handdator

Visa fullständig version : Ut och syns/prata med folket!

Jonas Lihnell
2006-08-23, 08:21
Tänkte bara säga att jag planerar att befinna mig på brunnsparken runt 10 en 3-4 dar i veckan nu och dela ut piratpropaganda, är det någon som vill hålla mig sällskap är ni varmt välkomna.

Jag har förresten inget som piratifierar mig utseendemässigt sätt så om nån har en keps för mycket över eller nåt tar jag gladeligen emot den (tills dess att jag får införskaffat nåt sånt tar jag med mig piratflaggan sen demonstrationen :D)

Ni kan nå mig på

telefon: 0708 888909

mail: roze@roze.mine.nu

jabber: yellowroze@jabber.org

Jonas Lihnell
2006-08-23, 08:22
Igår (22/8) var jag och evert ute i 4-5 timmar, idag skall vi mötas igen strax efter 10 på brunnsparken. Om nån ser det här och har tid över, kom in och håll oss sällskap :)

mhenoch
2006-08-23, 11:20
Gôtt... jag hakar på er nån gång när ni minst anar det, dock inte idag. Håll oss uppdaterade...

Zorbeltuss
2006-08-23, 16:50
Kom precis tillbaka, och idag var det väl mindre än lyckat, polisen kom och sade att det behövdes tillstånd till att bilda opinion på allmän plats i göteborg.

Sedan vet jag att det finns mer att säga men det gör Bo Leuf eller Jonas själv bäst.

Jonas Lihnell
2006-08-23, 22:36
"Det blev idag känt att offentliganställda inom åtminstone Västra Götalandsregionen hindras att besöka Piratpartiets webbplats för att ta del av partiets information. Det finns ingen sådan spärr mot andra partiers hemsidor."

Är det nyheten jag bemöts av efter att ha stått ute i vått och tort i över 10 timmar?!

Jag är besviken, vi lever inte i en demokrati. I en demokrati får inte sånt här förekomma.

-- *återgår till dagens rapportering* --

Jo, jag var ute med evert vid 10:o tiden, drog iväg och fixade lite private ärenden (skrev in evert på filosofen) och började sedan dela ut lite material och prata med folk.

Mycket positiv respons från _samtliga_ jag pratat med idag, dem få kritikerna som inte står för våra åsikter gick efter diskussion med på att dem är giltiga åsikter med acceptabel grund att stå på. Tack vare sjyssta pirater fick jag god lunch på mings, snacka om att min mage blev glad (stort tack btw, skall återgälda det nån gång om jag kan :).

Runt 16 visade det sig att vi blivit anmälda till polis och ombads packa ihop och lämna platsen, något som fick mig att reagera starkt och hänvisade till yttrandefrihet, censur och valtid. Poliserna var snälla nog att stanna kvar och ta reda exakt vad det var vi var anmälda för och intresserade sig dessutom lite om vår politik :)

Det sades att det finns en ordningslag i göteborg (störande av allmän ordning eller något sådant) som vi bröt på genom "att bilda opinion på allmän plats". vi gick vår väg, to reda på Bo's mobilnummer och Bo tog en närmare titt på saken. (Tack Bo :)

En timma senare var det bekräftat att vi inte gjort något fel och jag och min flickvän var tillbaks på plats och inga fler incidenter inträffade. (träffade dock gott om gamla vänner och bekanta, pirater hela bunten :D).

Bo verkar ha fixat iordning lite kampanjmaterial som jag kan hämta upp hos Björn nån gång i dagarna och ordförande kom förbi frampå kvällen (runt 8) och diskuterade uppsättning av ett partytält eller något, nån som har ett sånt över? ;)

Kort sagt så har det varit en givande dag (åter tack för det mumsiga käket, precis vad som behövdes för att jag skulle orka ytterligare ett 4-6 timmarspass :), mycket pratande och _stor_ efterfrågan efter foldrar/kort info (säkert en 4-5 pers som var framme och explicit bad om just en broschyr eller liknande). Måste hämta materialet av Björn, vart finns du? =)

För övrigt lyckades jag predika på engelska och lite unga tjejer från danmark har tagit ställning, inget som syns i vårt val, men det lär väl bli val i danmark förr eller senare ;)

--

Imorgon, 10:00. Möt mig på brunnsparken, är jag inte där, ring mig tills mn mobil dör av överhettning eller nåt, brukar missa en himlans massa samtal (dåligt ljud, opolitlig mobil).

