handdator

Visa fullständig version : Valsedelsexpressen

Richie
2006-09-17, 12:45
Sådärja, nu har jag åkt Orrviken - Hackås - Oviken - Myrviken - Gärdsta - Hallen - Mattmar - Mörsil med valsedlar. Jag hann ut med de sista innan klockan 10, trots Lützendimman. Glada miner och många "Lycka till!" från andra småpartier. Det känns som om vi kommit med i ett kollegialt gäng av riktiga demokrater. Eldsjälar som ger sig iväg i ur och skur för att få ut valsedlarna. Vi möts inte som arga konkurrenter, utan som medspelare. Kollegor med stor respekt för varandra.

När jag precis hade kommit till Oviken (kvart i nio) kommer det ett SMS från pirathjälten Tobbe med beskedet att han just lämnat av sedlar på sin åttonde och sista vallokal. Det är lite fusk att ha lokalerna så nära varandra, men jag var oerhört glad att slippa bränna ner till Bräcke på morgonen (hej, Anders!) så det finns fler hjältar. Kid, som i princip ensam fått liv i Härjedalen. Anders, som tog hela Krokoms kommun själv, trots att han fick besked om att hans bil gått sönder medan jag stod och lastade valsedlar i hans famn. HQ, som lånat en bil och kör runt i Strömsund. Glenn, som puttrar runt på sin 125:a. Simon som ringt runt och raggat volontärer fast han inte kunde varken språket eller geografin. Micke och Robert i Svenstavik. Listan fortsätter, men nu börjar jag bli lite för tårögd så jag avrundar med nåt som Steffan Müller just nu skrev i en av Skypechatarna:

"Måste säga: Något ärligare, omtänksammare och med så stark kamratskap än vad vi i PP har, finns inte någon annanstans"

och jag kan bara hålla med.

Det tändes många nya stjärnor på pirathimlen idag. Tack, allihop. (-;

Richie
2006-09-17, 16:07
Förresten, måste bara visa bild på en till piratstjärna, min trogna Esmeralda:

http://www2.piratpartiet.se/files/piratkawa1.jpg

http://www2.piratpartiet.se/files/piratkawa2.jpg

http://www2.piratpartiet.se/files/piratkawa3.jpg

;-)

ATIX
2006-09-17, 16:11
Richie (2006-Sep-17)Sådärja, nu har jag åkt Orrviken - Hackås - Oviken - Myrviken - Gärdsta - Hallen - Mattmar - Mörsil med valsedlar. Jag hann ut med de sista innan klockan 10, trots Lützendimman. Glada miner och många "Lycka till!" från andra småpartier. Det känns som om vi kommit med i ett kollegialt gäng av riktiga demokrater. Eldsjälar som ger sig iväg i ur och skur för att få ut valsedlarna. Vi möts inte som arga konkurrenter, utan som medspelare. Kollegor med stor respekt för varandra.

När jag precis hade kommit till Oviken (kvart i nio) kommer det ett SMS från pirathjälten Tobbe med beskedet att han just lämnat av sedlar på sin åttonde och sista vallokal. Det är lite fusk att ha lokalerna så nära varandra, men jag var oerhört glad att slippa bränna ner till Bräcke på morgonen (hej, Anders!) så det finns fler hjältar. Kid, som i princip ensam fått liv i Härjedalen. Anders, som tog hela Krokoms kommun själv, trots att han fick besked om att hans bil gått sönder medan jag stod och lastade valsedlar i hans famn. HQ, som lånat en bil och kör runt i Strömsund. Glenn, som puttrar runt på sin 125:a. Simon som ringt runt och raggat volontärer fast han inte kunde varken språket eller geografin. Micke och Robert i Svenstavik. Listan fortsätter, men nu börjar jag bli lite för tårögd så jag avrundar med nåt som Steffan Müller just nu skrev i en av Skypechatarna:

"Måste säga: Något ärligare, omtänksammare och med så stark kamratskap än vad vi i PP har, finns inte någon annanstans"

och jag kan bara hålla med.

Det tändes många nya stjärnor på pirathimlen idag. Tack, allihop. (-;

Härligt jobb!

Själv ska jag engagera mig mer när (om) jag väl kommer tillbaka på hemmaplan! Blir nästan lite irriterad på mig själv att jag inte tagit mig till Sverige och hjälpt till i valrörelsen faktsikt men ni som varit där och jobbat har gjort ett enormt arbete!

Björn Felten
2006-09-17, 17:11
Richie (2006-Sep-17)Förresten, måste bara visa bild på en till piratstjärna, min trogna Esmeralda:

Det är ju ett välkänt faktum, att reklamvärdet står i direkt proportion till exponeringstiden. En super-hoj som den där, som för det mesta ses swisha fram i 300 knyck mellan Östersund och ett garage ute på vischan, för att boota om en trilskande server, ger ju inte många pluspoäng.

I alla fall inte jämfört med min Nissan Mercedes (http://felten.se/images/bil.jpg) Piratomobil (http://felten.se/pp_dek.jpg), som mödosamt kravlar sig över alla vägbulor och igenom alla, till rondeller maskerade, korsningsfarthinder i Göteborg, i cirka 30 km/h, och som stannar vid varje tillstymmelse till gult hos trafikljusen. Det kallar jag för exponering det!

Richie
2006-09-17, 17:35
Björn Felten (2006-Sep-17)Det är ju ett välkänt faktum, att reklamvärdet står i direkt proportion till exponeringstiden.

Det är inte en slump att "subliminal" och "subluminal" är besläktade ordbildningar. :-P

SimonRosenqvist
2006-09-17, 19:37
Har kört två rundor till mina blygsamma tre vallokaler, pluggat lite, ätit ärtsoppa samt slagit på SVTs valvaka nu. Det här känns riktigt bra. Måste säga att jag är imponerad av dig Rickard som verkligen satsade stenhårt på det här ;)

Nu är det bara att avnjuta valvakan. Trevliga fordon förresten, själv har jag endast min dörr som reklampelare.

Magnus Jacobsson
2006-09-18, 13:49
Finfint.

Jag hade koll på valsedlarna i Tandsbyn under det mesta av dagen eftersom jag stod utanför och svarade på frågor mellan ca 08:00 och 18:30, sen blev det för kallt när solen gick ner. Under den tiden stod min bil parkerad närmast ingången med PiratPartiet's klistermärken på. Var för övrigt det 3:dje partiet att lägga ut valsedlar efter S och C. Det var vi 3 som va dom enda som hade valsedlarna på plats när vallokalen öppnades.

Reaktionerna var blandade med allt från folk som skrattade och folk som tog med sig en extra valsedel som sovenir.