handdator

Visa fullständig version : Hämta valsedlar - Final call!

brelovich
2006-09-15, 18:36
Imorgon 13:00 står min bil på Pusterviks parkering vid Järntorget. Imorgon är sista dagen för distributörer att hämta valsedlar. Om du är distributör och ännu inte hämtat ut dina valsedlar är det mycket viktigt att du gör detta imorgon.

Värdar eller andra intresserade som behöver valsedlar för utdelning är också välkomna.

Är du distributör för många lokaler och behöver många valsedlar kan du höra av dig på 0706-033388 för att eventuellt arrangera något annat, men enklast är att dyka upp klockan 13 imorgon.

Jonas Liljegren
2006-09-16, 00:27
Det här är mestadels en kopia från annan tråd...

Jag registrerade mig för Billdal (5 lokaler) men har inte fått någon bekräftan. (Kanske för att det spamfilter jag använder på min mailserver stoppar breven.)

Jag har tfn 070-670 85 68.

Jag är medlem, men har tydligen inte blivit markerad som det i det här forumet.

...

Jag kikade in för ca en timme sen på vallokaler utan distributörer. (Jag bor på hisingen)

Jag såg att hela Billdal saknade distributör.

Så jag klickade på länken för att anmäla mig som distributör för 5 lokaler. (Billdal 1-6)

Jag lånar en bil för att köra ut under söndag morgon.

Eventuellt skulle jag kunna skjutsa andra distributörer till andra lokaler på morgonen. Jag tror det skulle vara lättare att vara två i bilen för då slipper jag parkera vid varje lokal.

Jag såg att jag kan hämta sedlar av Fredrik Moberg 13:00 på Pusterviks parkering vid Järntorget. Jag köper gärna en keps också.

Billdal har sammanlagt 6999 väljare. Hur många sedlar behöver distribueras?

Jag tänkte främst köra på morgonen. Men kan tänka mig en runda senare på dagen också.

/jonas

Ken Rabelius
2006-09-16, 00:29
<DIV>Jonas Liljegren (2006-Sep-16)Det här är mestadels en kopia från annan tråd...

Jag registrerade mig för Billdal (5 lokaler) men har inte fått någon bekräftan. (Kanske för att det spamfilter jag använder på min mailserver stoppar breven.)

Jag har tfn 070-670 85 68.

Jag är medlem, men har tydligen inte blivit markerad som det i det här forumet.

...

Jag kikade in för ca en timme sen på vallokaler utan distributörer. (Jag bor på hisingen)

Jag såg att hela Billdal saknade distributör.

Så jag klickade på länken för att anmäla mig som distributör för 5 lokaler. (Billdal 1-6)

Jag lånar en bil för att köra ut under söndag morgon.

Eventuellt skulle jag kunna skjutsa andra distributörer till andra lokaler på morgonen. Jag tror det skulle vara lättare att vara två i bilen för då slipper jag parkera vid varje lokal.

Jag såg att jag kan hämta sedlar av Fredrik Moberg 13:00 på Pusterviks parkering vid Järntorget. Jag köper gärna en keps också.

Billdal har sammanlagt 6999 väljare. Hur många sedlar behöver distribueras?

Jag tänkte främst köra på morgonen. Men kan tänka mig en runda senare på dagen också.

/jonas
</DIV><DIV></DIV><DIV>Tackar för stödet jonas, det behövs! :)</DIV>

brelovich
2006-09-16, 11:05
Det kunde jag aldrig trott i onsdags när jag satt och kollade distributionsläget; att vi skulle få ihop det här så snyggt. Just nu saknar vi täckning bara på två lokaler: Donsö (1300 väljare) och någon lokal långt upp på Hisingen (600 väljare.)

Om vi har någon piratpartist på Donsö så träd fram genast! Ta ur oss villfarelsen att där bara bor kristdemokrater. ;)

Björn Felten
2006-09-16, 14:30
Precis hemkommen från en en och en halv timmes resa till och från Pusterviksplatsens parkering (varav en halv timmes kö genom den förb-e tunneln), kan jag rapportera följande.

13:20 anländer. Patrullerar parkeringen. Den är alltså flera hundra meter lång och fullproppad med bilar, så lägesbeskrivningen får anses vara tämligen luddig. Inte en piratkeps att skåda så långt ögat kunde se. Från bron till Rosenlund i väster till parkeringens vändplats i öster.

13:25 ställer den numera välkända Piratomobilen (http://felten.se/pp_dek.jpg) klart synlig på bensinstationen i väntan på att någon eventuellt skall dyka upp och hjälpa mig att bli av med lite valsedlar och foldrar.

13:26 ringer piratkollega, som jag lurat till Pustervik med löfte om att där skall finnas valsedlar att hämta. Inte han hade hittat några pirater, men som tur var fanns alltså jag på plats och kunde se till att han lämnade platsen med välfyllt förråd.

13:40 fortfarande inte något livstecken från någon annan. Stänger Piratomobilens alla luckor och dörrar och lämnar platsen, efter att ännu en gång svept av hela parkeringen från öster till väster och tillbaka igen. Fortfarande inte en piratkeps så långt ögat når, och inte heller några rop eller visslingar, som kunde tyda på att Piratomobilen hade upptäckts av något vaksamt piratöga.

