handdator

Visa fullständig version : Första mötet

Jan Lindgren
2006-01-26, 23:03
Okej. Vi var inte så många idag, men det var väldigt trevligt. Jag och Joakim Lundborg (cortex) valdes som Organisationsansvariga för Stockholm. Ja, vi är två som delar på den posten.

Sen fattades det beslut om att vi i framtiden ska ses den första och den tredje torsdagen i varje månad. Det första mötet blir på torsdag nästa vecka och sker på cafe Edenborg i Gamla Stan med samlingstid 18:30.

På måndag nästa vecka kommer några av oss (tyvärr inte jag) att träffas klockan 17:30 vid Tekniska Högskolan för att gå ut och samla underskrifter. Om nån är intresserad att göra sällskap så är det bara att säga till (eller bara dyka upp).

Edit: Just det. Vi ska försöka ordna små plastfickor till folk så att halla som går ut och samlar in underskrifter kan ha en namnbricka där det står att man kommer från Piratpartiet. Det gör det hela lite snyggare och ökar trovärdigheten och gör det förhoppningsvis lättare att få in underskrifter.

infinite_emma
2006-01-27, 09:52
Gick en sväng på Claes Ohlsson (världens roligaste affär) men kunde inte hitta exakt det jag ville ha. Slutade med att jag kom därifrån med

- ett själv-lamineringskit för namnbrickor,

- visitkortspapper

- och något slags självhäftande plast av något slag, ingen aning om hur det funkar - ska bli kul att experimentera.

Oh, just ja - köpte några vita plastmappar så att man har något "hårt" att skriva mot vid underskriftsjakten, och som funkar som uppsamlare av ditto! :) Tänkte att det kanske kunde vara kul om jag lyckades få fast det där självhäftande på något sätt med loggan. Vi får se.

Kommer att behöva mixtra lite med namnlapparna, kanske blir gamla hederliga säkerhetsnålar som får hålla dem på plats om jag inte hinner hitta något proffsigare.

Dra iväg ett mail/pm till mig om vad ni vill att det ska stå på era visitkort (piratparti-kort, självklart!).

Jan Lindgren
2006-01-27, 10:10
Jättebra! Starkt jobbat. De vita plastmapparna underlättar verkligen.

Det räcker om min namnbricka säger: Jan Lindgren, Stockholm

Säg till om du behöver nån hjälp med namnbrickorna. :)

Jacob Boström
2006-01-28, 07:43
Nu har även jag hittat till forumet. Vi syns förhoppningsvis på måndag :)

Dom två bilderna jag tog på mötet.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Bild:PP_012606_Café_Eden1.JPG

http://sv.wikipedia.org/wiki/Bild:PP_012606_Café_Eden2.JPG

'img' tagen verkar inte fungera, ovan är två bilder från 26:e januari då vi sågs på Edenborgs Café.

Valde fel copyleft licens på wikipedia, så nu måste bilden ha 2 sidor lagtext med sig, varje gång man ska 'gör vad man vill med den'. Skulle tagit en Public Domain licens istället.

//edit

korrektion, får inte 'url' tagen att fungera heller ;)

bilder nedan ->

http://tinyurl.com/crdpe

http://tinyurl.com/bv7td

/Jacob

infinite_emma
2006-01-28, 08:03
Schyssta bilder! hmmm - borde kanske slänga in min bild i avataren också, precis som ni andra. Ganska smart att göra det för när man ska möta upp nya ansikten....

edit// sagt och gjort! Tack Jacob! :)

Appel
2006-01-29, 11:39
Hej alla!

Jag hade tänkt hjälpa till med namninsamlingen på måndag men annat har tyvärr dykt upp.

Jag önskar lycka till och så ses vi på torsdag istället.

/Stefan Appelberg

Jan Lindgren
2006-01-29, 17:11
Synd att du inte kan komma. Vi syns på torsdag!

Deus
2006-01-30, 01:42
Jag är gärna med imorgon. Var vid tekniska högskolan skall vi ses?

Christian Engström
2006-01-30, 11:30
Det är ett utmärkt förslag att vi samordnar aktiviteterna mellan Stockholms stad och Stockholms län såhär i början. Senare, när vi har blivit så många att det börja bli ohanterligt, kan vi dela upp oss. Men tills vidare tycker jag också att vi samkör stad och län.

Jag dyker upp på Teknis till 17.30 (om jag inte lyckas komma tidigare). Finns det någon speciell plats bestämd?

Jag föreslår att vi ses på kaféet utanför biblioteket, ungefär 50 meter upp på Osquars backe på vänster sida. (Det är ett bra raggställe i sig självt, så den som kommer för tidigt behöver inte känna sig sysslolös om han inte vill. :) )

Jag har korspostat det här inlägget i listorna för både stad och län.

Jan Lindgren
2006-01-30, 11:46
Låter jättebra!

För alla som inte har varit på KTH förut så går man upp vid Östra Station och följer vägen tills man gått förbi 7-11. Istället för att följa med vägen när den svänger så fortsätter man rakt fram och går uppför en backe med massa kullerstenar. Man hittar biblioteket på vänster sida nästan vid slutet av backen.

Annars kan man bara fråga nån som går där så hjälper de en gärna.

Korspostar detta i bägge valkretsarna.

/Janne

infinite_emma
2006-01-30, 14:09
Jag måste dessvärre banga också, ikväll. Livet, universum och allting... Nytt försök på torsdag!

Jacob Boström
2006-01-30, 18:33
:pinch: Missa tiden, går ut själv imorgon istället och tar hötorget/sveavägen. Någon som vill hänga med? skicka ett PM :)

Hoppas det gick bra, ni fick filat argumenten och många underskrifter :)

Jan Lindgren
2006-01-30, 20:58
Så... är jättenyfiken på hur det gick idag?

Jag är kanske på imorron. Har lite tid efter jobbet, men jag vet inte riktigt när jag slutar. Får höra av mig. :)