handdator

Visa fullständig version : Rapport från Skaraborg

Andreas Svensson
2006-09-14, 22:19
Här föjer några tips och försök till uppmuntran.

För de som inte vet är jag sedan en månad tillbaka kretsledare för Piratpartiet i Skaraborg. Jag kommer ursprungligen från Enköping och har pluggat i Uppsala och bott ett tag utomlands. Jag är relativt nyinflyttad i Skövde, så det har varit tufft att vara kretsledare när man inte känner någon annan här eller har koll på geografin.

Alla lokaler får valsedlar!
Ikväll hade vi ett avstämningsmöte och nu är det klart att Skaraborg har full täckning för att få ut valsedlar på valdagen. Det är några lokaler som inte har någon ansvarig, men där har vi funktionärer som täcker upp om vi inte hittar någon annan. Jag har bett de kommunansvariga att inte skriva in sig på någon lokal, utan bara markera "Plan B" i de fall vi hittar någon annan. På lördag kväll lägger vi in oss själva på dem. Målet har vara att få så många som möjligt av de "icke-aktiva" medlemmarna att bli aktiva genom att lägga ut valsedlar. Om kommunledarna inte tar en enda lokal - då har vi lyckats till fullo.

Information till Bert
Vi har delat ut en mängd informationsfoldrar, bland annat har vi en person som lyckades få ut 3000 foldrar i Skara på mindre än 2 dygn. Bert fick kanske dubbelt, men inte allt, så vi skickade dessutom ett paket till honom med extra information.

Hoppas det här stärker er och höjer moralen. Det är bara att jobba på de få dagar som är kvar.

Holi
2006-10-11, 16:46
Vi var faktiskt 2 om dem blanketterna.. Jag funderar på att tjata lite med Bert nån dag det är bara det att jag känner mig så otroligt smutsig varje gång jag stött på honom å att prata med honom vore nog knappast en lösning på det problemet..