handdator

Visa fullständig version : Om Rickard på Internet

Christian Björklund
2006-01-15, 12:51
Hej Pirater!

Det är konstigt vad folk håller på och letar i skadande syfte, men det är nog bra att läsa lite ibland på nätet för att se vad folk skriver om Partiet. Då är man förberedd om man får en fråga när man är ute.

Nedanstående text kommer från: http://www.hitochdit.com/2006/01/02/forbannade-enfragepartier/

Hmmmm, detta blev verkligen intressant….. Jag gjorde en sökning på Google på namnet Rickard Falkvinge (grundare av Piratpartiet) och även på hans telefonnummer (som anges på Piratpartiets hemsida) på Hitta.se och då kom det fram en del intressant. Enligt Hitta.se så bor han i Sollentuna och han skulle möjligen kunna vara samma person som finns med som medarbetare hos ett företag som heter Cypak. I såfall så arbetar han som utvecklingsansvarig på företaget. En liten aning lattjo blir det då man läser följande på det företagets hemsida: Our business is to license and sell a patented set of high-end RFID and low cost computer technologies for turning paperboard packaging, cards and other static objects into secure data collection devices, capable of interacting with the user. Nu återstår frågan om det är Cypaks Rickard Falkvinge som är grundare av Piratpartiet och även vad hans arbetsgivare i såfall tycker om principen om att avskaffa patent och annat. Enligt Eniro så finns det bara en person med efternamnet Falkvinge och denna person heter Rickard i förnamn.

------------------------------------------------------------------------------------

Gustav Nipe
2006-01-15, 13:20
Vad tjänar det att fråga hans arbetsgivare vad han tycker om piratpartiet?

Christian Björklund
2006-01-15, 13:34
Jag håller med Dig, fast den frågan får Du skriva till författaren av texten.

sandos
2006-01-15, 14:30
Har ju redan framgått att Falkvinge jobbar på ett företag som gillar patent, så jag är inte direkt förvånad? Det var ju inga nyheter. :)