handdator

Visa fullständig version : Dags att ta lite beslut

Mab
2007-04-29, 07:40
Ekonomiskt ser det ut såhär: vi kan söka projektpengar i år för förbundskongressen, men handläggningen kommer dra ut till efter kongressen.

Så vill vi ha en kongress irl får vi låna ihop pengarna tills vi får bidrag (och om det blir i år eller senare vet vi förmodligen inte förrän efter kongressen).

Jag har fortfarande ett ganska gott konto att ta pengar ur, och det kanske går att låna lite från partiet.

Eftersom jag tror att UP står och hänger lite på att det blir verksamhet som syns tycker jag att vi ska tuta och köra och ha kongressen irl i slutet av juni. och att vi tar beslutet om detta nu i veckan så att folk får en chans att planera inför kongressen.

En billig kongress borde inte gå på mer än 50 000 kr ink folks resor. Dessutom tror vår revisorsersättare mårten fjällström att vi kan få loss en del av de pengarna från folkuniversitetet genom att hålla mötet som folkbildning.

Vad tycker ni andra? Tuta och köra eller fega och hålla ett onlinemöte?

Stefan Flod
2007-04-29, 10:39
Svårt...

Tuta och köra röstar jag på. Det händer så pass mycket och kongressen tror jag är ett väldigt viktigt startskott för alla inblandade.

Forum, msn, irc, mail och internet i all ära. Tyvärr är fortfarande det absolut bästa sättet att arbeta på, är just genom att träffas och föra en irl dialog med varandra. Framförallt handlar det om att vi ska få igång distrikten och föra en dialog om strategier, mål, organisationen, utbildning osv osv. Mycket roligt som händer nu. :)

agnesson
2007-04-29, 11:58
Då du mab säger öppet att du är villig att låna ut pengar till UP så har du mitt förtroende att vi även kommer få in dessa pengar. Så nu kör vi så att det ryker!

destroying_angel
2007-04-29, 13:22
tuta och köra låter jätte bra. :)

John Nilsson
2007-04-29, 14:34
Mab (2007-Apr-29)Vad tycker ni andra? Tuta och köra eller fega och hålla ett onlinemöte?

Om vi nu skall "Tuta och köra" så föreslår jag att vi gör bästa möjliga av tillfället och planerar in lite andra aktiviteter som har fördel av att ske IRL. Kan inte på rak arm komma på några exempel. Men en variant är att uppmuntra alla kongressombud att tänka igenom något de vill ta prata om/föreläsa om/arbeta fram så avsätter vi tid och lokaler till detta. (unconference (http://en.wikipedia.org/wiki/Unconference) typ)

Mab
2007-04-30, 02:53
Ideer på saker som kan fylla tid:

*seminarie om föreningsstruktur och styrelsearbete i idéella organisationer.

För att sprida kunskap om hur man organiserar lokalavdelningar

*Workshop kring EU-valet

Bygga upp en UP-strategi, diskutera möjligheterna till internationella ungdomsprojekt i samband med valet 2009

*Gästföreläsare

Rick kanske? Eller varför inte Pontén?

John Nilsson
2007-05-06, 23:43
Mab (2007-Apr-29)En billig kongress borde inte gå på mer än 50 000 kr ink folks resor. Dessutom tror vår revisorsersättare mårten fjällström att vi kan få loss en del av de pengarna från folkuniversitetet genom att hålla mötet som folkbildning.

Kan vi spika 50k som utgiftstak?