handdator

Visa fullständig version : Filmad intervju i Göteborg

Bo Leuf
2006-08-27, 22:21
Ett par från journalisthögskolan hade valt projektarbete att filma en intervju och de beslöt att göra den om Piratpartiet. Jag blev uppringd och ställde upp (givetvis).

Trots eftermiddagens tilltagande ösregn, och bitvis störande bakgrundsoljud på vald kafeteria som miljö blev det mycket lyckat. De fick intervjumaterial så det räckte, och vi fick förmodligen röster om inte rentav rekryter. Vi höll på och snackade länge, både framför kamera och efteråt. Det klippta (några minuter långa) resultatet ska publiceras på webben i sinom tid. Återkommer med länk när jag får reda på det.

Tidigare hade paret filmat och pratat med Jonas på Brunnsparken, när vädret var lite bättre. (Jag fick nästan simma hem. Spårvagnarna gick nämligen som jättegondolor i centrum med stora svallvågor upp mot refugerna.)

Våra frågor är enormt viktiga för blivande journalister, men de vet i allmänhet ganska lite om vad som står på spel. Kan bara hoppas att den begynnande diskussionen på JHS nu blommar ut för fullt.

dbugger
2006-08-27, 22:34
Har hört att vädret inte varit så fint nere i Gbg ja :P

Projektarbete? Intressant! Ser fram emot att se intervjun.

På vilket sätt kommer arbetet redovisas i övrigt? Inför klassen eller nån större grupp?