Har någon Björns nummer, dra iväg ett sms till mig, jag vill verkligen ha det där kampanjmaterialet.

Björn Felten
2006-08-24, 11:33
Jonas Lihnell (2006-Aug-23)Har någon Björns nummer, dra iväg ett sms till mig, jag vill verkligen ha det där kampanjmaterialet.

Nja, det kampanjmaterial jag har är ett antal suveräna affischer i A3-format, som Fredrik Moberg varit vänlig nog att lämna vid min mobila valstuga (Eriksberg fredagar 18-19). De har gått åt som smör i solen, men jag har fortfarande en bunt kvar.

Vanligt, "utdelningsbart" material har jag inget, men jag kan skriva ut om jag bara vet vad som önskas, och så länge det duger med svartvitt. Jag håller på och försöker få Emmas lyxfolder utskriven, men det blir inga större mängder (utnyttjar färglaser på jobbet), och de blir i så fall ovikta, så hugade spekulanter får vika själva. I svartvitt kan jag nog fixa lite större mängder. Allt blir dessvärre på 80-papper -- i tunnaste laget i och för sig, men bättre än ingenting.

Mitt telefonnummer är lätt att hita, jag är ensam i hela Sverige om mitt namn. Mobilen har 070 442 7 112, vilket även framgår av kartan på http://felten.se/rlok_GBG.html. Leta reda på den svarta markören i mitten av kartan och klicka på den.

Jättetrevligt initiativ av dig detta, Jonas! Jag hoppas att vi får en trevlig pratstund på Eriksberg. Kepsar finns det flera stycken kvar av -- till det facila priset 50:- (självkostnadspris).

Mats Eriksson
2006-08-24, 11:42
Missat den här (http://forum.piratpartiet.se/Topic45057-85-1.aspx) tråden? :cool:

Jonas Lihnell
2006-08-24, 20:30
Björn, jag är väldigt intressserad av att dela ut den här foldern, jag kan sätta mig ner och vika själv. Om du kan skriva ut i halva storleken så det blir 2 stycken på att A4 blir dem fler, vi behöver stora kvantiteer. Så länge texten kan läsas och är tydlig är kvalitén nog, svartvitt duger alldeless utmärkt.

http://ftp.piratpartiet.se/flyers/generell infoflyer vikt A4/generellt_info_viktA4.pdf

-- Rapportering, 3:e dagen --

Phew! Träffade Bo & Company (kommer inte ihåg namnet, sorry) på brunnsparken och fick en keps satt på mitt lilla huvud. Efter att jag ätit frukost på plats började jag dela ut flyers, efter 2 timmar var dem slut(!) och jag återgick till att hålla flaggan och prata med folk. Relativt lugn dag, lite trist och varierande väder men i övrigt kändes det bra. Utan material att dela ut kom det fram folk och pratade med mig ungefär en gång var 20:e minut så det blev mycket stillastånde.

En vän till mig kom till göteborg idag ifrån skövde (pirat såklart!) så jag tog mig friheten att sluta efter 4-5 timmar (var ruggigt blöt, det blåste och ville inte bli förkyld, får du kunde jag juh inte komma imorgon! :D).

Mycket mycket folk vill att vi delar ut material, dem kommer personligen fram och frågar efter det. kvantitet behövs, hjälp mig någon? strunta i kvalitén så länge det blir läsbart och stora mängder, eller iaf _något_, att stå utan gör många besvikna :/

-- slutrapporterat --

Imorgon kommer jag börja sent, har ett möte på arbetsförmedlingen så jag kommer till brunnsparken mellan 11 och 12:30 och stannar tills det är dax att hämta valsedlarna vid piren. Välkomna hit och håll mig sällskap, jag försöker stanna så länge jag har sällskap!