Ergo: Det blir plankan och sedan kölhalning för vissa pirater den 18:e. Uniform skall bäras, med tydliga identifikationstecken, närhelst pirat är ute i tjänsteärende! :w00t:

Ken Rabelius
2006-09-16, 14:56
<DIV>Björn Felten (2006-Sep-16)Precis hemkommen från en en och en halv timmes resa till och från Pusterviksplatsens parkering (varav en halv timmes kö genom den förb-e tunneln), kan jag rapportera följande.

13:20 anländer. Patrullerar parkeringen. Den är alltså flera hundra meter lång och fullproppad med bilar, så lägesbeskrivningen får anses vara tämligen luddig. Inte en piratkeps att skåda så långt ögat kunde se. Från bron till Rosenlund i väster till parkeringens vändplats i öster.

13:25 ställer den numera välkända Piratomobilen (http://felten.se/pp_dek.jpg) klart synlig på bensinstationen i väntan på att någon eventuellt skall dyka upp och hjälpa mig att bli av med lite valsedlar och foldrar.

13:26 ringer piratkollega, som jag lurat till Pustervik med löfte om att där skall finnas valsedlar att hämta. Inte han hade hittat några pirater, men som tur var fanns alltså jag på plats och kunde se till att han lämnade platsen med välfyllt förråd.

13:40 fortfarande inte något livstecken från någon annan. Stänger Piratomobilens alla luckor och dörrar och lämnar platsen, efter att ännu en gång svept av hela parkeringen från öster till väster och tillbaka igen. Fortfarande inte en piratkeps så långt ögat når, och inte heller några rop eller visslingar, som kunde tyda på att Piratomobilen hade upptäckts av något vaksamt piratöga.

Ergo: Det blir plankan och sedan kölhalning för vissa pirater den 18:e. Uniform skall bäras, med tydliga identifikationstecken, närhelst pirat är ute i tjänsteärende! :w00t:
</DIV><DIV></DIV><DIV>Eller att man bestämmer en specifik plats där man träffas.</DIV>

Björn Felten
2006-09-16, 15:00
Ken Rabelius (2006-Sep-16)Eller att man bestämmer en specifik plats där man träffas.

Det är ett fullgott alternativ ja, om inga andra möjligheter står till buds. Exempelvis "vi träffas under trädet i mitten av den här bilden (http://hitta.se/LargeMap.aspx?ShowSatellite=true&cx=1268070&cy=6403940&z=0)".

Nåja, jag hoppas att de, som fortfarande inte har fått valsedlar och foldrar i tillräcklig omfattning, hittade rätt, alternativt ringer någon i god tid före klockan 08:00 i morgon.

brelovich
2006-09-16, 17:25
Björn Felten (2006-Sep-16)Precis hemkommen från en en och en halv timmes resa till och från Pusterviksplatsens parkering (varav en halv timmes kö genom den förb-e tunneln), kan jag rapportera följande.

Det finns tydligen flera sätt som en bra plan kan gå åt helvete på. En är tvetydighet om exakt plats. Uppenbarligen är Pusterviks parkering (vid Pusterviksbaren/caféet/löksoppa/whatever) inte samma som parkeringen vid Pusterviksplatsen.

12:20 anlände piratmobilen (min) till parkeringen utanför Pusterviksbaren, reglementsenligt pyntad med valsedlar. Bilen pyntades ytterligare med affischer så att den garanterat inte skulle gå att missa. Därefter utfördes viss affischering och utdelning av foldrar fram till 13:00.

13:00 Anlände två föranmälda distributörer och hämtade sina valsedlar. Det finns alltså åtminstone två personer som förstod min platsangivelse på samma sätt som jag.

13:40 Har lite tråkigt och går en vända med en näve flygblad.

Jag ber om ursäkt för att det blev luddigt. Jag insåg inte att min platsbeskrivning var tvetydig men jag kan inte fatta varför ingen ringde och frågade var fan jag var. Var det någon som försökte ringa men inte kom fram?

Är det någon som fortfarande saknar valsedlar får ni höra av er så kommer jag och hemsöker er.

Björn Felten
2006-09-16, 17:33
brelovich (2006-Sep-16)jag kan inte fatta varför ingen ringde och frågade var fan jag var.

Det kan jag förklara åtminstone vad det gäller mig. Av alla j*vla dagar så väljer mitt Comviq-kontantkort att gå ut just idag, den 16:e. Trots att jag har mer än 200:- på kortet, så kan jag alltså inte ringa ut. :(

Jag tog en sista sväng förbi Röva innan jag gav upp (omkring 13:45 alltså), men såg inget där heller.

Nåja, ingen idé att gråta över spilld mjölke, som pigan sa´till drängen.

Som du kan se på vlist (http://felten.se/vlist.html), så har jag fört in vilka som hämtat valsedlar från mig. Om du har några minuter över, så vore det toppen om du kunde skicka mig info om hur det ser ut på din front, så att jag kan föra in dina siffror också.

Detta gäller naturligtvis alla som distribuerat valsedlar till annan distributör. PM, email, 031-960 420 eller hembesök, välj vilken metod ni vill, allt fungerar. :cool:

Jonas Liljegren
2006-09-17, 15:20
Jag hämtade mina kl 13 vid parkeringen.

Jag var först på plats 07.30 vid första lokalen och fick deltaga i bordsmöblering.

Mina fem lokaler fick iaf sin första bunt innan kl 08 och resterande strax efter 13.

Billdal är räddad! :)

När jag kom in i min egen lokal på hisingen låg där en jättebunt också.