handdator

Visa fullständig version : Kansliet?

Engström
2006-09-13, 22:48
Försökte hitta en ingång till kansliet idag, men det gick inget vidare... Har förstått att den ligger på Prästgatan 51, men längre kom jag inte..

Richie
2006-09-14, 11:10
Engström (2006-Sep-13)Försökte hitta en ingång till kansliet idag, men det gick inget vidare... Har förstått att den ligger på Prästgatan 51, men längre kom jag inte..

Bra du påminner mig, jag ska sätta upp nya klistermärken nu, de gamla fick bara sitta några dar...

Det är ingången mitt på fasaden, mellan Apoteket och Denlef. Det står skyltat bl.a. Assistanslotsen och DigiDoc.

Borttaget konto
2006-09-21, 21:34
Har också försökt hitta ingången men inte lyckats trots att jag var vid Prästgatan 51 och jag såg en motorcykel med Piratpartietklistermärken på stå på vägen. Skulle du kunna ge en liten beskriving om den exakta platsen och öppettider skulle det förenkla väldigt mycket för de som vill dit. Tack på förhand.

Richie
2006-09-25, 09:18
Whinar (2006-Sep-21)Har också försökt hitta ingången men inte lyckats trots att jag var vid Prästgatan 51 och jag såg en motorcykel med Piratpartietklistermärken på stå på vägen. Skulle du kunna ge en liten beskriving om den exakta platsen och öppettider skulle det förenkla väldigt mycket för de som vill dit.

> look

You are standing on a busy street. To your left is Domus. To your back is a barber shop and Länsförsäkringars ATM. To your right is a fast black Kawasaki GPZ1100 with Piratpartiet decals. In front of you is Kopparhuset, with three distinctive features: Denlef, a portal and the Hjorten pharmacy.

> inve

You do not have a nice PIRAT cap nor a t-shirt, but you do have 12 gold coins in a bag of holding.

> go portal

You are standing at the portal. There are signs for Assistanslotsen and Digidoc. There is a combined keypad and visitor's phone.

> look phone

Piratpartiet is not listed.

> look phone fast black bike

Webhackande & Fortkörning is listed as B0006

> type B0006

A voice answers: "Rickard".

> talk voice

You say "Hello! I sell christmas magazines!". The phone goes *click*

> type B0006

A voice answers: "Come on up." The door's lock opens with a click.

> go door

You are in a hall. To the front is an elevator. To your left is a steel grate. To your right is a listing of tenants and a staircase.

> look listing

Piratpartiet is not listed. Webhackande & Fortkörning is on the second floor.

> go staircase

You walk up the stairs to the first landing. To your right is a glass door labeled Digidoc. To your front is a listing of tenants. To your left is a glass door with a small bell.

> ring bell

You hear a distant electronic bell.

> wait

You wait, time passes. A man comes and opens the door.

> talk man

You say "Would you like to buy some Bingolotter?". The man closes the door.

> ring bell

The man opens the door again.

> talk man

You say "Sorry, I'm looking for Piratpartiet." The man motions you inside.

The End.

OK, om man står på Prästgatan med Domus/Mittpunkten till vänster och byggnaden med Huset, Frisör Arne Gräns, Paris Collection och Läsnförsäkringars bankkontor och bankomat bakom ryggen så ser man framför sig Kopparhusets fasad. I bottenvåningen finns där tre distinkta kännetecken, från höger till vänster är de:

Klädaffären Denlef - Port - Apotek Hjorten

Utanför porten har Assistanslotsen och Digidoc skyltar. Förra veckan installerades en porttelefon. Man kan trycka B0006 varpå det ringer uppe hos mig och då är det jämna pengar på om mitt frenetiska tryckande på knappen öppnar porten eller om jag får komma ner och öppna.

Porten leder in i ett trapphus med en hiss. Till höger, upp runt hisschaktet leder en trappa. På första våningsplanet kommer man till en avsats med två dörrar. Den vänstra är Rätt dörr. Ring på.

Öppettider är när jag är på plats, dvs nästan varje vardag mellan 08:00 och 16:00. Ibland är jag ute hos kund och då finns jag på 070-6350142. Vanliga telefonen nås på 063-128020.

Borttaget konto
2006-09-26, 23:21
Okey, tack

SimonRosenqvist
2006-09-28, 15:02
Verkligheten som Mud hade onekligen varit spännande :)

urwendor
2006-09-28, 19:32
Kan man bli medlem genom att droppa förbi och lämna sina personuppgifter och betala 5 kronor till någon på kansliet?

Richie
2006-09-29, 08:07
urwendor (2006-Sep-28)Kan man bli medlem genom att droppa förbi och lämna sina personuppgifter och betala 5 kronor till någon på kansliet?

Någon och någon, det är bara lilla jag det. :-)

Men ja, det går bra.

urwendor
2006-09-29, 20:17
Bli inte förvånad om det dyker upp någon förvirrad person i veckan som kommer :)