Björn Felten
2006-08-25, 13:05
Mats Eriksson (2006-Aug-24)Missat den här (http://forum.piratpartiet.se/Topic45057-85-1.aspx) tråden? :cool:

Nejdå, men det förefaller som om det tåget redan har gått. Eller? Går det att hänga på med en fyllnadsbeställning? Och är det den "fullständiga" lyxfoldern (28MB) som har beställts?

Om så är fallet så hänger jag gärna på. Ytterligare några tusenlappar utöver vad jag redan spenderat för Partiets bästa spelar ingen roll i dagens kärva ekonomiska läge. :cool:

EDIT: Jag körde för övrigt slut på tonern till min laserskrivare i natt, efter bara ett tiotal utskrifter, så innan jag hinner kila ner till Inet på Ringön (billigast i Sverige på toner till HP-skrivare!) så blir tyvärr Jonas utan hjälp från mig. Jag hoppas att någon annan kan göra ett ryck och sedan komma ner till Eriksberg med en hög flygblad -- uppenbarligen vad som helst, svältfödda väljare sliter tydligen papperen ur händerna på Jonas och hans Brunnsparkspiratgäng.

Alla med skrivare, ställ upp nu, hjälp Jonas! Kom till Eriksberg med allt vad ni kan åstadkomma. Kommer ni efter att Jonas varit där, så kör jag hem det till honom. Jag passerar ändå rondellen Sommarvädersgatan/Hjalmar Brantingsgatan på vägen hem, så det är bara några hundra meters omväg till Vårväderstorget.

Gammal Biskopsgårdare (först Köld- sedan Värmegatan mellan 1957 och 1971), så det är mina gamla barndomskvarter. :)

Jonas Lihnell
2006-08-25, 19:58
*gasp* <- kommentaren från en lycklig och trött pirat!

-- 4:e dagen, rapportering --

Igår pratade jag med Evert och Alex om att få fram mer material att dela ut och det blev sagt att Alex skulle skriva ut en hundra a4 ark eller så, något som verkligen uppskattats, den insatsen gjorde dagens arbete mycket effektivare.

Så dagen började vid 12 eftersom jag hade ett möte med arbetsförmedlingen vid 11. Första jag möts av är motvind när jag kommer fram, evert och alex hade inte kommit iväg i tid så hade inget material att dela ut. Efter en tids stående och pratande med intresserat folk kommer det en liten tös i piratkeps, rätt söt om jag får säja mitt (Hej pauline :). Då vände dagen lite, för hon hade med sig lite valsedlar och några remsor material att dela ut, och under tiden som det gick åt fick evert och alex printat ut 100 a4 ark, klippt det i 8 delar så praktist sett åstadkom dem hela 800 utdelningsbara blad, starkt jobbat!

Dagen fortsatte med ett att vi och vårat piratgäng (Jag, Pauline, Evert, Alex och Ida) delar ut blad och pratar med folk. Fick en del mindre trevlig "kritik" idag, folk som skrek jävla nerladdare bland annat, men det var bara att skratta och jobba vidare :)

(Pauline, om jag stavat fel eller nåt får du skrika på mig :D )

Runt 5 hade dem flesta annat att göra så vi bröt upp, jag fick köpt mig min frukost(!) och sen bar det av till eriksberg för att hämta upp valblanketter. Trevligt att ha fått en pratstund med det äldre gänget och att faktist se folk komma och hämta upp valsedlar inför förtidsrustningen.

--

Imorgon kommer jag stå på brunnsparken klockan 10:00, börjar få ont om tejp att sätta upp flaggan varje dag, får ta och köpa tejp snart. Om nån är sugen på att hålla mig sällskap eller bara komma och prata med oss vet ni vart jag finns, vid valstugorna på brunnsparken!

