handdator

Visa fullständig version : Pirater på stan, söndag 13 augusti

brelovich
2006-08-09, 15:42
Jag gick just en affisch- och flygbladsrunda på stan och kan bara konstatera att alla var där, inklusive ett stort antal organisationer som försöker få ut just sitt budskap. Tyvärr kände jag mig väldigt ensam som pirat och det är ju synd.

Tro det eller ej, men tio personer i piratkläder som vandrar parvis från Järntorget till Brunnsparken via Haga, Vasagatan och Avenyn och sedan tillbaka via Kungsgatan skulle kunna väcka ganska mycket uppmärksamhet på gissningsvis två timmar.

Om tio personer lägger 25 kronor var kan vi trycka upp 1200 bokmärken. Det är 1200 små tillfällen att prata med människor och sprida vårt budskap.

Det är fortfarande några dagar kvar av EM så än finns det tid för en sådan här aktion. Om det finns intresserade...

gustafsd
2006-08-09, 19:11
Jag är på. Om jag inte jobbar vill säga. men vi kan ju försöka hitta en tid.

brelovich
2006-08-09, 19:44
Imorgon lär ju bli svårt, men fredag eftermiddag kanske? Vi behöver få lite uppslutning ganska snabbt för att kunna ordna med något att dela ut.

Lördag är förstås också ett alternativ.

Kan vi få lite fler intresserade?

gustafsd
2006-08-10, 10:57
Idag är svårt ja. Om vi inte ska köra en nattlig raid runt tio. slutar jobbet strax efter åtta.. Fredag eftermiddag funkar inte. Fredag förmiddag i så fall? Hade tänkt föreslå lördag först men jag blev inringd till jobbet.. Om det inte går å lösa på nått annat sätt skulle vi kunna köra några timmar mitt på dagen på lördag.

brelovich
2006-08-10, 11:23
Fredag förmiddag är ju möjligt rent tekniskt, men ur publiksynpunkt tror jag absolut att lördag mitt på dagen är att föredra. Den stora frågan är var alla pirater håller hus. Det kan väl inte bara vara vi två som läser på forumet?

Min budget för kampanjmaterial är egentligen slut, men skall överväga att beställa en bunt bokmärken så får vi se om det finns intresserade som kan vara med och dela på kostnaden.

Björn Felten
2006-08-10, 11:49
brelovich (2006-Aug-10) Den stora frågan är var alla pirater håller hus. Det kan väl inte bara vara vi två som läser på forumet?

Jag är också här. :) Dessvärre har jag dåligt med möjligheter att deltaga i några aktiviteter, men jag hoppas verkligen att ni kan bli några stycken att genomföra din idé, för den är alldeles utmärkt. Och tag gärna med en bunt valsedlar att dela ut!

Jag kommer naturligtvis att, som vanligt, finnas på Eriksbergs Torg även denna fredag 18-19. De som ännu inte hämtat valsedlar rekommenderas att göra detta. Alla är altså välkomna att hämta en bunt! Och för att svara på ditt PM, så skall vi naturligtvis vara generösa med valsedlarna. Dela ut en liten bunt till vänner och bekanta, med en uppmaning att de i sin tur skall "skicka vidare". Det är ju meningen att de skall ta slut på något sätt -- ligger det en enda valsedel kvar i mitt garage den 18 september så är det ett misslyckande.

Bo Leuf
2006-08-10, 12:06
Tycker idéen är förträfflig! Jag är själv bortrest från kl 06 imorgon fram till nästa onsdag, annars hade jag anslutit mig. Dela ut bokmärken är riktigt kul och ger god respons.

brelovich
2006-08-11, 09:46
På söndag, 13 augusti springer herrarna Maraton i centrala Göteborg. Det kommer förhoppningsvis att vara gott om folk på stan med anledning av detta. Det är då det gäller att slå till. Vi följer helt enkelt folkmassan från Järntorget och går sedan varvet runt. Varvet är 10 km långt och det bör gå att ta sig runt hela på ett par timmar. Själva loppet kommer att pågå i ganska exakt två timmar så det passar utmärkt.

Maratonloppet startar 12:10 på Ullevi. Vi samlas bakom Pressbyrån på Järntorget 11:30 (Jag är där från ca 11:00.) Om allt går som det skall kommer jag att ha en rejäl bunt bokmärken för utdelning, troligen även foldrar och valsedlar att ge till de extra intresserade. Vi organiserar oss i mindre grupper (parvis eller så) för att få maximal spridningseffekt och vandrar sedan längs banans sträckning.

Ta på dig dina finaste piratkläder! Kom dit och mingla med dina piratsystrar och -bröder och gör en insats för vår gemensamma sak.

Kepsar kan som vanligt köpas av Björn Felten på Eriksberg (parkeringen vid Älvsnabben) idag mellan 18:00 och 20:00 där det även delas ut valsedlar och affischer.

Edit: Jag har nu fixat 1000 bokmärken för utdelning. Nu gäller det bara att prognosen håller i sig så att det inte spöregnar.