handdator

Visa fullständig version : [Lund]Stortorgets valstugor

Robobengt
2006-08-26, 23:45
För er som missat det så håller väldigt många partier just nu till på stortorget i Lund. Jag och Martina beslöt oss för att gå dit och diskutera med dem. Det var inte bara intressant och givande utan dessutom väldigt trevligt. Utöver den gemytliga stämningen som de flesta partier hade var det dessutom mycket roligt att visa dessa partier att vi fanns. Tyvärr delades inte denna åsikt av miljöpartiet som inte kunde låta bli att gnälla på att vi minsann "kastade bort våra röster". Tyckte jag var lite tråkigt. Vad som däremot var roligare var att de från KD inte ens hört talas om oss men lyssnade med intresse när vi berättade. De trodde dessutom att vi var ett lokalt parti. Sen fick jag dessutom en folkpartist att säga att han minsann personligen tyckte att vi hade rätt i vad vi pratade om men att han som "partist" inte fick uttala sig. :D

Så, om ni inte har något bättre för er så rekommenderar jag det skarpt. Det kan dessutom vara bra om ni vill veta vad ni ska rösta på i de "mindre" valen.

Joakim Holgersson
2006-08-27, 11:07
Johan Sånesson (2006-Aug-27)Tyvärr delades inte denna åsikt av miljöpartiet som inte kunde låta bli att gnälla på att vi minsann "kastade bort våra röster". Tyckte jag var lite tråkigt. Vad som däremot var roligare var att de från KD inte ens hört talas om oss men lyssnade med intresse när vi berättade. De trodde dessutom att vi var ett lokalt parti. Sen fick jag dessutom en folkpartist att säga att han minsann personligen tyckte att vi hade rätt i vad vi pratade om men att han som "partist" inte fick uttala sig. :D

Så, om ni inte har något bättre för er så rekommenderar jag det skarpt. Det kan dessutom vara bra om ni vill veta vad ni ska rösta på i de "mindre" valen.

Det var konstigt ni fick det från (mp), här i Malmö har vi väldigt nära kontakter, samsyn och samarbete. Är mycket trevligt träffa dem rent socialt också. Gissar det var en som inte riktigt läst tillräckligt, dem och (c) står vi väldigt nära, betydligt bättre känna till om oss och vara negativ - än inte alls.

(kd) kanske missar oss, de läser DN (jo, det var pik - mot tidningen DN, inte (kd))

Tror det är rätt många både bland (fp) och (sap) som skräms av vad vissa vill. bra med knytta kontakter!

Martina
2006-08-28, 19:16
Jag upplevde tyvärr lite samma sak hos (v) när jag gick och hälsade på dem först - det intressanta med det var att vi så sent som på förra torsdagsmötet gick och frågade om vi fick fika med lundavänstern på Mårtenstorget någon av deras fikakvällar (de har haft en skylt utanför och bjuder in). De visste vilka vi var, de hävdade t.o.m. diskret att några av deras egna skulle rösta på oss! :w00t: :D