handdator

Visa fullständig version : Cityfesten

Björn Björnsson
2006-08-04, 14:52
Möte hölls 3 Augusti 19:00 i Kvarnparken.

Önskemål om andra tider eller dagar har framförts men inga förslag på detta har framkommit.

Vi kan väl prova Onsdagar 19 samma plats? Eller på nätet?

Den här veckan som kommer är det ju Gävle Cityfest så vi hoppar över möte den veckan.

På mötet pratade vi om att dela ut flygblad på festen, här är en spinnoff tråd om det.

http://forum.piratpartiet.se/Topic45356-153-1.aspx

Vi behöver vara fler piratersom delar ut det vore ju lämpligt om man kunde vara två och två en som sitter i baslägret och en som delar ut och tvärtom sedan.

Många av oss kommer ju ändå att bevista festligheterna (med PP kläder på:))så varför inte visa var vi står och göra en insats med lite utdelning?

Flygblad är ordnade tack vare frivilliga på mötet som kommer att ligga i över helgen, tack grabbar!!

Fråga1: Svara här i tråden om och när DU kan hjälpa till , all hjälp är ett stort +

Fråga 2: Baslägrets geografiska plats?

Med hopp om många snabba svar //Björn

EDIT:För övrigt köpte jag i veckan ett par snygga tröjor från skåne

http://forum.piratpartiet.se/Topic36427-32-1.aspx

Det tog bara några dagar och dom var skitsnygga, ett linne och en svart med vita muddar.

Sedan finns ju denna webshop hos Stockholmarna http://shop.piratpartiet.se/

Janne Björling
2006-08-06, 00:18
jobbar större delen av CF, men onsdag och torsdag planerar jag sprida lite budskap med lite visit-kort och samtal om folk har lust.

Björn Björnsson
2006-08-07, 13:13
Lägg gärna in ett svar nu så att vi kan dela upp lite tider.

man behöver inte dela ut om man inte vill, några kan passa saker åt dom andra och dessutom kan det vara trevligt at bara träffas :)

Och som sagt flygblad finns redan.

Mellan biblioteket museet mot ån kan man ha basen för dom som delar ut iaf första dagen tills det dyker upp nåt bättre ställe.

Villdu inte skriva härså ring mig omduundrar något eller vill hjälpa till spontant någon dag

Ta gärna med en kompis man behöver ju inte vara medlem i PP för att hjälpa till.

EDIT: Mitt mobilnr. 0709421978

Urban Sundström
2006-08-07, 13:27
Hej !

På onsdag eftermiddag kan jag vara med. Tors-Lör har jag släktbesök, och då kommer jag inte att vara i Gävle.

Hälsn. urban

Björn Björnsson
2006-08-07, 19:23
Onsdag 14-18 blir första svängen med affischering och flygbladsutdelning.

Det kommer att sitta någon med piratflagga vid ån så kika gärna förbi o heja.

Återkommer här om torsdagen senare.

bort
2006-08-08, 19:00
Mamma har lovat skjusa in mig någon kväll efter hon har slutat jobba, kommer förbi er då. :D

Nordh
2006-08-08, 22:47
Jag kommer dyka förbi någon dag. Är uppe i Gävle hela helgen. Kommer dock inte att hjälpa till med arbetet. Däremot kan jag gärna stå och diskutera en liten stund och vara glad (och inte omöjligtvis svagt onykter) ;P

Björn Björnsson
2006-08-09, 22:20
Onsdagen var beautiful!

Vi varen handfullpirater som delade på bördan/glädjen nere vid museet.

Känslan av att mötas utav utrop av typen "ååhhh piratpartiet hääär i staan" " äntligen någon som menar allvar" Fa.....vabra at ni finnns här) ( Niär bäst)var otroligt häftig.

Folk tillochmed knackade på axeln och bad om information :P

Var personligen nervös att gå runt i mängder med folk och dela ut flygblad men den nervositeten kom på skam utav glädjen av att möta väljare och snacket med dom.

På Torsdag kan jag inte deltaga med något utom att det går att ringa migför att få material; någon tar bollen? (Annars hör av er till Björling, vice kommunledare).

Att göra något gör skillnad!

