handdator

Visa fullständig version : Uppsättning av valplakat

niescha
2006-08-30, 15:09
Hej allihopa!

Nu på söndag den 3 september tänker vi göra iordning och sätta upp valplakat. Till det behöver vi en del material. Om du kan bidra med något i listan nedan är du varmt välkommen att ta med det.

Slägga (alternativt yxa att slå ner plakaten med)

Spett

Häftpistol

Grov tejp

Snöre (att hänga afficscher på stolpar o dyl)

Masonitskivor (papp kan också fungera men vi använder helst masonit)

Pinnar (1,5 m långa för att affiscerna ska synas när de står i diken)

Såg

Hör av dig till mig om du kan bidra med något. Vi kommer att hålla till på Porsön med förberedelserna, maila mig för mer exakt adress.

fredrik.nilsson@piratpartiet.se

niescha
2006-09-04, 10:44
Så har plakaten blivit uppsatta. Vi var ett gäng på nästan 10 personer som hjälptes åt att göra och sätta upp affischerna.

Vår valstuga behöver folk som kan bemmana den fram till valet. Hör av er till Bernt Granbacke om DU kan avvara tid till detta. Jag hann själv bemanna den på lördag eftermiddag/kväll och det är riktigt upplyftande att höra alla positiva kommentarer kring Piratpartiet.

T.ex. så gick det förbi tre tjejer, som inte stannade vid valstugan, men jag hörde ändå en av de uppmana sina kompisar att rösta på Piratpartiet just när de passerade!

Det här tar vi hem!

filip_ek
2006-09-04, 12:39
Hallå!

Tyvärr hann jag inte komma förbi och hjälpa till igår. Var tvungen att sova ut lite efter en tung helg i norrköping. Hade dock tänkt titta till stugan idag efter jobbet och se om jag kanske har tid med lite bemanning någon dag.

niescha
2006-09-05, 15:14
Bemanning behövs alltid. Jag hade tänkt försöka vara där onsdag och torsdag kväll. Men sen är jag borta fram t.o.m. måndag.

Jag cyklade förresten förbi valstugan kvart i elva i går (kvällstid) och såg en kille stå lutade mot den ungefär som att man mår väldigt dåligt och måste göra sig av med lite "dåligt överskott". När jag kom närmare såg jag att han bara stod och lusläste vår valfolder, skriven med _små_ bokstäver, som satt uppsatt på väggen. Han gör alltså sitt bästa för att läsa den trots att belysningen är minimal, och de säger att unga inte är intresserad av politik. :D

filip_ek
2006-09-05, 21:15
Jag knallade fram till ett äldre par som stod där och diskuterade igår. Dom var väldigt intresserade och tyckte det lät hemskt med övervakning.

Jag tänkte skriva ut och plasta in lite affischer på jobbet under förmiddagen imorrn och skjuta fast under lunchen. Blir dock en sen lunch då jag börjar jobba vid 11.

niescha
2006-09-06, 10:47
Gott. Jag kommer till stugan idag på eftermiddan/kväll.

filip_ek
2006-09-06, 11:33
Jag kan komma in en snabbis vid 5-6 tiden ikväll med lite affisher. Om det finns några önskemål på vilka motiv som ska upp så är det bara posta här före 5.

filip_ek
2006-09-06, 23:16
Nu ligger det 150 nya A3-posters i stugan. Jag satt där ikväll och sorterade lite. Det är ganska trevligt där faktiskt. Jag tror jag ska ta med mig en kaffetermos och mp3spelaren och kolla på folk nån kväll. Det var rätt skönt att bara sitta där och slappna av lite.

filip_ek
2006-09-07, 16:21
Kom och häng i stugan. Jag och Fredrik sitter där om typ 5min!

Svamp
2006-09-07, 20:57
Jag var sympatisören som kom förbi och tog med mig en bunt affischer därifrån. Trevligt att träffa lite meningsfränder in person. Nu tog jag slutligen och registrerade mig. :)

filip_ek
2006-09-07, 21:51
kanon, kanon!

Vi tackar och bockar för hjälpen.