Om ni kommer för att hålla mig sällskap kan det vara en idé att ta med lite vatten, halsen blir snabbt torr av att prata med våra kära väljare :D

Jonas Lihnell
2006-08-26, 15:27
-- 5:e dagen, rapportering --

Idag har varit en väldigt seg dag och jag har upplevt att jag fått lite rum hos folket. kommunistiska partiet ställde upp stora högtalare så jag drog mig tillbaks i den halvtimman då folk ändå inte lyssnade på mig mer :)

3 utdelade valsedlar till folk som verkar vara säkra röster, många personer tar fortf emot kampanjmaterial och idag har jag inte sett en enda piratblankett på marken. (såg däremot en slängas i papperskorg, duktig gammal dam som inte skräpar ner :)

Träffade en kompis på stan men han stannade inte länge, så jag har stått helt ensam idag, vart är ni mina trevliga piratkamrater? :'(

--

Imorgon är jag där vid tio men kommer att behöva gå nån gång innan 14 då jag skall bli intervjuad (<- ser verkligen felstavat ut ^^) för mitt arbete inom partiet.

Ses imorgon eller nåt!

Jonas Lihnell
2006-08-26, 18:50
Notis: Allt utdelningsbart material jag har kvar kommer vara slut imorgon eftermiddag. (800 lappar på 2-3 dagar, dock har jag varit lite återhållsam för att dem skall vara längre)

brelovich
2006-08-27, 15:09
Jag slog en lov runt Brunnsparken ungefär 12:20 idag men kunde inte hitta några pirater.

Tyvärr har jag slut på semester nu så det blir litesvårt för mig att hjälpa till på vardagarna, men jag har en hel del bokmärken av Bo Leufsdesign och ett fåtal foldrar av infinite emmas design ifall detta är av intresse för utdelning. Jag har även affischer i A3 av egen design för den som äger en tejprulle eller häftpistol.

För tryck av mindre upplagor av foldrar och affischer har jag dessutom kontakt med ett billigt tryckeri.

Skicka ett PM till mig om intresse finns av att hämta material så ordnar vi det.

Björn Felten
2006-08-27, 15:32
Alla som har möjlighet att skriva ut i A3-format rekommenderas att kika på möjligheten att skriva ut den här http://www.piratpartiet.se/documents/Hela-Listan.jpg på gult papper och sätta upp lite här och där.

De etablerade partierna slösar ut miljoner på flashiga fyrfärgstryck, som ingen vanlig dödlig tar sig tid att läsa. A och O i allt informationsutövande är att hålla budskapet så enkelt, att alla kan anamma det även om de egentligen inte vill det.

Brelovichs affischer är klassiska exempel på vad som verkligen fungerar. Stora gula valsedlar i A3 är ytterligare ett exempel på vad som kan fungera. Fullständigt nytänkande, men det är vi ju å andra sidan inte helt ovana vid inom piratrörelsen, eller hur? :cool:

Jonas Lihnell
2006-08-27, 15:46
brelovich, jag var vid valstugorna på brunnsparken från 10:00 till 13:30, kan hända att du kom medans jag blev inspelad på en interviu borta på gustaf adolfs torg (säger till när filmen släpps och vart man kan hitta den).

Björn Felten
2006-08-27, 16:03
Jag har nu ungefär 500 lyxfoldrar i färg och 200 i svartvitt. Tyvärr lyckades min fru skriva ut dem med "Page scaling to Printer Margins", så viker man dem rätt så blir det ganska fel. Och så är de skrivna på 80-papper.

Om det trots allt är någon som vill förbarma sig över dem (att klippa bort marginalerna är väl ändå för mycket jobb -- enbart att vika dem är ju jobb nog), så finns de alltså tillgängliga.

Jonas Lihnell
2006-08-27, 22:12
Jag tar dem, lågkvalitativ print spelar inte mycket till roll så länge informationen kommer fram, vikande och klippande går nog att ordna på något finurligt vis!

brelovich
2006-08-28, 18:33
Björn Felten (2006-Aug-27)Alla som har möjlighet att skriva ut i A3-format rekommenderas att kika på möjligheten att skriva ut den här http://www.piratpartiet.se/documents/Hela-Listan.jpg på gult papper och sätta upp lite här och där.

Om man lägger en gul valsedel i kopiatorn och blåser upp till 280% så får man en stor och fin valsedel i A3. Visserligen på vitt papper men ändå.

Hur det blir om man tar den där JPG-filen och skickar till printern vågar jag inte svara på. Antagligen tycker printern att den skall skriva ut bakgrundsfärgen också och det är nog inte så lyckat. Jag har gjort lite påstötningar om att få en modifierad version i PDF med vit bakgrund. Vi får väl se...

