handdator

Visa fullständig version : Fantastisk dag, tusentals flyers och valsedlar utdelade idag

Mika Sjöman
2006-09-12, 23:48
Idag hade vi verkligen superkul. Vi stod 8 personer precis utanför femman och under några timmar delade vi ut sjukt många informationsflyers och valsedlar.

Sedan drog vi efter kl 19 till studentbostäderna vid chalmers där vi antagligen har flest positiva och medvetna väljare och i postfacken delade vi ut över 1500 valsedlar och informationsflyers :)

I morgon fortsätter vi, och vi har över 40.000 informationsflyers kvar som behöver komma ut innan söndag så kommer du så kanske du kan flya ut över 1000 st själv i morgon. Din insats kommer att göra skillnad!

Vi ses i morgon vid brunsparken kl 12 som vanligt :)

OM någon skulle ha missat så boka dig direkt som valsedelsdistributör här, för vi täcker just nu "bara" 80% av vallokalerna. Din hjälp behövs:

http://www2.piratpartiet.se/agera/volontarer

Fantastisk dag idag!

// Mika

Jonas Lihnell
2006-09-13, 09:33
Vi har 3 dagar på oss. Vi har 30 000 foldrar. 10 000 om dan.

du måste inte stå på stan med oss, bara dem kommer ut!

mata brevlådor, lägg på bibliotek, dela ut på spårvagnen, vad som helst.

ring mig (Jonas, 0708 888909) så ordnar jag så att du får så många foldrar du vill ha.

Om vi blir 10 personer eller fler under dem 3 dagarna som är kvar så fixar vi att dela ut detta, men blir vi mindre blir det lite för tajt. Det är bara 3 dagar.

Jonas Lihnell
2006-09-13, 19:18
Idag var det tamigfanimej fart på gänget, 3000 utdelade sen 14:00, ytterligare 3000 kommer delas ut ikväll!

Björn/Balder: Vi behöver mer material, vad gör vi? :P

brelovich
2006-09-13, 20:10
Ni får sluta använda foldrarna som tapet. ;)

Björn Felten
2006-09-14, 05:00
Jonas Lihnell (2006-Sep-13)Björn/Balder: Vi behöver mer material, vad gör vi? :P

Eftersom jag inte hade tid att föra riktiga anteckningar under den mer eller mindre panikartade utdelningen i fredags (prio #1 var att få ut dem i tid till den gångna helgen), så får följande lista, tagen ur minnet, tas med en viss reservation. Om någon inblandad direkt ser något fel, så meddela mig det så att jag kan rätta till listan.

Så här har alltså de 24 kartongerna, om 2000 foldrar vardera, fördelats:

4 Borås/Jönköping

1 Skaraborg

6 Fredrik "brelovich" Moberg

5 Bo Leuf

4 Balder Lingegård

2 Jonas Lihnell

1 Camilla Anderssen

1 Återstår (delas ut på Eriksberg, nu på fredag, 18-19).

Det är alltså den första, hektiska utdelningen på Eriksberg, som jag inte har full koll på. Det var väldigt stressigt den fredagen, med extra budbil i sista minuten, eftersom Schenker hade klantat till transporten så att vi egentligen inte skulle ha fått leverans förrän i måndags. Enbart tack vare att Emma gjorde en jätteinsats lyckades vi få fram foldrarna nästan i tid -- jag kom visst två minuter för sent till Eriksberg. :cool:

Jag kan ju även nämna att hela stuven vägde 384 kg, så det var inte direkt något man slängde in i bagagen och körde iväg med.

EDIT: Andreas, Skaraborg, har hämtat till Skaraborg. Och du har rätt Fredrik, det är jag som räknat fel. Det var ju en av de två jag hade kvar, som skulle till Skaraborg. Återstår alltså en att dela ut från på fredag. Väl mött alla glada pirater, sista Eriksbergsträffen för den här gången.

brelovich
2006-09-14, 08:35
Jag tror jag har hämtat sex kartonger. Två på Eriksberg och två vardera vid två andra tillfällen. Fyra av dessa är distribuerade till Brunnsparken under veckan och har delats ut dels där, dels i studentbostäder. En halv har jag distribuerat till valsedelsdistributörer. Några har jag hunnit dela ut själv.

I nuläget finns nog drygt 2000 foldrar i min ägo. Jag gissar att de försvinner i eftermiddag och absolut senast imorgon dag.

Om ni andra har samma åtgång ser det otroligt nog ut som om vi kommer att lyckas få ut allt materialet, något jag inte trodde var möjligt i fredags.

Björn Felten
2006-09-14, 14:48
brelovich (2006-Sep-14)Om ni andra har samma åtgång ser det otroligt nog ut som om vi kommer att lyckas få ut allt materialet, något jag inte trodde var möjligt i fredags."När tillräckligt många pirater ger sig 17 på att lyckas med något, så lyckas de oavsett vilka odds de kämpar emot." -- gammalt piratordspråk, 2006

Ztripez
2006-09-14, 21:36
Jag och min flickvän var med igår och öste flyers. Skitkul, tyvärr var vi tvunga att gå precis innan dom andra rörde sig mot studentbostäderna. Men vi tog med oss en stadig hög och "bombade" de spårvagnar vi åkte med. Folk blev mest glada för att få nått att läsa under den trista färden.

