handdator

Visa fullständig version : CD-DVDbeställning

Gismya
2007-06-06, 00:00
Idéen är att vi ska låta de som kommer förbi våran inomhusmonter att göra sin egen musikCD, komponerad av fri musik tagen ifrån Jamendo.com (Jag är i full gång med att ladda ner all musik därifrån, 3547 album eller singlar), samtidigt som vi pratar med dem om vår politik och speciellt hur det här visar på ett sätt hur musikspridande skulle fungera. Kolla Jamendo för att få en överblick hur den siten fungerar.

För att göra detta måste vi köpa in CDskivor. Jag kollade även upp DVDskivor för en jämförelse. Fördelen med DVDskivor är att man kan dumpa hemskt mycket musik på den, men man får inte utvalsprocessen på samma sätt eller känslan av en riktig musikCD och inte en skiva full med massa MP3filer.

Har kollat upp priser,

600 stycken CD-rskivor kostar med frakt 800 kr, 1.3 kr per skiva.

DVD-r kostar 1200 kr för 600 st, 2 kr/skiva

Om man samtidigt beställer 600 stycken pappersfodral går de på ungefär 140 kr.

Vad tror ni om priserna, hur gör vi?

EDIT: Glömde nämna vart jag tagit priserna ifrån. http://www.cdrohlinge24.de/index.php?language=en. Om någon vet en billigare sida så säg till

Kadelake
2007-06-06, 00:12
Jag tycker det känns roligare att bränna "riktiga" musik-cds i stället för att bara dumpa mängder av filer på en DVD. Vill de ha en flera gig musik så kan de ladda hem från sidan hemma. :)

Edit: Angående priset så tycker jag 800 kr låter väldigt rimligt och helt klart värt det.

Gismya
2007-06-06, 12:12
Det var precis min tanke, det är mysigt att göra en CD som går att lyssna på och så :)

Det brukar ta en till två veckor att beställa därifrån så det måste göras i tid

Kadelake
2007-07-09, 19:46
Cd-skivorna är bestälda nu.

Jag tog 600 stycken CD-rskivor och pappersfodral. Även om det skulle bli många över så kan vi nog bli av med dom. 1.34kr är inte särskillt mycket för en skiva. :)