Jag tapetserar vid Stigbergstorget som vanligt idag efter jobbet.

brelovich
2006-08-28, 19:46
Här (http://www.p2punite.org/valsedel_A3.pdf) finns en PDF i bra format (A3) med vit bakgrund, lämplig att skicka till närmaste tryckeri eller skrivare för utskrift på gult papper.

Jag har ett hyfsat pris på tryck av små serier (1 kr/exemplar.) Vilka är intresserade av att slänga in en slant för att trycka en bunt? Vi kan trycka andra affischer också om tillräckligt många är intresserade.

Vi skall naturligtvis inte lägga alla våra slantar på det här (Vi behöver flyers) men en liten slantkan det vara värt att få upp några affischer.

vielleicht
2006-08-29, 13:30
Ah, då var det dig och dina vänner jag såg ett par gånger nu i dagarna. :)

Funderar på att ge mig ut och hålla er sällskap om ni ska ut något mer. ;)

/V

Björn Felten
2006-08-29, 13:31
brelovich (2006-Aug-28)Vilka är intresserade av att slänga in en slant för att trycka en bunt? Vi kan trycka andra affischer också om tillräckligt många är intresserade.

Jag tar gärna tio. Tyvärr har jag inte mer masonit och träpinnar att avvara, men tio sådana skyltar skall jag kunna sätta upp på strategiska platser längs Hisingens vägar.

Jonas Lihnell
2006-08-29, 22:00
-- rapportering, dagarna som gått --

Efter ungeför en vecka kan jag säga av erfarenheten att det är långfalt mer effektivt att vara 3-4 personer i några enstaka timmar än att vara en person i många timmar. Ett tack går ut till Alex som idag kom och fyllde på mitt utdelningsbara material (och bjöd på macka, lunch är alltid trevligt : ).

Jag kommer nog fortsättningsvis komma in lite senare (11-12 istället för 10) då det är väldigt ont om folk såpass tidigt.

Återigen vill jag poängtera att jag har röstsedlar med mig och att det bara är att hämta om ni vill ha.

Bo Leuf
2006-08-29, 22:22
Gjorde också en sväng förbi på seneftermiddag. Att vara flera är både trevligare och effektivare, ja. Ett tag var vi 4 plus bekanta. Valstugefolket begriper sig inte riktigt på hur vi lyckas vara så trevliga och ha så trevligt med förbipasserande.

Jonas Lihnell
2006-08-30, 18:13
Jag planerar att fortsätta vara där vid 11-12 varje dag och det vore väldigt bra om vi kunde bli 2-3st vid 12 eller så, och att man sedan löser av en av oss var 2:a timme eller så.

Åt förresten lunch med folket idag och rick var på besök, alltid lika trevligt med sällskap. Nya fina flyers och foldrar fick jag med, dock lär dem inte vara mer än en dag eller två, vi måste fixa fler om vi skall kunna följa upp valuppvaktningen!

manimani
2006-08-30, 18:21
Jag kan komma dit på lördag, ungefär vid 11-12. Ska försöka trycka upp några foldrar också.

EDIT: Ursäkta, jag kommer inte idag (lördag). Kanske i morgon. Jag är inte i form och jag har ont i huvudet (Nej, jag intog intenågon alkohol igår, överhuvudtaget...)

camilla.andersen
2006-08-31, 09:26
Jag ska bege mej till Brunnsparken idag vid 11 tiden. Jag har en hel del material och valsedlar med mej.

Jag har ett lunchmöte vid 12 tiden men tanken är att jag ska tillbaka till Brunnsparken igen efteråt ett tag iaf.

Mitt mob nummer om det skulle vara ngt: 0703-37 83 92

brelovich
2006-08-31, 18:19
Imorgon (fredag) skall jag försöka svänga förbi Brunnsparken under lunchtimmen. Jag tar med mig alla foldrar jag har (kanske 30 stycken) och en del bokmärken. Tyvärr kan jag inte hänga någon längre stund, men det är ju mycket bättre att materialet kommer ut än att det ligger hemma i min lägenhet.

