handdator

Visa fullständig version : Kom igen nu Härnösand!

Lars Nordin
2006-08-29, 18:13
Det är dax nu att skriva upp sig på vallokalerna till 17 September!

Jag ser till min stora förtvivlan att ingen:crying: lokal har bemanning i Härnösand 17 September.

Så kom igen och änmäl er! 17 September är en söndag så det är ingen skola eller arbete den dagen.

Anmäl er här: https://www.piratpartiet.se/admin/public/VotingLocationsPublic.aspx

Följande förtids röstnings lokaler saknar ochsåbemanning, ingen vänligsjäl som kan ta dom?

Det enda man behöver göra är att åka dit ibland och setill att det finns piratpartiet valsedlar.

1

Brunnegården, Härnösand

Namn Brunnegården

Adress Brunne, Härnösand

Öppettider 2/9 lör: 16-19

8/9 fre: 16-19

14/9 tors: 16-19

2

Viksjö Folkets Hus, Viksjö

Namn Viksjö Folkets Hus

Adress Gammelgården, Viksjö

Öppettider 1/9 fre: 16-19

7/9 tors: 16-19

13-17/9 ons: 16-19, sön: 13-15

// Lars Nordin

Per Andersson
2006-08-30, 12:18
Hur har det gått med distributionen till volontärerna för förtidsröstningen?

Det här med valdagenkommer nog att lösa sig, fråga alla volontärer för förtidsröstningen om inte de kan ta några. Jag kan hjälpa till med att ringa runt till medlemmar lite längre fram om det fortfarande ser mörkt ut då.

Lars Nordin
2006-08-30, 22:51
Det är 2 förtids lokaler som ingen har skrivit upp sig på.... om jag hittar till dom och har tid på sidan av mitt jobb så ska jag försöka åka till dom och lägga sedlar där.

Alla volontärer har fått valsedlar, lämnade sista bunten idag till Hans från Utansjö :)

En konstig sak... jag har sett ganska många aktiva härnösandsbor här i forumet....

men ingen av dom har tagit på sig och hjälpa till... Det tycker jag är synd :(

Tor Skude
2006-08-30, 23:13
Härnösand är ju mörkaste SVP-land. De borde kunna distribuera valsedlar till samtliga lokaler på valdagen.

För övrigt hörde jag på nyheterna idag att Utansjö bruk ska stänga. Trist.

VaCUm
2006-08-31, 18:17
Jag kan nog ställa upp som distributör för härnösand

Henrik Bergström
2006-08-31, 18:27
Jag kan förmodligen hjälpa till på valdagen, har inte planerat så långt fram ännu så jag kan inte lova något.

Anledningen till att en del Härnösandsbor ej kan ta dom två sista förröstningslokalerna beror på att dom inte ligger direkt centralt, jag är inte speciellt sugen på att gå en mil eller hur långt det nu kan vara för att lämna ut valsedlar...

Jag känner Hans i Utansjö personligen och jag vet att han fixar den tillhörande vallokalen där =D

Hemsidan fungerar mycket dåligt idag så det är svårt att ens se vilka vallokaler de finns att boka upp sig på...

Tar tag i detta till veckan.

VaCUm
2006-08-31, 18:40
Anmält mig på 8 lokaler som distributör. De som är kvar ligger långt bort som Henrik säger.

Henrik:

Denna länk fungerar bra: https://www.piratpartiet.se/admin/public/VotingLocationsPublic.aspx?NodeId=250

Då är frågan vart jag skall hämta alla lappar.

Per Andersson
2006-08-31, 21:12
Det är Lars Nordin som skapade den här tråden som har alla Härnösands valsedlar.

Lars Nordin
2006-08-31, 22:21
Nu har alla kommit igång! Tack alla som har anmält sig som distributörer! (Svedin, Törnqvist, Rhenberg, Schlyter och Rösth)

Det finns 3st lokaler kvar som inte har Distributörer, men det är juh 17dagar kvar :)

Mikael Larson
2006-09-02, 15:28
Har ordnat med transport under hela dagen den 17, så kan ta de 3 utomsocknes" lokalerna. :D

Lars Nordin
2006-09-02, 17:02
Wohoo Larson fixar sista 3 lokalerna! Nu har alla lokaler distributör!

(Vad är SVP Land?)

Mikael Larson
2006-09-04, 15:59
Lars Nordin (2006-Sep-02)Wohoo Larson fixar sista 3 lokalerna! Nu har alla lokaler distributör!

(Vad är SVP Land?)

Japp, haft lite problem att markera in mig för dem på listan, men såg att dom är ifyllda nu :hehe:

Mikael Larson
2006-09-04, 16:04
Förresten, såg att täckningen av folk på plats under valdagen var mer eller mindre noll, jag kan själv ta nån timma här och där, men vi behöver bättre täckning på funktionärer under valdagen

Lars Nordin
2006-09-04, 18:36
Japp, men det som va absolut viktigast är fixat..... :)

Ska dra iväg ett mail under kvällen tror jag.