handdator

Visa fullständig version : Fildelning

Berglund
2006-01-02, 17:17
Som alla vet är det i dagsläget förbjudet att ladda hem musik/låtar film m.m
Det har också förekommit några fall med privatpersoner som har fått dagsböter för olaglig spridning av upphovsrättighets skyddade filmer. Jag är imot att köpa en skiva förca 150 kr. Jag har ingen lust att betala den summan för ett plastfodral, lite papper och en skiva med högst 4 låtar jag gillar.Min lösning på problemet är attSkippa alla mellanhänder och sänk priset på produkten.

Varför ska man behöva betala för något som finns helt gratis på internet? men en fråga kvarstår för mig. vad är riskena för mig om jag laddar hem ett par 100 låtar några gånger i veckan?

Måste medge att detta verkar vara för bra för att vara sant. Äntligen någon som tar tag i det här. Har läst lite om olika förslag om övervakning och blivit förfärad över hur Sverige är på väg att bli. Blev också smått upprörd över denna bild http://img337.imageshack.us/img337/5753/fp9xm.jpg. Ner med Folkpartiet. Fram med piratpartiet!.

liquid_raven
2006-01-02, 22:11
Err...jag tror inte att det var en seriös kampanjbild precis?

Antti
2006-01-03, 07:04
När det nu är olagligt med fildelning/nerladdning av musik, hur kan då 3 ha en reklam kampanj om att ladda ner musik till sin mobil, dom kan dock syfta på att du laddar ner din egen musik, men jag tror att många tolkar det som att det är fritt fram att ladda ner musik från internet via deras mobiler.

/Antti

etuNa
2006-01-03, 10:21
Antti (2006-Jan-03)När det nu är olagligt med fildelning/nerladdning av musik, hur kan då 3 ha en reklam kampanj om att ladda ner musik till sin mobil, dom kan dock syfta på att du laddar ner din egen musik, men jag tror att många tolkar det som att det är fritt fram att ladda ner musik från internet via deras mobiler.

/Antti

Ursäkta men, vad pratar du om?

Nikanor
2006-01-03, 11:01
Man tankar ju ner låtar till mobilen via tre:s portal som nås från just mobilen. De hade väl en kampanj om att det var gratis fram till årsskiftet, sen kostar det duktigt med pengar för att få se/lyssna på en musikvideo i väldigt låg upplösning. Givetvis har de avtal med skivbolagen, inget konstigt med det.

Adrian Larsson
2006-01-03, 11:21
Ehhhhhhh....gick du på den bilden? Eller skämtar du? :unsure:

Dennies
2006-01-04, 00:22
hehe

fortfarande är partiets politik att inte smutskasta andra partiet. Låt folk rösta på vad dem vill, fast man kanske inte alltid tycker om allt eller alla . Låt PP's grundtanke vila först och ens personliga åsikter efter det