Axeteg
2006-09-01, 14:19
hur ser det ut på fronten med flyers? behövs det mera? har möjlighet att kunna skriva ut ett par tusen stycken om det skulle behövas? hör av er så kan vi fixa detta så gör vi en insats i helgen

//Mattias Axeteg

brelovich
2006-09-01, 20:23
Axeteg (2006-Sep-01)hur ser det ut på fronten med flyers? behövs det mera? har möjlighet att kunna skriva ut ett par tusen stycken om det skulle behövas? hör av er så kan vi fixa detta så gör vi en insats i helgen

Du behöver inte fråga. Låt skrivaren gå varm om du har möjligheten. Enligt de som varit i Brunnsparken några dagar bränner vi lätt 800 flygblad på en dag och efter att ha stått där ett par timmar idag har jag ingen anledning att tvivla.

Partikassa är ett okänt begrepp i nuläget och jag tror att det är fler än jag som inte har några mängder av pengar över att lägga på detta. (Själv blev jag just student, otaktiskt nog, annars hade jag kunnat hysta in betydligt mer material.)

Vad som helst med information om partiet som går att dela ut är mycket välkommet. Bara att leverera till jourhavande pirat som står i Brunnsparken från ca 12:00 varje dag.

Jonas Lihnell
2006-09-02, 08:01
Axeteg, det är bra om du kan skriva ut någon av dem envikta eller tvåvikta foldrarna ifrån emma (finns under kampanjmaterialet på forumet). I dagens funktionärsbrev visar det sig att rick verkar ha fått till en riktigt bra deal och dessutom kan spendera 65000 på foldrar så om vi bara överlever och har material tills dessa levererats vore det bra, som sagt går det åt ungefär 200 i timmen, och vi börjar dessutom bli flera på plats.

Annars är alltid veckans uppdrag, brevet ifrån rick, något att satsa på, många kan dela ut det men bara få har råd att skriva ut det, så det finns alltid något man kan göra om man skriva/trycka ut saker.

Jonas Lihnell
2006-09-04, 00:59
Oh no! I've skipped a day!

Nä, riktigt så illa som det låter är det väl inte, söndag, dåligt väder, inget kampanjmaterial kvar att dela ut och folk verkade generallt upptagna.

Det kommer en dag imorgon, då är jag tillbacks på fältarbetet, se till att ni får in material till mig att dela ut, dem fjuttiga små lapparna känns helt ovärda när man har haft bra material att dela ut.

Mvh, Jonas.

camilla.andersen
2006-09-04, 12:39
Bara så ni vet vart jag tagit vägen:

Jag har inte övergivit "Brunnsparks-gänget" men denna vecka koncentrerar jag mej på Frölunda. Det innebär att jag står utanför Frölunda Torg mitt bland alla valstugorna (alla tre :)) och dela ut material till Frölundabor och förbipasserande. Tanken är att stå där iaf 2 timmar om dan, starttiden kan variera.

brelovich
2006-09-05, 15:53
Om jag är rätt informerad drog ett mindre gäng till Bergsjön idag för att nå lite andra grupper än de vi når i Brunnsparken. Jag tror att det är helt rätt taktik. Invandrare verkar över huvud taget mer intresserade av våra foldrar och en del kommer säkerligen från länder där övervakning har en lite annan innebörd och de vet därigenom hur det kan gå.

Själv drog jag ut till Volvo Torslanda och satte gissningsvis 300 bokmärken på bilarna utanför fabriken. Jag betade av kanske 2/3 av parkeringen. Sedan tog både jag och bokmärkena slut. Några förbipasserande fick foldrar.

På torsdag morgon blir det samma utdelning fast på Arendal istället.

Jonas Lihnell
2006-09-06, 19:22
Gott, bra att saker sker, har själv varit lite ineffektivare dem sista dagarna.

Se till att jag blir informerad när riksfoldrarna kommer, då skall jag definitivt se till att det kommer ut en drös av dem!

brelovich
2006-09-06, 19:35
Hur gick det med besöket i Bergsjön? Blev det något? Är det något vi bör göra om?

Vi kommer att begrava dig i foldrar. Eller så ger vi dig tårta som tack för ditt outtröttliga arbete.

