handdator

Visa fullständig version : Vilka är vi?

Balder Lingegård
2006-02-11, 01:26
Många har redan presenterat sig i tråden 'Jasså här var det' men för er som inte gjort det, gör det gärna här. Se till att inte skriva några svar på inläggen utan använd PM istället så att man kan använda denna tråd som referens.

Själv heter jag Balder Lingegård och kallas ibland Cellisten eftersom jag spelar just cello. Jag läser 2:a året på Teknisk Fysik på Chalmers men sysslar en del med musik och annat på fritiden. Tidigare har jag varit medlem i LUF men i övrigt har jag inte varit partipolitiskt engagerad. Skälet till att jag engagerat mig i Piratpartiet är att jag ser en trend där politiker inte ser till privatpersonens intresse längre och det skrämmer mig, nu gör jag något åt det! Bor ute på Hisingen och trivs här, kommer ursprungligen från Alingsås.

Välkomna till Piratpartiet!

iBullen
2006-02-11, 02:41
Marcus var namnet och jag är 22 år. Arbetar som IT-konsult i nuläget och måste erkänna att det till största del är ett skitet (Förenklat: Smutsigt) och överskattat jobb :)

Lite kort information om mig:

Jag har pluggat media samt ljudteknik inrikes och en kortare kurs social engineering utanför Sveriges gränser (Tack för skulden CSN). Kallas för Bullen bland vänner och bekanta (Varför får ni lista ut själva). Är s.k vuxendöv och politiskt aktiv i UHF (Unga Hörselskadades Förening) sedan länge tillbaka.

Varför jag gick med i PP:

Det finns 2 politiska frågor jag brinner för, upphovsrätt samt hörselskadades rätt i samhället. På senare tid har näsintill, jag vågar nästan skriva alla, politiska mål jag har haft i den ena frågan gått i mål därav har jag bestämt mig för att lägga ned mer tid på den andra frågan. Principprogrammet, partiets ärliga budskap samt den totala avsaknaden på copyright-kritiska partier var det som fick mig att gå med.

Bor för tillfället ute i Frölunda och spelar tagentbord på min lediga tid :w00t:

Yonazarith
2006-02-11, 10:18
.

totemo usagi