handdator

Visa fullständig version : Status Sandviken + Gävle

pmanlig
2006-08-29, 14:37
Tjoho!

Samarbetet med Sjukvårdspartiet har varit mycket givande, och utan dem skulle det ha blivit mycket tyngre! Efter att ha fixat bemanning till alla förtidsröstningslokaler i Gävle angrep jag situationen i Sandviken under helgen och nu är även förtidsröstningen i Sandviken klart! Yay!

Återstår koordinationen inför valdagen, och det verkar inte vara så problematiskt heller. Det går bra att få respons när man ringer runt, och bitarna börjar falla på plats. Än finns det dock arbete kvar, så skynda er innan det tar slut! :)

Andreas Englund
2006-08-30, 11:53
Som det ser ut här i ljusdal så måste även vi kanske ta och sammarbeta med sjukvårdspartiet.

Då det inte är många som är intresserade av att hjälpa till.

Jag har själv alla vallokaler i ljusdal att fylla, det är 5 vallokaler, ifs så får jag hjälp av två kompisar med detta. Så det bör gå rätt så bra.

Resten blir lite mer problematiskt, men det kommer att lösa sig vilket fall som. Men wow, det är lite jobbigt. :P

pmanlig
2006-08-30, 15:19
Andreas Englund (2006-Aug-30)Som det ser ut här i ljusdal så måste även vi kanske ta och sammarbeta med sjukvårdspartiet.

Varför se det som ett måste?

Jag har förvisso bett några personer att övervaka hur det fungerar tillsammans med SjvP, men i övrigt ser jag det bara som jättebra hjälp att klara av det vi annars inte skulle mäkta med. Jag ser dem inte som konkurrenter, utan som medmänniskor som precis som jag jobbar för demokratin. Låt vara att de har andra åsikter, men det resperkterar jag och det är inget hinder för att låta dem få samma chans som oss att lyckas i valet. I en demokrati skall ju inte ett val avgöras av vem som har den effektivaste distributionsorganisationen, utan av den som folket väljer.

Andreas Englund
2006-08-31, 13:58
pmanlig (2006-Aug-30)Andreas Englund (2006-Aug-30)Som det ser ut här i ljusdal så måste även vi kanske ta och sammarbeta med sjukvårdspartiet.

Varför se det som ett måste?

Jag har förvisso bett några personer att övervaka hur det fungerar tillsammans med SjvP, men i övrigt ser jag det bara som jättebra hjälp att klara av det vi annars inte skulle mäkta med. Jag ser dem inte som konkurrenter, utan som medmänniskor som precis som jag jobbar för demokratin. Låt vara att de har andra åsikter, men det resperkterar jag och det är inget hinder för att låta dem få samma chans som oss att lyckas i valet. I en demokrati skall ju inte ett val avgöras av vem som har den effektivaste distributionsorganisationen, utan av den som folket väljer.

Det är itne så att jag ser dom som några konkurrenter, det är bara att det skulle kännas bättre att få våra egna pirater på dessa platse. Vilket också gör att vi kan ha mer koll på läget i vallokalerna. Jag kommer ifs att göra av med mycket bensin för min kompis pga av att jag tänkte åka runt till de 5 vallokalerna här i Ljusdal för att se hur det ligger till med valsedlar. Jag kommer ha ca 700-1000 valsedlar kvar hemma eller i bilen för att fylla på om det blir kris någonstans, vilket jag har det svårt att tro.

Jag har även fördelat alla valsedlar här i Ljusdal och räknat ut hur mycket valsedlar som kan tänkas behövas på de olika vallokalerna. Jag har 4 st pirater just nu som hjälper med vallokalerna. Vilket inte är fullt tillräkligt. Men men... Vi kommer att klara alla vallokaler, med eller utan SjvP.