Jonas Lihnell
2006-09-06, 20:19
Mika dök aldrig upp den dan men vi skall ut till förorterna. Rapporterar i en ny tråd när jag har varit ute första dan och berättar om skillnaderna gentemot att stå vid valstugorna.

kampanjmaterial först - tårta sen :P

brelovich
2006-09-06, 21:56
Förutsatt att vi har kampanjmaterial kan jag vara med på fredag efter 15, något av lördag eller söndag, samt onsdag, torsdag, fredag eftermiddag nästa vecka.

Jag måste ju plugga också förstås så jag kan ju inte alla dagarna, men någon, några av dem.

Vid något tillfälle före valet skulle jag vilja stå på Järntorget och kanske Stigbergstorget också. Inte ensam då utan med andra pirater.

Björn Felten
2006-09-07, 12:41
brelovich (2006-Sep-06)Förutsatt att vi har kampanjmaterial kan jag vara med på fredag efter 15, något av lördag eller söndag, samt onsdag, torsdag, fredag eftermiddag nästa vecka.

Jag kan ju nämna att ryska TV-kanalen CTC vill göra en intervju med mig i mitten av nästa vecka. Självklart har jag begärt att den skall göras i Brunnsparken! :cool:

Jag hoppas att så många som möjligt kan komma (jag återkommer med närmare tid när jag vet). Om inte annat så för att njuta av de andra partiernas långa ansikten.

CTC är delvis USA-ägt, mest inriktad på ryska ungdomar -- våra framtida, internationella sympatisörer! -- och ses dagligen av omkring 20 miljoner tittare.

brelovich
2006-09-09, 16:29
Jag och Jonas Lihnell var en sväng upp till Angered Centrum idag med våra nya fina flygblad. Det var inte så att folk slet flygbladen ur händerna på oss men det gick åt en hel del, trots att stället är nedlusat av valstugor med tillhörande funktionärer. Jag upplever att många invandrare är intresserade av övervakningsfrågan på ett helt annat sätt än svennar och det har väl sina randiga och rutiga orsaker. Jag hamnade i ganska utförliga diskussioner vid ett par tillfällen och intresset är stort.

Efter lunch och ett misslyckat stopp på Stigbergstorget hamnade vi på Järntorget där det också gick ganska trögt, ända tills F! drog igång sitt torgmöte. (Det märks att de har begränsade resurser men trots det försöker de göra allt som de stora etablerade partierna gör. Jag tror vi gör rätt som inte kör med samma taktik för det ser bara taffligt ut med pyttesmå affischer på kartongbitar framför högtalarna.) De drog dit en del folk och utdelningen ökade. Sedan kom det folk från uteserveringarna och ville ha foldrar och när jag var på väg att avveckla mig själv blev jag nästan överfallen av en grupp mycket övertygade väljare som ville ha information om hur man röstar på oss.

Just den frågan, hur man röstar på oss, har jag sprungit på flera gånger idag. Folk kanske vet att vi finns, men de vet inte att vi har valsedlar ute i lokalerna. En verkade inte ens veta att det finns valsedlar i lokalerna över huvud taget.

Detta om något pekar på hur otroligt viktigt det är att vi får ut valsedlar överallt på valdagen men också att man alltid skall ha valsedlar med sig att ge till intresserade.

Bo Leuf
2006-09-09, 22:46
Helt rätt, alla bör ha en bunt valsedlar med sig ut på stan. En äldre kvinna kom fram till mig idag för att få en folder och var helt glasklar: valsedel i handen omedelmeddetsamma annars fick det vara. Härligt, hon visste precis.

För övrigt gjorde dottern och jag heldagsrunda idag. Först en koll i Partille, sedan fyra timmar i Brunnsparken och omgivande gågator. Ca 500 foldrar till ivriga händer under dessa timmar, samt mer än en ingående diskussion.

brelovich
2006-09-12, 14:51
Jag slutar 17:00 idag. Då åker jag raka vägen till Järntorget med en rejäl hög flygblad. Järntorget brukar bjuda god respons.

Om någon annan har lust att dyka upp går det bra. Jag kommer att stå där i ungefär en timme.