handdator

Visa fullständig version : Valsedels utdelning till lokalerna

Per Andersson
2006-08-30, 15:41
Idag började förtidsröstningen ochi Sundsvall ser täckningen ganska bra ut. Vi har volontärer på alla lokaler utom den uppe i Stöde. Vi har två medlemmar i Stöde som jag tyvärr inte lyckats få tag på,ingen av demverkar hahaft sin mobil på de senaste dagarna. Så om någon har möjligheten att åka till lokalen i Stöde hör gärna av er till mig.

Själv har jag varit till tre lokaler idag, två bibliotek och ett sjukhus. På två av ställena var personalen mycket trevliga och visade vart jag kunde lägga valsedlarna, på det tredje stället såg jag inte en människa, så jag gick bara in och la dem snyggt bredvid Sjukvårdspartiets valsedlar.

Imorgon ska jag försöka hinna med en resa ut till lokalerna i Timrå på lunchen, där vi tyvärr inte har en enda volontär. Men om det inte dyker upp någon volontärhade jag tänkt att detta får bli mitt område på valdagen, jag ska nog kunna täcka alla lokaler på relativt kort tid med bilen.

Mittuniversitets vallokal öppnar inte förräns nupå fredag så då har jag att göra den dagen också. :P

Skriv gärna hur det har gått för er andra i den här tråden.

Lars Nordin
2006-08-31, 02:07
Härnösand har 2st förtidsröstnings lokaler som inte är täckta, hittar jag till dom och har tid så tänkte jag åka dit och lägga ut våra fina valsedlar.

Till 17 September har jag fått 2st anmälningar som distributörer (Marcus R och Fredrik R, Tack till er!).

Men jag hoppas att det kommer rammla in mer innan 17/9.

Just nu är läget följande 2 av 16 lokaler har distributör på valdagen.

/// Lars N

Per Andersson
2006-08-31, 08:39
Nu är jag glad! Fick tag i killen från Stöde sent igår kväll, han har nu fått valsedlartill förtidsröstningen som han skulle lägga ut i lokalenimorgon och han fick också en bunt valsedlar till valdagen.
Så nu ska alla förtidsröstnings lokaler i Sundsvalls kommun vara täckta. :)

Fortsätter med min planering:

På lördag tänkte jag stå på stan och dela ut flygblad, har ju sökt om tillstånd hos polisen att ha ett bord stående ocksåmen jagverkar inte hinna få det godkänt till den här helgen men det måste bli till lördagen. Om någon vill hjälpa till med flygblad får ni gärna höra av er.

På söndag kommer jag göra en resa upp mot Örnsköldvik för att dela ut valsedlar till volontärer, kommer väll kanske också dra förbi Kramfors ifall det dyker upp några där.

Daniel Nyström
2006-08-31, 09:42
Här i Ånge flyter allt på. Tydligen blev det ingen förtidsröstning i Överturingen, så det är bara kommunhuset i Ånge och Samservice i Fränsta i hela kommunen.

Var ner med valsedlar igår till kommunhuset (kl 13) och dom kände tydligen till partiet men hade inte förväntat sig valsedlar från dom. Dom lät positivt överraskade. Roligt!

Har även lämnat över valsedlar åt ansvarig för Fränsta, men har inte hört något därifrån än.

Ska försöka få iväg ett brev om bemanning inför den 17:e då det är ganska många vallokaler kontra medlemmar i kommunen.

Per Andersson
2006-08-31, 14:46
Idag var jag ut till Timrå och de tre förtidsröstningslokalerna som öppnat där ute. Jag åkte ivägmed en annanperson under lunchen och vi turades om attkörarespektiveäta.I en av lokalernamöttes jag av en vänlig ung tjej som visade vart valsedlarna låg, medans i de andra två möttes man av lata stirrande blickar.

Per Andersson
2006-09-01, 16:48
Idag var jag och lämnade valsedlar på mittuniversitetet.

Imorgon ska jag stå på torget och dela ut flygblad, jag fick ocksåmitt polistillstånd igår om att ha ett bord stående, fler medlemmar får gärna följa med ut imorgon. Jag kan inte säga någon direkt tid när jag kommer vara där, förhoppningsvis hela dagen. Hör av er till mig om ni undrar något.

Lars Nordin
2006-09-02, 20:21
16 av 16 vallokaler täckta med distributörer!

Rolf Norlén
2006-09-02, 21:45
Eftersom jag just nu är mitt uppe i en flytt av hela mitt bohag inom Sollefteå så har jag just nu varit utan uppkoppling några dagar. Telia tar dessutom några dagar till på sig med att koppla upp mig. Skriver från "lånad" dator just nu. Synd att flytten som tagit i stort sett all min tid senaste dagarna ägde rum just nu, men snart hinner jag med mer arbete för Piratpartiet igen.

I Sollefteå är läget följande: Alla 6 ställen har erhållit valsedlar. Till Sollefteå (2 ställen), Långsele och Junsele finns distributörer. Till medborgarkontoret i Ramsele och Näsåker har jag skickat valsedlar och hoppas att personalen lagt ut dem. Ska ringa dem på måndag för en uppföljning av läget där.

Edit: Valsedlarna i både Näsåker och i Ramsele finns på plats när jag ringde Medborgarkontoret 4/9. :)