handdator

Visa fullständig version : Ung Pirat Halmstad

Mikael Iresten
2006-12-21, 21:12
Ung Pirat Halmstad är en lokalavdelning med säte i Halmstad kommun.

Styrelsen ser ut som följer:

* Ordförande: Mikael Persson

* Kassör: Emil Mauritzson

* Sekreterare: Sofia Dahlgren

Edit: Nu är både stadgar och protokoll upplagda!

Stefan Flod
2006-12-22, 14:16
Skoj att det ordna sig :)

Snild Dolkow
2006-12-22, 14:56
Med avseende på de två ovanstående kommentarerna; fanns det några problem?

Offa
2006-12-22, 16:18
Jag, som drog igång det, hade svårt att få tag i folk som kunde hjälpa till.

Mikael Iresten
2006-12-22, 16:55
Men det ordnade sig, och nu kommer det förhoppnings vis inte bli några andra problem. Det är väl att få alla medlemmar att komma på årsmötet senare i vår!

mauswe
2006-12-23, 22:05
Hej hej hallå! Jag som är Emil Mauritzson.

Tror faktiskt att detta är mitt första inlägg på forumet. Trevligt med allt det här!

Stefan Flod
2006-12-23, 22:26
mauswe (2006-Dec-23)Hej hej hallå! Jag som är Emil Mauritzson.

Tror faktiskt att detta är mitt första inlägg på forumet. Trevligt med allt det här!

Välkommen Emil! Forumet är ett fenomenalt sätt för oss pirater att kommunicera, så använd kraften ofta. ;)

AlexT
2008-07-16, 17:32
Efter diskussioner på förbundskongressen med ombud från Halmstad så har vi kommit fram till att fredagen den 30e juli 2008 så har vi årsmöte.

Då inget årsmöte har skett sedan 2006, samt att det för närvarande inte finns någon styrelse så sker allt på oss medlemmar.

Under detta möte ska vi välja den framtida styrelsen för Halmstad området vilket faktist är hela hallands då vi är den enda lokalavdelning för ung pirat i Halland.

Så alla som har en tanke på hur ni vill att arbetet ska startas snarare än fortsätta så posta förslag eller kom på mötet.

Mötet sker klockan 18:00 (kan komma att ändras)

på Andersbergsringen 163

för närmare kontakt ring mig på 0734336523

Stefan Flod
2008-07-17, 10:29
AlexT (2008-Jul-16)Efter diskussioner på förbundskongressen med ombud från Halmstad så har vi kommit fram till att fredagen den 30e juli 2008 så har vi årsmöte.

Då inget årsmöte har skett sedan 2006, samt att det för närvarande inte finns någon styrelse så sker allt på oss medlemmar.

Under detta möte ska vi välja den framtida styrelsen för Halmstad området vilket faktist är hela hallands då vi är den enda lokalavdelning för ung pirat i Halland.

Så alla som har en tanke på hur ni vill att arbetet ska startas snarare än fortsätta så posta förslag eller kom på mötet.

Mötet sker klockan 18:00 (kan komma att ändras)

på Andersbergsringen 163

för närmare kontakt ring mig på 0734336523

Hej! toppen att ni tänkte dra ihop ett årsmöte. :)

Har ni fått tillgång till eller bett någon om att skicka ut ett massmail om detta möte till alla i halmstadsområdet? Desto fler som vet om mötet desto fler kommer dyka upp. :)

Om inte så kan jag gärna hjälpa till med att skicka ut ett massmail till alla medlemmar i halmstad?

