handdator

Visa fullständig version : Flygblad och kampanjer i Göteborg - händer det något?

pipe
2006-09-02, 21:27
Hej! Är en antisocial göteborgare som undrar ifall det är planerat några aktioner i göteborg nu innan valet? Har aldrig sett en enda pirat i hela göteborg förutom mig, och ej heller någon affisch. Åker ändå förbi hjalmarbrantingsplatsen två gånger per dag, så jag börjar undra om det finns några över huvud taget.

Trodde inte att jag skulle vara hemma under hösten, men nu skall jag nog det så jag skulle vilja aktivera mig. (Jobbar som vanliga människor iofs, så det är mest aktuellt på eftermiddagar/kvällar/helger).

Hur är läget, finns det någon aktiv grupp som hittar på saker?

camilla.andersen
2006-09-02, 21:55
Hej!

Det står (nästan varje dag) tappra Pirater i Brunnsparken från kl.12 och ett par timmar framåt. Det är där som "vår" kampanj har vart koncentrerad än så länge. Själv börjar jag from nästa vecka stå på Frölunda torg för att dela ut flyers och sätta upp affischer.

Så eg. kan du stå vart du vill och sprida budskapet bara det ätt det är oftast trevligare att stå ett par stycken. Än så länge har vi inte haft ngn sponsring (nu är det ju iofs flyers på väg efter den generösa pengen från Relakks) så skriv ut de foldrar/flyers du kommer över och sprid dom bäst du kan. Vill du ha enkla flyers för utskrift på svart/vit skrivare så kan jag ge den en bra länk :]

camilla.andersen
2006-09-02, 22:32
ok skit samma jag orkar inte spela svår flörtad :D

här ligger lite material som är lätt att göra hemma: http://chamomilla.se/?cat=13

allt material är optimerat för A4 och för svart/vit skrivare. en bunt med 500st A4 på tex wettergrens kostar 50:- och det blir mycket information att dela ut! :)

camilla.andersen
2006-09-02, 22:33
klickbar länk också

http://chamomilla.se/?cat=13

pipe
2006-09-03, 02:48
Okay, då får jag försöka dra mig in till brunnsparken! Vågar inte stå själv och dela ut. Borde kolla om jag får skriva ut lite saker på jobbet, har ju en fin skrivare där.

ps. Vaffan, är det Todi^TLU på din hemsida??

Jonas Lihnell
2006-09-03, 09:14
inte _nästan_ varje dag. VARJE dag :P

inga undantag här inte!

Läs gärna tråden "foldrar till hela riket", det är 48 000 foldrar på G att komma hit, så tryck inte upp mer än 2000 själva.

Om du bara kan vara där på eftermiddag är det _perfekt_, verkligen. Vi är många som kommer runt 12, sen står vi tills vi får ont i ryggen eller nåt och sällan att någon är kvar vid 5, så att börja byta av varandra i shift hade varit trevligt, en 2-4 pirater på plats itaget hade varit guld värt!

camilla.andersen
2006-09-03, 10:53
ööhhh. jao... säg inte att du också är demo kille?

camilla.andersen
2006-09-03, 11:09
ok nu kanske denna tråden börjar handla om ngt helt annat men ändå :]

du har ju faktiskt vart här också (här är alltså hemma hos mej) du, todi, dalton och ngn mer satt och lekte, jag gick omkring och åt glass :w00t:

pipe
2006-09-03, 16:08
DEMO OR DIE! Den sista killen var Esau^TRK. Jo, jag var hemma och styrketränade med er katt.

Hm, skulle åka in till brunnsparken idag, glad i hågen, men tydligen så utnyttjade Kristdemokraterna sina kontakter med de högre makterna: http://www.algonet.se/~pipe/aj/

Blev lite sur och vände hem och tvättade såren istället. :P

Är Daniel också pirat?

camilla.andersen
2006-09-03, 20:23
Just det ja han var det :)

:crying: handen såg riktigt illa ut du! uscha....

nope, han är full av dubbelmoral daniel, han fildelar gärna men ser inte nödvändigheten i att det bli lagligt. han lever i "det händer inte mej" illusionen ang dagsböter mm... fast han hjälper till mycket ändå, skjutsar runt mej för att hämta material och på valdagen ska han åka bil hela dan för att förse västra gbg med valsedlar.

pipe
2006-09-04, 00:56
Hela demoscenen har ju alltid präglats av öppenheten och att allt skall spridas fritt! Se till så han iaf röstar rätt! :)