handdator

Visa fullständig version : Livet efter valet

brelovich
2006-09-29, 16:51
Nu har väl de flesta hämtat sig efter valet, hoppas jag. Vad sägs om att försöka dra ihop någon typ av aktivitet?

Det är väl inte bara jag som tycker det skulle vara trevligt att träffas och prata om det som varit och vad vi vill göra framåt?

Jonas Lihnell
2006-09-30, 19:00
Jag inställer mig, håll mig informerad när det blir något fredrik, du har mitt nummer :)

Jonas Lihnell
2006-10-03, 08:53
inte mycket som händer här alltså, man kanske skall dra iväg några mass-sms och bjuda in folk på en filmkväll eller nåt?

brelovich
2006-10-03, 17:30
Gör't! Här i forumet verkar det ju inte finnas så mycket folk just nu.

Ett mailutskick kanske vore en idé också, men då får vi nog planera lite först vad som skall hända...

Björn Felten
2006-10-04, 06:01
brelovich (2006-Oct-03)Gör't! Här i forumet verkar det ju inte finnas så mycket folk just nu.

Du vet väl hur det är? Efter en rejäl brakfest tar det ett litet tag innan man känner för att öppna en öl igen.

Men naturligtvis skall vi träffas och utbyta erfarenheter och anekdoter från valet. Vad tror ni om pizzerian (eller vad det nu var -- 30m sydväst om "vårt" träd) vid Eriksbergs torg? Dit borde väl de flesta hitta vid det här laget? :)

Bo Leuf
2006-10-04, 07:59
Björn Felten (2006-Oct-04)Vad tror ni om pizzerian (eller vad det nu var -- 30m sydväst om "vårt" träd) vid Eriksbergs torg? Dit borde väl de flesta hitta vid det här laget? :)

I hörnet där? "Eriksbergtorget" heter det f.ö., annars hamnar man i Sollentuna ser jag :)

brelovich
2006-10-04, 11:32
Bo Leuf (2006-Oct-04)Björn Felten (2006-Oct-04)Vad tror ni om pizzerian (eller vad det nu var -- 30m sydväst om "vårt" träd) vid Eriksbergs torg? Dit borde väl de flesta hitta vid det här laget? :)

I hörnet där? "Eriksbergtorget" heter det f.ö., annars hamnar man i Sollentuna ser jag :)

Sollentuna? Där tror jag att en viss piratkapten en gång hade sitt hem. Om jag nu inte minns fel.

Det är en bra början med ett förslag på plats. Nu är det frågan om lämplig tid. En onsdag efter jobbet skulle jag kunna tänka mig. Har vi lite framförhållning är det nog inget jätteproblem när det än blir.

brelovich
2006-10-12, 13:08
Nu börjar jag misstänka döden efter valet. Eller håller alla till någon annanstans?

Stefan Flod
2006-10-17, 21:14
Kikar in här en sekund och säger Ung pirat. Kanske lite tidigt fortfarande men skapandet av piratpartiets ungdomsförbund är värt en tanke redan nu.

http://forum.piratpartiet.se/Topic59796-110-1.aspx

http://forum.piratpartiet.se/Topic59871-81-1.aspx

Och:

http://forum.piratpartiet.se/Forum167-1.aspx

/Stefan Flod

Jonas Lihnell
2006-10-19, 10:16
hmm.. jag kikar väl förbi nån gång varannan vecka eller så, händer juh inte så mycket här just nu :/

Anders Häggström
2006-11-01, 08:54
Jag tänkte kika förbi här oxå, ska försöka göra det oftare..

Har det blivit någon träff efter valet ännu?

gustafsd
2006-11-01, 15:01
Vet inte om det har varit någon träff ännu, men jag försöker kolla in på den här delen av forumet åtminstone ett par gånger i veckan. Jag är lite intresserad av hur det går med arbetet med ungdomspartiet? Finns det några planer för hur det ska gå till? Är i alla fall intresserad av att engagera mig där.

brelovich
2006-11-05, 13:10
Jag har inte sett till någon tillställning än. Det har varit lite annat att göra. Men för all del, någon annan får gärna ta initiativ till mer eller mindre strukturerad verksamhet.

Björn Felten
2006-11-15, 18:05
gustafsd (2006-11-01) Jag är lite intresserad av hur det går med arbetet med ungdomspartiet? Finns det några planer för hur det ska gå till? Är i alla fall intresserad av att engagera mig där.

Jättebra! Vi behöver många som, likt du, vill engagera sig på den fronten.

Börja gärna med att kolla den här tråden (http://forum.piratpartiet.se/Forum177-1.aspx), och ge dig tillkänna där på något sätt.

Björn Felten
2006-11-15, 18:12
brelovich (2006-11-05)Jag har inte sett till någon tillställning än. Det har varit lite annat att göra.

Nä, det har väl varit en viss form av utbrändhet på vissa håll och kanter. Inte undra på, med tanke på vilken närmast omänsklig insats många gjorde under valrörelsens slutspurt.

Förhoppningsvis skall vi väl vakna upp ur dvalan så småningom, och försöka uppbåda ny energi.

[private mode ON]

Jag hittade förresten en hel del skriverier från dig i min BBS häromdagen. Framför allt i mötet Fidonets Bästa. Världens nostalgitripp, alltså. :)

Min BBS går för övrigt numera att nå via telnet (telnet://pps.yi.org).

[private mode OFF]

brelovich
2006-11-20, 14:24
Björn Felten (2006-11-15)brelovich (2006-11-05)Jag har inte sett till någon tillställning än. Det har varit lite annat att göra.

Nä, det har väl varit en viss form av utbrändhet på vissa håll och kanter. Inte undra på, med tanke på vilken närmast omänsklig insats många gjorde under valrörelsens slutspurt.

Jag skall väl kanske inte säga så mycket med tanke på vad jag lyckades missa igår. Nu faller kanske inte partiet samman för det, men jag är ändå helt förfärad.

Jag blev intervjuad av några ungdomar från ett mediagymnasium i Mölnlycke i fredags. Det var ganska intressant faktiskt. Det är ett utmärkt sätt att mediaträna sig och slipa sina citat och argument. Kan rekommenderas.

[private mode ON]

Jag hittade förresten en hel del skriverier från dig i min BBS häromdagen. Framför allt i mötet Fidonets Bästa. Världens nostalgitripp, alltså. :)

[private mode OFF]

Ja, det där var en underlig nostalgitripp. Äntligen får jag lära mig att köra kom-system.