handdator

Visa fullständig version : Projektorprojekt i Göteborg

Magnus Kindblom
2006-09-05, 16:03
Jag har med tråden

http://forum.piratpartiet.se/Topic25466-20-1.aspx

som mall skaffat fram det som behövs för att köra ett projektorprojekt i Göteborg och Kungsbacka.

Här finns en avi som visar hur det ser ut när zond projicerar i Stockholm:

http://thepiratebay.org/details.php?id=3498841

Jag har alltså en projektor, en laptop, en växelriktare och en bil. Jag behöver nu bara en pirat till, så att en av oss

kan köra och den andra projicera, och gärna en fotograf, så kör jag preliminärt följande kvällar ca 21-23:

fredag 8/9, lördag 9/9, fredag 15/9, lördag 16/9.

Dessa dagar kan ändras, följ tråden för uppdaterad info.

Det är också en fördel om du har en laptop, för min laptop har en tendens att hänga sig ibland.

Svara i tråden eller PM:a mig om du är intresserad.

Folk som känner journalister är också välkomna att höra av sig, det vore fint

att få med en projektor-bild i tidningen.

/Magnus Kindblom, lead Kungsbacka

pipe
2006-09-05, 16:14
Jag skrev i den andra tråden men skriver väl här också: Bor på hisingen, är ledig som alla andra svenssons som jobbar 8-5. Har inget körkort och ingen bra laptop, men har ju en lagom bra digitalkamera (Sony DSC-W30 eller vad den nu heter, kan ta fina bilder samt filma). Hakar gärna på.

Axeteg
2006-09-05, 23:28
Laptop finnes för fredag 15/9, lördag 16/9. Ska det filmas med kameran eller tas kort?

Har en Nikon D70 jag kan låna isf om det är bilder som gäller

//Axeteg

Magnus Kindblom
2006-09-06, 09:40
Mycket bra. Jag kör med pipatron på fredag, kanske lördag. PM:a mig ditt tel.nr.

Det är bra att ha ett antal personer att ringa, utifall att någon får förhinder.

zond i Stockholm har missat en massa bra tillfällen för att han inte har någon

bil, och ingen har kunnat ställa upp. Så andra intresserade, PM:a mig era nummer

så jag vet att ni finns.

Magnus Kindblom
2006-09-08, 13:45
Vi har laptop-problem! Min laptop vägrade starta i morse. Kanske kommer den

igång senare, den brukar göra det, men har du en laptop som du vill låna ut,

och kanske följa med själv, så hör gärna av dig snarast, vi ska projja ikväll.

pipe
2006-09-09, 00:14
Ja, då har man varit ute i centrala göteborg och projicerat piratparti-reklam för alla kvällsvandrare och fredagsfestare! Som väntat blev det en stor succé, och alla utom en var mycket positiva. Folk skrek "piratpartiet" och kom fram och ville ha valsedlar och information. Kan mycket starkt rekommendera detta till alla som har tillgång till bil samt projektor. Blev inte heller stoppade av poliser, vilket jag eventuellt kunde misstänkt.

Det kom fram ett gäng killar och tyckte typ att vi var ett grymt parti, men han som pratade sade att han tyvärr inte kunde rösta på oss trots att han höll med till 100% på alla punkter. Han stod på moderaternas valsedel..

Fick problem en gång bara. Det kom fram en ung kille, rätt berusad, och ryckte av min keps och sade något i stil med "Den där stjäl jag!". Generös som jag är så blev jag bara glad och sade "visst! det är lugnt!", det är ju bara 50:-. Sedan började han rycka i projektorn, och försökte rycka åt sig några skivor i bilen också. Han började därefter yra om att vi stjäl från honom, och att han borde kunna stjäla från oss. Han sade att han var artist och lade ut musik på internet, och sålde 12"-or med Drum'n'Bass. Jag försökte förklara för honom att vi inte alls ville stjäla hans musik och undrade vad problemet var om nu folk köpte skivor för att de hade hört honom på internet, men han var inte direkt mottaglig (alkohol..). Som tur var kom föraren tillbaka (han hade varit och delat ut lappar till folk på en uteservering), så vi kunde åka iväg.

