handdator

Visa fullständig version : Distribution av valsedlar på valdagen (17/9)

Michal
2006-08-23, 10:06
Eftersom jag ska distribuera valsedlar till 11 lokaler (6 adresser) på valdagen, blev jag stressad när jag började fundera över hur jag ska lyckas få ut valsedlar till alla så tidigt som möjligt på morgonen (på cykel - svettigt).

Jag ringde stadskontoret för att kolla om det finns möjlighet att lägga ut valsedlar tidigare. Det visar sig att lokalerna ställs i ordning och dukas kl 07.00 på söndagen och att det är då möjligt att komma in och lägga ut valsedlarna då.

En uppmaning till alla distributörer, bit ihop och gå upp tidigare - ni kanske kan ta några lokaler till. Jag är en utpräglad kvällsmänniska och dyker aldrig upp på jobbet före 11.00, men en söndagmorgon kan man med lätthet offra!

Helt apropå, finns det någon bosatt i närheten av Bagaregården/Redbergsplatsen som vill hjälpa till så hör av dig!

michal.tokarz@piratpartiet.se

gothbarbie
2006-08-23, 21:03
Gäller detta hela riket, eller enbart Gbg kommun?

Michal
2006-08-24, 10:46
Jag antar att det gäller hela riket, men det borde ju vara lätt att kolla upp för de ansvariga för respektive valkrets. Samtalet tar 3 minuter och jag fick ett tydligt svar.

Det enda som är osäkert är om personerna på plats är villiga att öppna och släppa in oss, men det borde ju lätt kunna lösas om man bara är vänlig och tydligt talar om vad det är man vill.

Själv kommer jag reka lokalerna en vecka innan och ta ett snack med vaktmästarna så att jag är säker på att bli insläppt.

Jonas Liljegren
2006-09-15, 22:12
Hej.

Jag kikade in för ca en timme sen på vallokaler utan distributörer. (Jag bor på hisingen)

Jag såg att hela Billdal saknade distributör.

Så jag klickade på länken för att anmäla mig som distributör för 5 lokaler. (Billdal 1-6)

Jag har inte fått någon bekräftan. (Kanske för att det spamfilter jag använder på min mailserver stoppar breven.)

Jag lånar en bil för att köra ut under söndag morgon.

Eventuellt skulle jag kunna skjutsa andra distributörer till andra lokaler på morgonen. Jag tror det skulle vara lättare att vara två i bilen för då slipper jag parkera vid varje lokal.

Jag såg att jag kan hämta sedlar av Fredrik Moberg 13:00 på Pusterviks parkering vid Järntorget.

Billdal har sammanlagt 6999 väljare. Hur många sedlar behöver distribueras?

Jag tänkte främst köra på morgonen. Men kan tänka mig en runda senare på dagen också.

/jonas

Jonas Liljegren
2006-09-15, 23:20
... Partimedlem är jag sen lånt tillbaka ja. Men vet inte hur man ändrar den inställningen här... :-/

Björn Felten
2006-09-16, 00:50
Jonas Liljegren (2006-Sep-15)Jag kikade in för ca en timme sen på vallokaler utan distributörer. (Jag bor på hisingen)

Ojdå! Och jag som trodde att det var ett riktat utskick från mig till Kungsbacka, där Billdals alla medlemmar hade hamnat (alltså i Hallands valkrets, långt utanför våra Gbg-funktionärers räckvidd). Och så visar det sig att det är en ö-kollega som "offrat" sig.

Eftersom jag alltså också bor i vad som skulle varit Sveriges femte största kommun, Hisingen, om vi inte hade varit ockuperat av Göteborg :) så kan vi kanske ordna något på närmare håll om det passar dig bättre. Ring mig gärna om du vill (se telefonkatalogen, Eniro eller hitta.se). Annars går det naturligtvis även bra att hämta från exempelvis Fredrik.

Kika gärna på vår karta (http://felten.se/rlok_GBG.html). De svarta pinnarna är distributionscentraler, fast för Eriksberg så var sista gången i går.

Och i den här listan (http://felten.se/vlist.html) kan du se hur många valsedlar du behöver totalt och även hur många varje lokal behöver.

Björn Felten
2006-09-16, 00:55
Jonas Liljegren (2006-Sep-16)... Partimedlem är jag sen lånt tillbaka ja. Men vet inte hur man ändrar den inställningen här... :-/

Det gör man från hemsidan under meny Partiet -> Medlemsservice. Det gäller alltså att koppla ihop forumdatabasen med medlemsdatabasen, två helt skilda register av säkerhets- och integritetsskäl.

Men eftersom jag känner mig på så gott humör efter att ha fått löst valsedelsdistributionen till Billdal (har legat som ett stort, svart moln över alla oss funktionärer en ganska lång tid nu), så fixade jag det åt dig, Jonas. Som du förhoppningsvis kan se.

Jonas Liljegren
2006-09-16, 11:18
Ojdå! Och jag som trodde att det var ett riktat utskick från mig till Kungsbacka, där Billdals alla medlemmar hade hamnat (alltså i Hallands valkrets, långt utanför våra Gbg-funktionärers räckvidd). Och så visar det sig att det är en ö-kollega som "offrat" sig.

Nu råkar det bli ganska praktiskt ändå för lokalerna ligger inte långt från Lindome där jag hämtar den bil jag lånar för dagen.

Min egna vallokal är redan tagen. (Vågmästaregatan)

Och i den här listan (http://felten.se/vlist.html) kan du se hur många valsedlar du behöver totalt och även hur många varje lokal behöver.

Noterat. Tack.