handdator

Visa fullständig version : N0llning / Högskolan Dalarna

Raddox
2006-08-24, 03:29
Hejsan alla aktiva i Dalarna. Jag har legat rätt lågt under sommaren då jag inte befunnit mig i denna delen av Sverige alls, men nu så tänkte jag att det var dags att aktivera sig lite på forumet och IRC igen.

För att rapportera lite ifrån n0llningen på Högskolan Dalarna hittills: Försäljningen av tygmärken som jag köpt från Linköping och Umeå har gått rätt bra hittills. Jag har nyss satt in 91:- (många bäckar små) på piratpartiets konto ifrån vinsten av dessa, och har precis beställt nya märken med (de säljer som smör bland oss maasar).

Märkena på våra overaller har väckt en hel del diskussioner hittills, vilket är precis vad vi vill åstakomma bland n0llorna. "Snyggt märke" får man ibland höra från en n0lla, sen börjar de snacka om politik helt plötsligt istället för att dricka öl (mycket mindre uselt av n0llan att aktivera sig i politik)

Inte för att man aktivt försökter pracka på n0llan att rösta på piratpartiet - vi måste hålla oss relativt neutrala - men det är MÅNGA som tidigare inte känt till PP överhuvudtaget, som faktiskt blir informerade av sina medn0llor och inte oss maasar, när väl diskussionen är igång, om vad vi står för. Oftast behöver vi inte göra mycket alls för att skapa diskussion, allt tack vare dessa tygmärken :w00t:

"Tämligen mindre uselt parti" som maas själv skulle uttrycka sig, inte mycket mer. Vi tycks hur som helst ha en HEL DEL potentiella väljare ibland de nya studerande på högskolan.

Edit: n0llan läste fel, maas Raddox kan visst stava till "Höskolan Dalarna" i onyktert tillstånd ;)

Mats Eriksson
2006-08-24, 09:51
Vi har gemensamt skramlat ihop lite pengar till valbroschyrer, kanske tillfälle att dela ut några bland studenterna?