handdator

Visa fullständig version : Regeringsförhandlingarna

Nicklas W Bjurman
2006-08-13, 05:35
Av den diskussion som fördes angående lagarna runt upphovsrätt fanns Christian som kartograf för upphovsrätts sjökortet. Det var han som kompilerade den diskussionen som fördes till en punktlista, en plan så som Charles-Ingvar "Sickan" Jönsson uttrycker sig. Det var ingen tvivel på legitimiteten på denna plan även om den omarbetades med hjälp av ytterligare diskussion.

Dock finns det ingen som gör detta på de andra principsställningarna. Något jag tycker är mycket viktigt. Jag försökte en gång men jag är inte rätt person känns det som eftersom jag själv inte känner till lagarna och vad som kan ändras i dessa lagar för att gå i rätt riktning.

Men jag känner att vi behöver det. Snart är det val och om vi kommer in i riksdagen så måste vi ju vara väl förberedda på våra förhandlingar. Vilket jag känner att vi inte riktigt är i denna tid utan sjökort skrivet för både Privatliv och Fri information

Rick Falkvinge
2006-08-13, 12:08
Jag återkommer till den biten och driver den hårdare så fort bokningssystemet för röstnings- och vallokaler är uppe och fungerar. Det är det jag känner brinner mest just nu - om vi inte får vår valsedelsdistribution att fungera, så spelar det ingen roll hur duktiga vi har varit i opinionsbildandet.