Tänk på att när man sitter med en projektor och nedvevad ruta så är man väldigt utsatt, speciellt när det är mycket folk och många är påverkade.

Vi kör ett varv till i morgon!

Magnus Kindblom
2006-09-09, 00:37
Ja, inte mycket att tillägga där. Förutom att ni andra pirater gärna få

ge tips på ställen att projicera. Avenyn var bra, så klart. Vi drog även

en vända genom Chalmersområdet, men där var rätt dött. Jag tänkte

att om det var kö till en kårhusfest så vore det läge. Tips på ställen

där det kan finnas folk i vår målgrupp mellan 21 och midnatt?

Detta var kul!

/Magnus Kindblom

gustafsd
2006-09-09, 12:25
Nollfinalen vore ett aldeles utmärkt tillfälle att göra reklam på. Det brukar ofta vara ganska långa köer, så om man kör förbi ett par vändor skulle det nog få ganska schyst effekt. Kombineras det med flygbladsutdelning tror jag det kan bli hur bre som helst. Folk vill ju ha nått å läsa när de står i kön.

http://www.festu.chs.chalmers.se/

Björn Felten
2006-09-09, 13:06
Men alltså grabbar, ni är ju helt fenomenala!

Vilken jäkla grej alltså!

GO, GO, GO!!!

Och släpp kepsarna, om det krisar, ni får nya om ni bara skriker till. :cool:

brelovich
2006-09-09, 16:18
Tala om var och när ni tänker köra så skall jag försöka få ut flygblad där och då. Kan bli mycket effektfullt.

pipe
2006-09-09, 19:01
Vi tänker köra ikväll vid 20:30 tror jag vi sade, sedan vet vi inte var. Vi skulle behöva en till persson som är med och delar ut flygblad och tar lite bilder osv, har du lust att haka på? ring t ex 0734-038342 (till mig, Anders Andersson), så kan vi plocka upp dig någonstans.

brelovich
2006-09-09, 23:58
Projektorprojektets lördagsupplaga startade, något försenat vid 21:30 i afton och körde några varv i stan, bland annat ett par vändor på Avenyn och en sväng runt Centralen och Brunnsparken med avslutning på Linnégatan.

Vid centralstationen stannade vi till en stund och körde vår fina projektion på en vägg med en buss Socialdemokrater som publik. De verkade mycket imponerade och gjorde tummen upp. (Nu kommer de att härma oss redan imorgon skall ni se!)

Annars en hel del roliga situationer med rejält förvirrade människor som desperat försökte hitta ljuskällan. Mycket uppskattat av alla inblandade. Bildbevis kommer lite senare.

Ny omgång nästa helg. Garanterat lördag men kanske även fredag.

Björn Felten
2006-09-10, 07:32
Himla fräckt, alltså.

Hoppas att ni har många bilder att visa så småningom.

Stockholmsprojektionen (http://troja.ath.cx/gallery/root/Pirates) ser verkligt häftigt ut, jag är övertygad om att det såg lika tjusigt ut i Göteborg.

Anders Häggström
2006-09-10, 22:09
Om projekteringen gick bra under helgen, så tycker jag det vore smidigt om vi kunde samköra den med demonstrationen på torsdag (om den blir av).

Heiidi Eriksson
2006-09-11, 00:48
Jag var på Rockbaren igår och bidde mäkta förvånad när Piratprojektorn dök upp på Scandic Hotels fasad. Vilken effekt! Otroligt bra jobbat!

