handdator

Visa fullständig version : Veckomöte i Gävle

Björn Björnsson
2006-08-16, 23:44
Möte hölls 3 Augusti 19:00 i Kvarnparken.

Önskemål om andra tider eller dagar har framförts men inga förslag på detta har framkommit.

Vi kan väl prova Onsdagar 19 samma plats? Eller på nätet?

Den 16 Augusti provade vi med en ny dag, Onsdag istället för Torsdag.

Utfallet blev dessvärre inte bättre angående deltageriet.

Jag tar gärna emot råd om hurfår vi upp rövarna ur soffan på piraterna(ordvits) :P

Vi var få på mötet men som vanligt tog det tid då ämnena är viktiga och intressanta och tål att vändas o vridas på.

Jag och Pmanlig (hela namnet som nick snart? :cool: )kommer att med början 17 Augusti att per telefon kontakta er för att få flera vallokalsansvariga.

En pirat på mötet idag, Max tog frivilligt tag i att dela ut flygblad på boulognerfesten i helgen.

http://www.festivalinfo.se/?id=1352

Slut gärna up och hjälp honom med detta (han startar nog någon tråd)det gäller ju att synas hela tiden och överallt.

EDIT: I övrigt såg jag att KD:s o VP:s partiledare är på torget imorgon, Torsdag, gå dit och fråga lämpliga frågor och bär PP käder (dags o köpa?).

Urban Sundström
2006-08-17, 12:29
Hej !

Idag torsdag kl 12.00 var jag på Stortorget och träffade Gudryn Schyman i FI. Jag köpte en signerad bok för 20 kr som heter Till: Alla feminister Från: Gudrun Schyman. Jag fick höra hennes åsikter om Piratpartiet eftersom jag hade min vindjacka på mig.

Hur som helst gå till tröjbutiken i Winn-huset Nygatan 17 (bredvid Game och Java Coffe shop) och skaffa lite snygga PP-kläder. Se inlägget http://forum.piratpartiet.se/Topic48184-44-1.aspx

Hälsn. Urban

Björn Björnsson
2006-08-17, 13:32
Jag fick höra hennes åsikter om Piratpartiet eftersom jag hade min vindjacka på mig.

Ochdom åsikternavar?

Vindjackan var den köpt i Winnhuset? I rubriken stod ju T-shirts mm, vad är mm?

Björn Björnsson
2006-08-23, 19:42
Citat från måndagsbrevet

Jag vill också lyfta upp vilken respons vi får när vi är ute bland folk! Jag var nere i Skåne i söndags, och jag såg samma sak där som jag ser vart jag än reser i landet - en oerhört engagerad skara pirater, som verkligen brinner för de här frågorna. Bilden av ungefär 25 pirater, alla i varierade kläder med Piratpartiets logotyp på, gav en tokstark närvaro på Malmöfestivalen när vi var där - och över tvåtusen flygblad gick åt som ingenting. Som alla som delat ut flygblad i andra sammanhang kan vittna om, så är det ett brutalt sug efter just vårt material - folk skäller på oss om de inte får våra flygblad. :-)

Jag ser samma sak överallt, vart jag än åker. Vi är organiserade, engagerade, rationella och effektiva i hela landet. Snöbollen är i rullning och går inte att stoppa. Som en person uttryckte det, det har redan blivit politiskt självmord i det här landet från en politiker att säga något dåligt om fildelning. Det ska vi klappa oss själva på axeln för, och fortsätta vårt arbete med att bygga upp piratrörelsen.

kul att läsa sådant :P

Onsdagsmötet i Gävle den 23 augusti.

Ingen kom :sick:

Björn Björnsson
2006-08-29, 12:26
Möte i kvarnparken 19:00 den 30 Augusti. :)

Björn Björnsson
2006-08-31, 00:43
Mötet 31/8 avklarat.

Det kom fler än sist :)

Logistik angående vallokaler avhandlades.

Det ser bra ut men det finns mer att hjälpa till med för alla

Gå in på denna länk och gör din insats.

https://www.piratpartiet.se/admin/public/VotingLocationsPublic.aspx?NodeId=179

Hoppas vi syns nästa Onsdag.

Björn Björnsson
2006-09-06, 20:06
Onsdagsmöte den 6:e September.

Där var Me Myself and I :w00t:

Vi har drygt 10000 foldrar i färg på väg som kommer på fredag, hur får vi ut dom?

Är det någonsin dags att ta tag i sitt dåliga samvete och göra något så är det nu!

Valet knackar på dörren och våra frågor måste fram.

Tycker inte du?

Ring mig på 0709421978 så får du foldrar.

Vi komer in i riksdan om vi vill men lite jobb kostar det allt :hehe:.

Björn Björnsson
2006-09-12, 17:25
Ok då var det möte igen då den 13 september 19:00 i Kvarnparken.

Timmarna före kommer jag och janne att vara ute på stan och dela ut flygblad.

Vet ni om att i kommunalvalet kan man ta en blank sedel och skriva överst piratpartiet och sedan ny rad tex, Björn Björnsson.

Skulle vara kul och se om vi kommer med i statistiken lokalt :cool:

Janne Björling
2006-09-13, 21:29
K... så var sista mötet (före valet)i Kvarnparken över...

Närvarande:

Björn Björnsson

Janne Björling

...

sagt på mötet: -"Undrar vad vi ska göra nästa vecka ?" :hehe:

Björn Björnsson
2006-09-14, 14:25
Många var vid mötestiden ute och distrubuerade valsedlar och delade ut flygblad så det ursäktar tätheten ;)