handdator

Visa fullständig version : Viktigt möte

Jan Lindgren
2006-01-16, 00:45
Har haft lite kontakt med Cecilia och det börjar bli dags för oss i Stockholm att organisera oss.

TIll att börja med behöver vi få till ett möte där vi utser 5 personer som ska representera den här valkretsen (Rick informerar lite om det här (https://www.piratpartiet.se/forum/Topic6047-12-1.aspx)). Det lättaste vore väl att ordna ett möte på nätet, i ett chatrum, där vi alla enas om vilka dessa fem personer skall vara genom diskussion och omröstning. Om vi inte kan få till ett möte i ett chatrum så kan man ju alltid ses irl. :)

Så. Chatrum. Har letat efter gratis chatrum där man inte behöver registrera sig och de enda jag har hittat är Aftonbladets och Userplanes (http://www.userplane.com/webchat/) och tyvärr är ingen av dem så himla bra. Tänkte höra om det är nån annan som vet nån bra chat, eller som kanske har en på sin hemsida?

Om inte så får vi kanske ta nån site där man måste registrera sig, eller helt enkelt mötas irl.

Sen är nästa fråga när. Så snart som möjligt, men ändå så att folk hinner se det här och ha tid. Vad sägs om ett inledande möte på tisdag kväll? Låt oss säga vid åtta, förutsatt att vi har ett chatrum som vi kan använda. Tänkte mig att inget bestäms som inte går att ändra på under det inledande mötet. Vi träffas och snackar lite och bestämmer tid och plats för nästa möte (som då blir det viktiga). Givetvis så postar vi om tid och plats här på forumet sen och sprider det vidare till folk vi känner.

Åsikter? Synpunkter? Hyllningar? ;)

Image
2006-01-16, 17:25
TJnea

Jag skulle gärna vara med på dessa möten. Går att vara hemma hos mig om det krisar.

Dock är jag upptagen just tisdag kväll. Onsdag hade passat bättre för min del. Men annars kan man ju hänka på senare.

Skulle kanske kunna använda skype?

/M

Jan Lindgren
2006-01-17, 09:00
Heh... just onsdag kväll är jag upptagen mellan typ 19-22:30, vilket var varför jag föreslog idag. Men det verkar inte vara så många intresserade, så vi kanske får skjuta på det.

Skype låter intressant, men det kräver att alla har just det programmet (och har ett OS som stödjer det) och det är inte säkert att alla har det.

Vore bra om folk som vill vara med postar här så kan vi enas om nåt på forumet innan vi fixar ett möte.

Jan Lindgren
2006-01-18, 23:56
Eftersom det knappt var nån som hörde av sig så blev det inget möte igår (kanske var lite för snabbt satt datum).

För att ordna ett möte så skulle jag behöva att folk hörde av sig på nåt sätt. Posta gärna här i tråden, eller skicka ett PM till mig så kan vi dra igång nåt här i Stockholm.

Cecilia
2006-01-21, 11:08
jag kan vara med på möte om ni vill. Säg bara till när ni tänker ha det

kram

sjrz
2006-01-21, 17:09
Skype fungerar ju till Windows, Linux och Mac, så de allra flesta borde kunna deltaga genom det. Annars är ju IRC (http://www.irchelp.org/) ett hetare tips än Aftonbladet och dylikt.

Jan Lindgren
2006-01-22, 22:23
Hmm... jo... irc låter som en ganska bra gre, men jag vet inte riktigt hur man sätter upp det. Nån kunnig som vet hur man sätter upp en fin liten chatt så vi kan komma igång med det här?

Det har ännu inte blivit nåt av med ett möte, så jag tänkte fråga när det passar bäst? En vardagskväll under veckan? Nån gång nästa helg?

Brian O'Blivion
2006-01-23, 04:31
Kan inte Jan Lindgren och Cecilia (som verkar ha etablerat kontakt med varandra) sätta ett datum? Jag är för "irl" eftersom det blir lättare att diskutera saker enligt vanlig dagordning men jag antar att det är möjligt via chatt också.