Vi var en kortis förbi brunnsparken idag också och delade ut lite innan jag var tvungen att gå på ett möte. Men det var inget som hindrade oss att "bomba" ett par vagnar till på vägen. ;D

brelovich
2006-09-14, 22:33
Imorgon räknar jag med att vara på plats i Brunnsparken runt 11:00. Jag kommer att ha med mig en låda foldrar (2000 stycken) för utdelning. Det finns ytterligare nästan 2000 foldrar i ett lager vid Handelshögskolan men det lär ju vara lätt att göra av med under lördagen.

Hugande spekulanter får mer än gärna dyka upp och förse sig, oavsett om ni tänker dela ut i Brunnsparken eller någon annanstans. Det är inte alls säkert att jag kan stanna speciellt länge eftersom det finns valsedlar som måste distribueras.

Kan vi få lite upprop på hur övriga folderförråd ser ut? Måste vi vräka ut grejerna imorgon och på lördag eller börjar vi nå botten?

camilla.andersen
2006-09-14, 22:41
jag har en halvkartong kvar hos mej. så om det kniper ring så kommer jag in med den.

Marcus S
2006-09-15, 17:38
Jag skulle nog också kunna dra mig in imorn vid 12-tiden och hjälpa till, har inga piratkläder dock men nån kan säkert låna mig en keps som jag kan använda medans vi delar ut och raggar röster :)

brelovich
2006-09-15, 18:27
Jag var i Brunnsparken klockan 10 idag. Det var relativt lite folk då men åtgången var ändå hyfsad. Sedan ökade det ordentligt. Till slut fick jag sällskap av lite andra pirater, men vi var inte så många idag. Imorgon behöver vi vara mycket fler, gärna på fler platser.

Jag har cirka 4000 foldrar i bilen och nu finns det inget att vänta på längre. Det som inte delas ut imorgon blir tapeter och tändpapper.

Bara det finns folk på plats kan jag dumpa foldrar i t ex Brunnsparken imorgon vid 12. Jag kan också ta med mig kepsar till försäljning. Vill någon ha foldrar transporterade någon annanstans går det också bra. Foldermobilen nås på telefon 0706-033388.

Anders Häggström
2006-09-16, 01:06
Jag kommer till Brunsparken till 12 imorgon ! Jag hoppas fler kommer, så vi blir många.

manimani
2006-09-16, 04:05
Ville bara säga att jag var runt i stan lite idag och blev väldigt upplyft av den otroligt vackra affischeringen på samtliga lyktstolpar och elskåp längs avenyn, med brelovichs effektiva affischbudskap och fästade på ett icke-vandaliserande sätt med lite tejpbitar.

Ja, inte bara längs avenyn, förresten, utan i hela stan!

Och sen var jag inne på centralen också, och fick tanken att jag kanske kunde lägga ut några av de foldrar som jag fått att sprida, på bänkarna därinne. Men se -- någon hade redan varit framme och lagt små lappar, de där med ett hjärta ovanför korslagda benknotor.

Och i Brunnsparken låg det förstås en hel del sönderrivna foldrar och skräpade på marken, som sig bör. ;)

Sen fick jag ut mina foldrar i kväll, genom att springa runt i mörkret och dela ut i diverse trappuppgångar som var öppna, samt i ett villaområde där små klisterlappar på brevlådorna visade att väldigt många prenumererade på Ny Teknik och Computer Sweden. Jag respekterade förstås "Ingen reklam, tack" men lade i "Ingen reklam, men gärna samhällsinformation. Hälsningar från Naturskyddsföreningen." En sak jag undrade lite över var hur det kan vara att så många människor har meddelandet "Ingen reklam, tack, men gärna Ikea-katalogen". Jag visste inte att Sverige hade så många "möbelfetischister"....

Jag fick också en viss förståelse för varför så mycket post försvinner och inte kommer rätt: det var snarare undantag än regel att villaägarna hade namn och/eller husnummer på sina brevlådor. Och vissa hus verkade inte ha några brevlådor alls (eller iallafall inga som gick att se i mörkret klockan nio på kvällen...)

Jag vet faktiskt inte riktigt exakt var jag var, på grund av att jag är nyinflyttad samt att jag sprang runt lite slumpmässigt och typ gick vilse. Men det var mestadels nånstans i Mölndal. Hoppas att inte någon annan delat ut där.

Magnus Kindblom
2006-09-16, 08:57
manimani (2006-Sep-16)En sak jag undrade lite över var hur det kan vara att så många människor har meddelandet "Ingen reklam, tack, men gärna Ikea-katalogen". Jag visste inte att Sverige hade så många "möbelfetischister"....

Mycket smart reklamutskick av IKEA där.

manimani (2006-Sep-16)

Jag vet faktiskt inte riktigt exakt var jag var, på grund av att jag är nyinflyttad samt att jag sprang runt lite slumpmässigt och typ gick vilse. Men det var mestadels nånstans i Mölndal. Hoppas att inte någon annan delat ut där.

Aargh, dark it was, lost I was, I stabbed left and right.

Aargh, how I yearned for light, to spot my enemies, and fight!

brelovich
2006-09-16, 10:55
manimani (2006-Sep-16)Ville bara säga att jag var runt i stan lite idag och blev väldigt upplyft av den otroligt vackra affischeringen på samtliga lyktstolpar och elskåp längs avenyn, med brelovichs effektiva affischbudskap och fästade på ett icke-vandaliserande sätt med lite tejpbitar.

Vad är det här nu då? Springer det runt folk och smyg-affischerar? Jag trodde jag var ensam om det. :)

Klockan 12:00 idag dumpar jag foldrar i Brunnsparken. Vid 14-tiden när jag är klar med valsedelsbestyren får det nog bli en vända på Avenyn. Där har jag inte varit på länge.