handdator

Visa fullständig version : Available Private Message Space

Henrik
2006-01-02, 16:33
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt">Hejsan Administratörer!<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p></o:p><P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt">Nu när man håller på att ta kontakt med olika privatpersoner i sin valkrets fylls de max 50 mail som man har ganska snabbt. Finns det någon möjlighet utöka detta så man slipper
att radera meddelanden? Ibland vill man gärna gå tillbaka till en del meddelande som
man såväl mottagigt som skickat.<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><o:p></o:p><P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt">// Henrik

Sebastian Själin aka Schangtil
2006-01-02, 17:09
Annars kan man alltid ta det via mail, on det inte skulle funka. Det lär ju inte bli fullt på till exempel gmail.

maxxflow
2006-01-03, 00:52
Gmail är väl inte riktigt rätt i ett parti som detta? :P

Det är ju allt annat än att värna om integriteten, Gmail skapar ju riktad reklam baserad på text i mail etc.

Google öht. börjar bli lite dumma.. Alla sökfraser loggas tillsammans med IP-adress, så att de senare tillsammans med ISP kan se exakt vad en viss person har sökt efter.

Platsbrist
2006-01-03, 01:58
usch då, det hade jag faktiskt inte hört. kusligt hur sådant kan förekomma utan att uppmärksammas överhuvudtaget.

finns det något alternativ med jämförbart utrymme men mindre integritetskränkningar skulle jag helt klart vara intresserad.

några förslag?

John Nilsson
2006-01-04, 00:16
Lite off topic för dena tråden men ändå:

Att fler och fler tjänster baseras på information från användaren får man nog leva med, kanske till och med föredra.

Titta på http://del.icio.us/ eller http://www.last.fm/ för två bra exempel på denna typ av tjänster. Jag tror det kommer bli mycket mer av den varan i framtiden. Självklart kommer det att behöva regleras med tanke på den personliga integriteten, frågan är hur man gör det och behåller tjänsternas värde...

Skall vi diskutera detta ytterligare så förslår jag att en ny tråd startas.