Efter att ett datum är satt (inte idag eller imorgon, en tid som ger folk en chans att se meddelandet) kan man anmäla sitt intresse.

Jag är övertygad om att det är lättast att organisera det så. Tid och plats (om irl) är förstås viktigt att inkludera. Jag är intresserad men relativt dåligt insatt i hur det bör organiseras rent konkret, men jag är säker på att det inte löser sig av sig själv.

Cecilia
2006-01-23, 07:07
Ju mer jag tänker på det desto bättre är det. Självklart ska vi ses irl när vi nu börjar med att arbeta upp sthlms kommuns valkrets. Jag föreslår torsdag kl 19 på Eden Café dom har ju öppet på kvällarna och har relativt okej fik.

Varför det är viktigt att vi har ett möte då är för att det är årsmöte i helgen och då är det bra att valkretsarna är ordnade någorlunda iaf.

Välmött !

infinite_emma
2006-01-23, 07:32
Jag ska försöka brotta ner min chef och komma! :)

Cecilia
2006-01-23, 07:44
jättekul att du kommer !!!

Jag vill bara förtydliga följande

Jag tänker inte bli ngn representant för Sthlms valkrets utan jag

ser gärna andra representera sthlms valkrets.

Jag har för mycke att göra som medlemsansvarig.

Därför är det jätteviktigt att så många stockholmare som möjligt kommer på mötet så vi kan rösta fram våra representanter.

(Café Eden ligger på folkungagatan precis tvärs över gatan när man går av vid Medborgarplatsens tunnelbana uppgång folkungatan..)

Om folk har barn och inte kan skaffa barnvakt så ta med barnen : ) McDonalds ligger vägg i vägg i värsta /bästa fall så tar vi mötet på McDonalds haha

VÄLKOMMEN !

Jan Lindgren
2006-01-23, 08:21
Låter jättebra. Då syns vi på torsdag! :)

Cecilia
2006-01-24, 22:25
Hej

Lite information angående mötet på torsdagkväll på

café Eden vid Medborgarplatsen.

Jag har talat med Rickard och han kommer att vara med

på Valkrets 1 möte.

Jag hoppas så många som möjligt i Stockholm kommer.

kl 19. T-bana medborgarplatsen uppgång folkungatan. bredvid

mcdonalds tvärs över gatan.

Ring om ni går vilse.

Välkommna

infinite_emma
2006-01-26, 13:56
Hur många blir vi månntro? Funderar på om jag ska köpa på mig en nejlika eller nått... ;)

Deus
2006-01-26, 22:40
Shit! Jag såg det här först nu. Har haft problem med inloggning och så vidare.

Hoppas att allt gick bra, och att jag kan närvara nästa gång.

infinite_emma
2006-01-26, 22:45
Det var jättetrevligt! Vi ska försöka mötas upp regelbundet, första och tredje torsdagen varje månad, så det kommer att bli fler tillfällen! Nästa torsdag, tror jag det blir redan...?

Jan Lindgren
2006-01-26, 23:34
Jupp. Redan nästa torsdag har vi nästa möte och om man inte kan hålla sig till dess så ska några utav oss ut och samla underskrifter på måndag eftermiddag (samling vid tekniska högskolan).

Mötet nästa torsdag ska ske på ett kafe i gamla stan, som jag inte minns namnet på. Återkommer med mer information när jag har fått kvällens anteckningar mailade till mig.

Edit: Glömde säga att det var ett väldigt roligt möte med väldigt trevliga människor och att jag ser fram emot nästa möte. :)

cortex
2006-01-27, 15:58
Cafét vi bestämde var Café Edenborg, som mycket riktigt ligger vid T-Gamla stan.

Karta: http://tinyurl.com/a9ktn

Jan Lindgren
2006-01-27, 16:03
Oh, en karta också. Avancerat. ;)

Har skapat en ny tråd där jag skrev lite mer om det första mötet och om våra kommande möten.