//Stefan

Nicke_W
2008-11-03, 21:07
Styrelsen för Ung Pirat Halmstad höll styrelsemöte den 26/10-08 som redovisas här nedan:

1) Mötets öppnande

Sofia Dalgren förklarar mötet öppnat

2) Mötets behörighet

mötet finner sig behörigt

3) Förklaring till det nya mötet

Anledningen till mötet var för att klargöra nyrekryterna, Nichlas Wencel och Daniel Nyléns funktion och position i styrelsen, samt planera framtida evenemang i Halmstad

4. Eventuella nya deltagare får presentera sig

Nichlas Wencel och Daniel Nylén presenterar sig och förklarar framtida visioner för Ung Pirat Halmstad

5. Styrelseuppdelning

Sofia Dahlgren avsäger sig sin post som ordförande och ställer sig som styrelseledarmot. Styrelsens medlemmar kommer överrens om att Nichlas Wencel skall placeras som ordförande. Beslutet var enigt bland styrelsens medlemmar.

Alexander Troff sitter kvar som sekreterare och Martin Jonsson som kassör.

Daniel Nylén placeras som styrelseledarmot. Beslutet var enigt bland mötets medlemmar.

6. Revisor

Henrik Ounpuu sitter som revisor

7. Styrelse fastställs

Styrelsen fastställs som beskrivet i §5

8. Framtida evenemang i halmstad

Alexander Troff föreslår "kakor & kaffe-kväll" för medlemmar i Ung Pirat Halmstad. Förslaget godkänndes och skall fastslås.

Nichlas Wencel föreslog även en Piratfest för alla nyblivna medlemmar i Ung Pirat Halmstad. Förslaget godkänndes och skall äga rum 8/11-08

Alexander Troff föreslog en Facebook-profil för Evenemang som Ung Pirat Halmstad skall hålla/har hållt. Förslaget godkänndes och Alexander Troff åtog sig ansvaret för denna profil

9. Övriga frågor

Inga övriga frågor

10. Mötet avslutas

Nichlas Wencel förklarar mötet avslutat

Nicke_W
2008-11-03, 21:24
Styrelsen för Ung Pirat Halmstad höll styrelsemöte den 26/10-08 som redovisas här nedan:

1) Mötets öppnande

Sofia Dalgren förklarar mötet öppnat

2) Mötets behörighet

mötet finner sig behörigt

3) Förklaring till det nya mötet

Anledningen till mötet var för att klargöra nyrekryterna, Nichlas Wencel och Daniel Nyléns funktion och position i styrelsen, samt planera framtida evenemang i Halmstad

4. Eventuella nya deltagare får presentera sig

Nichlas Wencel och Daniel Nylén presenterar sig och förklarar framtida visioner för Ung Pirat Halmstad

5. Styrelseuppdelning

Sofia Dahlgren avsäger sig sin post som ordförande och ställer sig som styrelseledarmot. Styrelsens medlemmar kommer överrens om att Nichlas Wencel skall placeras som ordförande. Beslutet var enigt bland styrelsens medlemmar.

Alexander Troff sitter kvar som sekreterare och Martin Jonsson som kassör.

Daniel Nylén placeras som styrelseledarmot. Beslutet var enigt bland mötets medlemmar.

6. Revisor

Henrik Ounpuu sitter som revisor

7. Styrelse fastställs

Styrelsen fastställs som beskrivet i §5

8. Framtida evenemang i halmstad

Alexander Troff föreslår "kakor & kaffe-kväll" för medlemmar i Ung Pirat Halmstad. Förslaget godkänndes och skall fastslås.

Nichlas Wencel föreslog även en Piratfest för alla nyblivna medlemmar i Ung Pirat Halmstad. Förslaget godkänndes och skall äga rum 8/11-08

Alexander Troff föreslog en Facebook-profil för Evenemang som Ung Pirat Halmstad skall hålla/har hållt. Förslaget godkänndes och Alexander Troff åtog sig ansvaret för denna profil

9. Övriga frågor

Inga övriga frågor

10. Mötet avslutas

Nichlas Wencel förklarar mötet avslutat

Nicke_W
2008-11-03, 21:32
Varför försvinner mitt inlägg hela tiden?!

Nicke_W
2008-11-03, 23:51
Detta är ju knas..

Ibland syns inlägget om Styrelsemötet och ibland inte?

Är det nån admin som busar?

Nicke_W
2008-11-03, 23:54
Hallå? inlägget om mötet försvinner hela tiden.. Vad händer?

