handdator

Visa fullständig version : Politiker?

Fahrenheit451
2006-02-04, 21:26
Jag skulle vilja föreslå att vi kallar våra medlemmar för något annat än politiker. I mina öron klingar politiker så illa att bara genom att inneha den etiketten så tappar jag nästan allt förtroende för vederbörande. Jag skulle vilja föreslå någon slags reform där också där man har andra titlar än de som gäller i partier idag. :)

Tor Skude
2006-02-04, 22:11
Demokratiombud? Nej jag vet inte jag. Vi kan väl kalla våra medlemmar för medlemmar och våra framtida riksdagskandidater för just det?

Fahrenheit451
2006-02-04, 22:17
Varför inte ta hela piratkonceptet och kalla oss för Segelkarlar, Förste Pirat osv. Skulle vara otroligt roligt att höra talmannen säga till åhörarna: Att nu kommer Piratpartiets Förste Pirat att ställa sig i talarstolen... :)

Tidningarna ska inte få kalla oss politiker, språkrör, riksdagsledamot eller något sånt tråkigt. Vi ska vara pirater! Jag föreslår riksdagspirat, utkikspirat, segelkarlarar då till oss vanliga pirater. :)

taz0k
2006-02-04, 23:35
Visst skulle det vara kul, men det är nog väldigt personligt, själv associerar jag, fortfarande, pirater mest med sjörövare. Och dessutom är "vi" väl redan tillräckligt speciella (iaf enligt mig.) ;)? Vi behöver ju inte överdriva.

Sebastian Själin aka Schangtil
2006-02-05, 02:01
I så fall skulle Rick kanske vara kapten och Mika t.ex. förse mediastyrman.

von Flopp
2006-02-05, 19:25
"Kapten" istället för partiledare/språkrör är klockrent!! Kör på det från och med nu tycker jag. :)

Sen är styrman också väldigt bra. Kan ni hitta på andra fredliga sjömans-namn?

Jag tycker utan tvekan iaf att vi ska köra stenhårt på havstemat. Vi har ett segel som logga etc.

Tor Skude
2006-02-06, 11:32
Galjonsfigur... Sjöbjörn, landkrabba.

Det finns massor av roliga begrepp man kan svänga sig med. Men jag tror inte att det är någon vidare hit.

plask
2006-02-10, 17:06
Hahaha Jag paxxar Sjöbjörn!

jomenfan ska vi kalla dom kapten istället =) klockrent som fan