Själv gick jag omkring som en levande reklampelare under kvällen med min nyinköpta PIRAT jacka. Och jag värvade en röst minsann. :D

Magnus Kindblom
2006-09-11, 13:13
Anders Häggström (2006-Sep-10)Om projekteringen gick bra under helgen, så tycker jag det vore smidigt om vi kunde samköra den med demonstrationen på torsdag (om den blir av).

Jag ställer upp om min fru är hemma och kan passa barnen. Men det måste

vara efter klockan 20.30, annars syns inte bilden.

Anders Häggström
2006-09-11, 16:39
Är det någon av er i "projektor-gruppen" som har möjlighet att rycka ut på kort varsel? Imorgon (tisdag) så ska ett TV-team från ryssland som ska intervjua PP i Göteborg. Deras material ska vara klart på onsdag, alltså har vi endast imorgon på oss att ställa upp framför deras kameror.

Vi träffas i Brunnsparken senast 13:30, och sedan utgår vi därifrån. Ryssarna var väldigt intresserade av att få med projekteringen på bild och i övrigt blir det kanske nån intervju och lite bilder på oss som delar ut flyers/material.

Björn hade även en idé att sitta i parken med en laptop och surfa lite WLAN om det finns någon fonero-AP i närheten.

Hör av er så fort det går, om det går att fixa projektering under kvällen imorgon!

Magnus Kindblom
2006-09-11, 17:14
Jag kan rycka ut på kort varsel. Efter förhandlingar här hemma kan jag

säga att jag projicerar en vardagkväll den här veckan (samt lördag).

Tisdag för rysk TV eller torsdag vid ev demonstration är vilket som,

kalla mig där det behövs bäst. Dock, före kl 20.30 är det ingen idé

att projicera (utomhus iaf), bilden blir för svag då.

Edit: Det behövs ingen projjare för ryssarna idag så det blir

ingen projjning idag. Det verkar inte bli någon demonstration

på torsdag heller, så ingen projjning på torsdag heller.

Som sagts förut alltså: kanske fredag, säkert lördag.

peyati
2006-09-14, 11:42
Hej har en laptop och kan ställa upp på projeceringen ring ifall det behövs 0735460959

Daria Salgado

Masthugget

Magnus Kindblom
2006-09-15, 00:08
Bra. Fredag blir inget, måste passa barn och köra ut med valsedlar

till volontärer. Pipatron och jag kör på lördag. Han håller på att

försöka fixa en till, som kan hoppa ut och dela ut foldrar då och då,

kanske du. Jag har iaf noterat ditt nr och kanske hör av mig på lördag.

(Tyvärr har jag 2-dörrars, skulle vara bättre med en 4-dörrars).

Laptop har vi troligen redan.

Edit: Stötte ihop med Axeteg på centralen. Han är intresserad av att

hänga med på lördag, och kan kanske fixa 4-dörrars bil. Den som

kan fixa 4-dörrars bil har förtur att hänga med kan vi säga.

Tack för foldrarna Axeteg, dem ska jag dela ut i Kungsbacka.

Annars har jag delat ut på Burgården, Katrinelund och Schillerska

på lunchen ett par dagar nu. Gymnasister är inte svårövertalade

kan jag säga.

Axeteg
2006-09-16, 18:17
Tyvärr är batteriet så dåligt i min mors S80 så tyvärr kan jag inte ställa upp med bil men jag tycker att vi försöker hålla oss till chalmers ikväll då det är mycket ungdomar där ikväll då det är nollavslutning

Ken Rabelius
2006-09-16, 18:40
<DIV>Axeteg (2006-Sep-16)Tyvärr är batteriet så dåligt i min mors S80 så tyvärr kan jag inte ställa upp med bil men jag tycker att vi försöker hålla oss till chalmers ikväll då det är mycket ungdomar där ikväll då det är nollavslutning
</DIV><DIV></DIV><DIV>glöm inte bort att stanna till och dela ut flyers! :)</DIV>

Axeteg
2006-09-16, 18:46
precis det som var målet, att få ut det matrial vi har kvar