Nicke_W
2008-11-04, 09:55
Toddeloo!

I repeat. we have a situation here!

Vart fan tar inlägget vägen?

Stefan Flod
2008-11-04, 10:42
Nicke_W (2008-Nov-04)Toddeloo!

I repeat. we have a situation here!

Vart fan tar inlägget vägen?

Var postar du dem? Skicka ett pm till mig med texten som du skrev så ska jag se vart den är.

Nicke_W
2008-11-11, 08:08
Haha nä nu dök dem upp! det är mitt spammande som inte sågs :P

Tack ändå!

Helgens Piratfest var en succé!

I helgen höll styrelsen för Ung Pirat Halmstad en fest för alla nya medlemmar i Halmstad!

Stämmningen var på topp och folket var många!

Intresset var stort bland många att själva bli aktiva och vi ska hålla ett öppet möte för alla medlemmar som är intresserade. Tid & plats skall fastslås förs bara =)

Bilder från helgens fest finns på "Ung Pirat Halmstad fester" facebook-grupp! Titta gärna in och kika!

Tack alla som var där i lördags och hoppas vi ses på nästa fest! ;)

/ Nichlas W

Nicke_W
2008-11-27, 00:36
Öppet möte i Halmstad 13/12-08 hemma hos mig!

Mail har gått ut till alla Unga Pirat i Halmstad där tid och plats är fastställt!

Hemma hos mig på

Enslövsvägen 15A

kl 16.00

Kaffe och kakor bjuds det på!

Välkommna

Edit: Protokollet

10an
2008-12-18, 08:36
De e nice! satte vi nästa möte till den 18e?

Nicke_W
2009-02-09, 10:50
Möte Ung Pirat Halmstad

8/2-2009

§1 Mötets öppnas

Mötet öppnas

§2 Val av Mötesordförande

Nichlas Wencel väljs till Mötesordförande

§3 Val av Mötessekreterare

Daniel Nylén väljs till Mötessekreterare

§4. Val av Justerare

Simon Löfgren och Sofia Dahögren väljs till justerare

§5. Verksamhetsår

- Verksamhetsplan:

-- Mer offentlig verksamhet

-- Mer PR för UP Halmstad

-- Utbildningar för aktiva medlemmar

-- Ev. sammarbete med något kafé

-- Att finnas på event såsom Rix-FM-festivalen/Marinfestivalen.

-- Öppna ett organisationskonto

-- Mer interna aktiviteter för medlemmar

Alla dessa punkter skall diskuteras och utvecklas på Årsmötet 8/3-2009

§6. ”Rekrytera Mera” Feb-09

Bloggaren Dori skall blogga om Ung Pirat Halmstad i sin blogg på Game Reactor.

Nichlas Wencel skall dra ihop en rekryteringskampanj under månaden

§7. www.UngpiratHalmstad.se

Både Dori och Sofia känner folk som är kapabla till att designa hemsidor. De båda skall kolla med deras kontakter.

Följer upp på nästa möte

§8. Event på Rockstugan

Simon Löfgren som ansvarar för detta event bokar rockstugan den 20-21/3-2009.

Följs upp på nästa möte

§9. Öppna Konto

Nichlas Wencel skall kontakta kassör Martin Jonsson angående ett öppnande av konto

§10. Övriga frågor

Sofia Dahlgren och Nichlas Wencel skall åka till distriktskongressen i Göteborg 15/3-2009

Simon Löfgren undrar om Pirattröjorna, och blev hänvisad till Piratshoppen

Nichlas Wencel informerade om Dreamhack-eventet i sommar. Daniél Nylén, Simon Löfgren och Sofia Dahlgren anmäler sitt intresse

§11. Mötet avslutas

Mötet avslutades

BUBBL3
2009-02-13, 16:07
Nu kommer jag säkerligen att framstå som lite sådära lagom retarderad.

Men jag har lurkat runt lite. Min fråga är, hur gör jag om jag är intresserad av att gå med i UP Halmstad?

Tack på förhand.

MVH

Stefan Flod
2009-02-13, 16:25
BUBBL3 (2009-Feb-13)Nu kommer jag säkerligen att framstå som lite sådära lagom retarderad.

Men jag har lurkat runt lite. Min fråga är, hur gör jag om jag är intresserad av att gå med i UP Halmstad?

Tack på förhand.

MVH

Om du inte redan är medlem i Ung Pirat så gå in på http://www.blipirat.nu/ och bli medlem så blir du automagiskt medlem i UP halmstad om du bor i närheten av Halmstad.

Annars kan du maila mig ditt namn till stefan.flod at ungpirat.se så tittar jag i vårat adminsystem om du är medlem i UP halmstad.

BUBBL3
2009-02-18, 15:52
Oh. Jo, medlem i UP är jag allt, men visste inte om det krävdes någon speciell registrering för lokalgruppen :D

Är för övrigt riktigt peppad inför årsmötet, även ifall jag antagligen är yngst och kommer känna mig någorlunda obetydlig :hehe:

Nicke_W
2009-02-18, 20:37
BUBBL3 (2009-Feb-18)Oh. Jo, medlem i UP är jag allt, men visste inte om det krävdes någon speciell registrering för lokalgruppen :D

Är för övrigt riktigt peppad inför årsmötet, även ifall jag antagligen är yngst och kommer känna mig någorlunda obetydlig :hehe:

Härligt att höra =)

Yngst kommer du nog inte att vara. Det är i stort sett bara unga människor som deltar =)

Nicke_W
2009-03-09, 11:03
Årsmöte Ung Pirat Halmstad 08-03-2009

1) mötets öppnande

- Mötet öppnas kl 17.20

2) mötets behörighet

- Mötet finner sig behörigt

3) val av mötets ordförande

- Nichlas Wencel blir mötesordförande

4) val av mötets sekreterare

- Nichlas Wencel blir mötessekreterare

5) val av två personer att justera protokollet

- Sofia Dahlgren och Evelina Tryggvesson justerar protokollet

6) styrelsens verksamhetsberättelse för förra året

- Styrelsen har under året;

-- Hållt en Piratfest

-- Inlett sammarbete med Morfars Café

-- Inlett sammarbete med ABF

-- Anordnat ett antal rekryteringskampanjer

-- Inlett sammarbete med organisationen "Ungdom Idag"

7) ekonomisk berättelse för förra året

- Avdelningen har inte haft några inkomster eller utgifter

8) val av årets styrelse

- Evelina Tryggvesson väljs som kassör, Simon Löfgren väljs som sekreterare, Nichlas Wencel väljs

som ordförande, Sofia Dahlgren och Tommy Jeschko väljs till ledamöter.

Årsmötet bestämde att firma tecknas av Evelina Tryggveson (880613-4642) och Sofia Dahlgren (900628-2546)

var för sig

9) val av årets revisor

- Hindrik Öunpuu väljs till revisor

10) val av årets valberedare

- årsmötet anser att en separat valberedning är överflödigt och tar beslut att styrelsen får i uppgift

att agera valberade

11) revisorernas berättelse för förra året

- Revisor deltagade ej på årsmötet . Revisionsberättelse kommer vid senare tillfälle.

12) ansvarsfrihet för förra årets styrelse

- Årsmötet ger styrelsen ansvarsfrihet

13) årets verksamhetsplan

a) - Mer offentlig verksamhet - Vi skall genomföra mer offentlig verksamhet för medlemmar och icke-medlemmar

för att marknasföra vårt förbund, ex: Minnesmanifestation för privatliv/demokrati utomhus, Brännboll och

grillkväll som skall annordnas i sommar, konserer, Piratfest o.dyl.

b) - Mer PR för UP Halmstad - Ung Pirat halmstad måste synas mer utåt. Vi vill utforma kampanjmaterial för

vår lokalavdelning, samt synas mer på stan i form av flyersutdelning, klistermärken, foldrar på cafén, i ABFs glasmonotorer

mm. Flyersutdelning på stan skall genomföras i olika omgångar.

c) - Utbildningar - Aktiva medlemmar behöver kompetensutvecklas, vilket enklas sker genom att dels skicka personer

på utbildningar, dels köra interna utbildningar för lokalavdelningen, samt köra lägerhelg med olika aktiviteter

samt utbildningar.

d) - Eventuellt sammarbete med något kafé - genom att sammarbeta med olika caféer i halmstad kan vi hålla möten på dessa

caféer, samt lägga ut flyers för allmänheten att ta del av. Morfars café har även lovat att vi får marknadsföra oss

på deras café.

e) - Att finnas på event såsom RixFMfestivalen/Marinfestivalen - På mässor och dyl. skall vi kolla möjligheter till

infobord. på festivaler och dyl. flyersutdelning, medlemsrekrytering, samt infomord om möjligt.

f) - Öppna ett organisationskonto - Organisationen skall öppna ett konto

g) - Mer interna aktiviteter för medlemmar - Fester, piratbio, samt lägerhelg mm. ingår i interna aktiviteter

14) Sammarbete med studieförbundet ABF

- Detta kommer att genomföras under verksamhetsåret

15) Piratfika på morfars?

- Punkten skjuts upp till nästa möte.

16) Piratbio

- Kommer att genomföras under verksamhetsåret

17) årets budget

- inkomst för Ung Pirat Halmstad är ca 11.000:- från förbundet Ung Pirat (dess verksamhetsbidrag till lokalavdelningar), men hur dessa pengar skall disponeras

fastställs på senare medlemsmöte

18) övriga frågor

- Stefan Flod yrkar på att Ung Pirat Halmstad i paragraf 6 i stadgan stryker följande mening: "För att en person

ska antas som medlem måste medlemsavgift till Piratpartiet avläggas"

Årsmötet röstade enhälligt om att ovanstående citerad mening i paragraf 6 stryks.

-Adam Elter tycker att forumet för lokalavdelning/disktriktet innehåller dålig information om möten/aktiviteter.

Använd forumet flitigt!!!

19) mötets avslutande

- mötet avslutas 19.05

Protokollet justerat av:

Evelina Tryggvesson

Sofia Dahlgren

Nicke_W
2009-03-30, 15:53
Demonstration mot IPRED!

Här i Halmstad har vi pratat om att köra en demonstration mot IPRED. Nu är det dags att sätta plan i verk.

Jag föreslår att vi kör den i i mitten av maj någonstans. Men jag vill ha hjälp med planering och organisering.

StoppaIPRED.nu har ställt sig bakom och kommer skicka trupper, likaså Ung Pirat Göteborg. Stefan Flod kommer ner och håller tal, men mer än så har vi inte kommit fram till.

Vilka har ett intresse av att hjälpa till?

/ Nicke

Adam Eltér
2009-04-07, 00:42
Nicke_W (2009-Mar-30)Demonstration mot IPRED!

Här i Halmstad har vi pratat om att köra en demonstration mot IPRED. Nu är det dags att sätta plan i verk.

Jag föreslår att vi kör den i i mitten av maj någonstans. Men jag vill ha hjälp med planering och organisering.

StoppaIPRED.nu har ställt sig bakom och kommer skicka trupper, likaså Ung Pirat Göteborg. Stefan Flod kommer ner och håller tal, men mer än så har vi inte kommit fram till.

Vilka har ett intresse av att hjälpa till?

/ Nicke

Beroende på exakt vad som behöver göras, kan jag preliminärt att hjälpa till. Jättekul att vi äntligen ska ha nån demonstration här!

Nicke_W
2009-04-07, 05:55
Beroende på exakt vad som behöver göras, kan jag preliminärt att hjälpa till. Jättekul att vi äntligen ska ha nån demonstration här!

Ja egentligen inte så värst mycket, jag ville bara veta om intressat fanns, men vi ska börja planera demon nu och köra den i slutet av april/mitten av maj :) Men slå en signal om du vill vara med att planera Adam. Jättekul att du hörde av dig!

/ Nicke