handdator

Visa fullständig version : Rapport från distributionsrunda i Sollefteå kommun

Rolf Norlén
2006-09-17, 10:09
Är nyss hemkommen efter en 12,5 mil lång distributionsrunda i kommunen. Nu finns ordentligt med valsedlar hos alla röstningsställen (utom i Myre och Edsele). Däremot kan jag glädjande nog konstatera att Susanne Söderström vid valnämnden i kommunen tagit överblivna förtidsröster från biblioteket och kommunhuset och frivilligt distribuerat en liten bunt vid samtliga vallokaler jag kontrollerat. Det betyder att våra valsedlar finns att tillgå även i Edsele och Myre. :)
Tråkigt iofs att det blivit valsedlar över från förtidsröstningen....men man kan väl inte begära allt!

Vill även passa på att tacka nyblivna medlemen Gustaf för hans fina initiativ att dela ut piratinformation vid Konsum. Tråkigt att jag inte hann med att ge dig våra snygga fina foldrar bara.

Daniel Nyström
2006-09-17, 11:02
Samtliga valsedlar på plats i Ånge kommun.

Här blev jag däremot av med alla valsedlar från förtidsröstningen. Knepigt.

Dock verkar inga politiker alls stå och dela ut valsedlar? Kanske inte så vanligt här ute i bushen.

Mikael Larson
2006-09-17, 12:19
Vallokalen i församlingshemmet Hov är flyttad till Säbrå Kyrka, där någon redan hade lagt ut valsedlar när jag kom dit.

Har varit runt en del inom Härnösand under förmiddagen, och sticker ut om en stund igen för att kolla de lokaler jag ej passerat än under min runda

(fyllde på en del uppe vid parkaden, valsedlarna där var nästan slut)

Kommer cirkulera runt hela dagen, och hoppas att få se en del pirater på plats som kämpar tappert på att vi ska nå 4%-gränsen!

Mikael Larson
2006-09-17, 18:53
Just hemkommen efter att ha sett till att iaf mina lokaler hade gott om sedlar.

Vid 2 av dem erbjöd sig valansvariga att fylla på vid behov när dom hörde att jag hade flera lokaler att täcka som var lite utspridda, kändes mycket bra =)

Har på spontana diskussioner fått ihop runt 50 extra väljare tror jag, dagen har känts bra, och många funktionärer från andra partier har sett oss pirater som en frisk vind som kommit in i politiken trots att vi har så få frågor vi satsar på.

enda strul som varit var när jag blev utskälld av en vänsterpartist för att jag förklarade vad PP var för en ickevetande, men backades av en miljöpartist när jag påstod att i sann demokratisk anda så måste ju väljarna erbjudas information om partier som är intressanta för dem, även om de råkat missa att höra om en del nykomlingar.