handdator

Visa fullständig version : Valsedlar och Distribution bland vänner

Jonas Lihnell
2006-08-25, 19:11
Som några kanske vet står jag på brunnsparken varje dag från 10:00 tills jag tröttnar. När jag hämtade ut lite valsedlar tidigare idag sa brörn (för det var du va? ;) att det kunde vara en bra idé att ta en bunt sedlar, typ 20 st, och ge till sina vänner och anhöriga och be dem att lägga sedlar dem inte använder i vallokalen när dem är där.

Detta sätt att distribuera valsedlar kräver mindre ansvar, kom till mig på brunnsparken och hämta några så kan du gå och förtidsrösta och lämna några i lokalen. Ni som redan tagit på er ansvar att dela ut skall givetvis fortsätta göra detta, men för dem få vallokaler vi inte täcker upp kan det vara en idé att hämta ut och sedan gå och rösta i dem lokalerna och dumpa några sedlar där "när man ändå är där".

Hursomhelst står jag på brunnsparken varje dag från 10:00, så kom in och träffa mig, prata med folk och var lite sociala. Hur väl vi lyckas hänger på hur många som ser oss och tar del av vårt budskap ute på gatan.

Att inte synas vid valstugorna innebör att väldigt väldigt många inte tror att vi ställer upp i valet, så kom gärna hit, om ens för att ha en kepa på huvudet och stå hos mig! :)

Björn Felten
2006-08-26, 07:10
Jonas Lihnell (2006-Aug-25)När jag hämtade ut lite valsedlar tidigare idag sa brörn (för det var du va? ;) att det kunde vara en bra idé att ta en bunt sedlar, typ 20 st, och ge till sina vänner och anhöriga och be dem att lägga sedlar dem inte använder i vallokalen när dem är där.

Med reservation för tangentsnubblet, så, jo det var allt jag som sa det. :)

Det gäller alltså alla som fått valsedlar. Prio #1 är att få ut valsedlarna till så många som möjligt -- tar de slut för er så är det toppen, då är det bara till att be om fler. Att alltså dela ut ett 20-tal vardera till vänner och bekanta, även om de inte tänker rösta på oss, bara de är villiga att, i demokratins namn, lägga valsedlarna i lokalen där de röstar, fungerar så bra som någon annan metod.

Valsedlar som ligger kvar i mitt garage (för närvarande 80 000) gör oss ingen nytta. Betydligt bättre då att dela ut dem på stan, även om vi inte är 100% säkra på att de hamnar i goda händer -- 95% räcker. :hehe: