handdator

Visa fullständig version : Följetongskampanj 2: Artisten Petter

agnesson
2006-08-20, 19:32
Jag var på Ljungbydagarna i helgen och artisten Petter skulle uppträda. Jag var tyvärr aldrig på själva uppträdandet men hade gärna varit där med ett större plakat med texten "Petter vill avrätta alla fildelare, Piratpartiet vill det inte".

Självklart kommer vi bli avvisade och troligen bli avlägsnade också från platsen. Polisanmälan för förtal borde vara i riskzonen också, men visst hade det varit värt det?

Henrik Lindberg
2006-08-20, 20:14
agnesson (2006-Aug-20)Självklart kommer vi bli avvisade och troligen bli avlägsnade också från platsen. Polisanmälan för förtal borde vara i riskzonen också, men visst hade det varit värt det?

Det vet jag inte riktigt om jag vill hålla med om. Det han fällde ur sig var ett korkat uttalande som han snabbt fick ta tillbaka och det uttalandet fick honom bara att framstå som dum. Att driva det vidare när vi inte har annat än tjänat på det kanske inte är så bra. ;)

Snild Dolkow
2006-08-21, 00:43
Men någon slags piratreklam vore ingen dum idé ändå. Se bara till att snällt gå iväg om ni blir tillsagda.

manimani
2006-08-21, 00:50
Jag instämmer i att vi inte bör riskera att göra den upplevda konflikten artister/piratrörelse större än vad den redan kan tänkas verka vara.

Petter har rätt att ha en åsikt om fildelning, och det finns ingen särskild anledning för oss att fokusera på hans konserter som ställen att sprida information om oss.

Med makthavare som Bodström är det en helt annan sak; där är det inte de eventuella privata åsikter om fildelning eller integritet som Bodström kan tänkas ha, som vi är emot, utan den faktiska politik som han för och som påverkar oss.

Göran Axelsson
2006-08-22, 18:21
Jag har lekt med tanken att stå och dela ut material vid utgången på biografen här i stan.

Undrar hur länge man skulle få stå innan nån dök upp. :P

Trottoaren är ju faktiskt allmän plats så det finns ingen som kan stoppa oss.

/Göran

Tor Skude
2006-08-22, 19:48
Jag tycker inte heller att det är någon vidare idé att trakassera ickepolitiker för deras åsikter. Att dela ut flygblad vid bion är däremot en jättebra idé!

Lollopard
2006-08-24, 16:29
Vi har faktiskt gjort något så ironiskt som att dela ut flygblad utanför en bio, som visade Pirates of the Caribbean, till en stor folkmängd som bland annat inkluderade poliser i uniform. :)

Jonas Lihnell
2006-08-26, 07:18
När petter tog tillbaka ordet gjorde han väl mer än bara det, han sa väl att han och hans vänner själv fildelar och att han inte dömer oss för det?