Fredag + Lördag kommer jag att gå runt själv om ingen annan anmäler sig, Återigen så kom igen anmäl er i tråden eller per mail, ring 0709421978 och kolla vad som händer! :smooooth:

EDIT:Suttit hela kvällen o halvanatten och vikit blad i ren glädje, men hjälp tas emot med änn mer glädje :hehe:

MrBister
2006-08-10, 09:53
Blir det någon försäljning av kläder från shopen?

bort
2006-08-10, 12:04
Fredag + Lördag kommer jag att gå runt själv om ingen annan anmäler sig, Återigen så kom igen anmäl er i tråden eller per mail, ring 0709421978 och kolla vad som händer! :smooooth:

Kommer på Lördag eftermidag, kan ta ditt nummer så ses vi där?

pmanlig
2006-08-10, 12:37
Jag slöt upp på onsdagen tillsammans med Björn och Urban, och vi diskuterade lite om hur vi skall göra under resten av festen. Flera har sagt att de kommer förbi, men utan att kunna ange någon tid. Nu är det så att vi inte kommer att kunna ha någon bemanning under hela cityfesten. Därför är det viktigt att vi får lite tider så att vi verkligen träffar på varandra. Jag tänker därför föreslå några tider när jag kan vara på plats för att förhoppningsvis få igång er lite. Hojta till vilka tider ni kan komma in, eller föreslå egna. Kom ihåg att nedanstående är bara förslag - det blir inget om vi inte är fler som lovar att dyka upp!

Fredag: 15:00-17:00

Lördag: 12:00-14:00, 15:00-17:00

Jag ställer upp och fixar transport, flyers, flagga samt bemannar baslägret. Det som behövs är några som är villiga att ta på sig piratkläder, dela ut flygblad och visa att vi finns. Björn och jag diskuterade Sir Winston Churchill när vi satt och språkade igår, och de som kan sin historia kanske minns kanske det Sir Winston sade om "blod, svett och tårar". Blodutgutelse hoppas jag att vi klarar oss utan, men jobb finns det i överflöd. Vi kan inte uträtta något om vi bara sitter hemma på soffan!

Nordh
2006-08-11, 07:33
Var personligen nervös att gå runt i mängder med folk och dela ut flygblad men den nervositeten kom på skam utav glädjen av att möta väljare och snacket med dom.

Det känner jag verkligen igen i mig själv från Pride. Första timmen var man lite nervös och funderade på om man verkligen skulle klara en diskussion om partiet, men sen så flöt det bara på av bara farten för att det var så roligt. Jag kan ju faktiskt det vi står för, annars skulle jag inte vara medlem.

När ni stått 20 minuter och gett exempel på exempel om hur patenträtten fungerar idag och den ni förklarar för har inbillat sig något helt annat och vägrar att ändra på sig, ge upp. Ni kommer inte få honom att rösta på er iaf, det är bara slöseri med tid =P

Jag kommer att vandra förbi er på vägen från stationen idag och säga hej och lycka till.

Björn Björnsson
2006-08-11, 19:48
På fredagen delade jag ut ca 1100 flygblad helt själv då inte en kotte har anmält sig eller dök upp.:ermm:

Folk kommer fram och ber om info då dom ser klädseln och bladen, många givande samtal.

Sprang på några pirater bla Nordh :).

Jag har en kartong blad kvar inför Lördagen, någon som är manad eller skall vi nöta ned sulorna på undertecknad? :hehe:

"Början är den viktigaste delen av arbetet" / Platon.

EDIT: pmanlig var beredd att sköta baslägret men han behövde inte det då det bara var jag som delade ut, tack ändå Patrik!

Andreas Rönnqvist
2006-08-12, 12:42
Kan komma ner för att agera moraliskt stöd tillsammans med min snart två-åriga dotter en stund idag (lördag) - tyvärr handlar det inte om några timmar. JÄTTEKUL att höra att det går bra och att vi får respons - möts vi utanför biblioteket alltså?

Janne Björling
2006-08-12, 17:21
Efter fredagens arbets pass, kom ner på CF ca. 22:20 gick runt några varv och delade ut visit-kort och ett glatt humör. inte en enda negativ kommentar. vid hemgång ca.01:20 var man laddad för minst ett dygn till. alltid kul när folk känner till vad vi står för, det visar att vi är på rätt väg inför valet...

:w00t::cool:

Björn Björnsson
2006-08-13, 16:50
Tog en runda på stan i Lördags och det blev ett par hundra flygblad, hade inte hunnit vika fler.

Nu tar vi tag i vallokalerna och avslutar denna tråd.