handdator

Visa fullständig version : OBS! Första nyhetsbrevet!

TeirdeZ
2007-05-23, 23:35
Jag skrev ihop det första. Läs, lägg till och föreslå ändringar/ändra själva.

rtf utan header. Jag skulle ha knepat på TeX-mall men jag kan inte skriva varken sty eller cls-filer.

Uppdaterat, tagit bort, lagt till, upptäckte pdf-funktion i OpenOffice :| 16:19

Postat uppdaterade versioner längre ned 070525 12:16

Mårten Fjällström
2007-05-24, 17:33
Tokbra.

Jag gjorde lite korrekturläsning och språkliga korrektioner i din text (ändra tillbaka om det blev konstigt). Jag lade också till två saker: PRQ-servrarna och Piratstudenternas framgångar i Uppsala (Mab får gärna godkänna vad jag har hittat på att han sagt...).

Just nu är det en rad för långt, men jag tänkte vänta med att ta bort något till det känns klarare.

Mab
2007-05-24, 20:36
Jag godkänner glatt de meningar som jag anses ha sagt :-)

TeirdeZ
2007-05-25, 12:15
Övervakad i Malmö blir en lokalnyhet här så den behöver Uppsalaborna inte veta om. OLPC-grejen är menad att vara Positiv och glad. Piratstudenterna i Uppsala är en Uppsalanyhet, kanske inte helt nödvändig runt Skåne där LU/LTH är stort.

Har gjort följande:

Ändring av introduktionen.

Kortat integritet by Datainspektionen.

Fortfarande på todo:

Vi pratade i Lund om nyhetsbrev och kom fram till att det kan behövas särskild emailadress så att läsarna kan skicka feedback till oss (insändare). Mötesprotokoll här (http://forum.piratpartiet.se/FindPost76772.aspx).

Vi borde datera vårt nyhetsbrev så att ingen blir arg om det delas ut efter att nyheten är gammalhet, eller t o m gammalkall.

Mårten Fjällström
2007-05-25, 17:40
Något som är lite märkligt är att det blir ett lite annat typsnitt hos mig trots att det är odt... Skumt.

Hursomhelst innebär det att det går in på en sida. :)

Martina
2007-05-27, 16:46
Vet att jag lovade kolla det här, men med plötsligt flytt till England runt knuten har det blivit än värre än vanligt med mitt minne :hehe:

Jag gillar idén, verkligen. Hade kanske föredragit om vi kunde få ihop det på 1A5 istället för 1A4. Men då blir det andra problem istället, så dagens version är väldigt bra. Utöver en stavningsmiss i första stycket (öka istället för ska) så tycker jag verkligen ni har fixat det här professionellt, snyggt och lättläst med detta "blandgodis".

Jättekul att vi har så kompetenta medlemmar :)