Piratpartiets mötesplattform

Piratpartiets mötesplattform (https://forum.piratpartiet.se/index.php)
-   Val till förtroendeuppdrag (https://forum.piratpartiet.se/forumdisplay.php?f=790)
-   -   Kandidat, Partistyrelsen: Hans Donnerborg (https://forum.piratpartiet.se/showthread.php?t=36342)

Mötespresidiet 2012-03-05 22:06

Kandidat, Partistyrelsen: Hans Donnerborg

Hans Donnerborg

Kandiderar till Styrelseledamot 2012-2014 och Fyllnadsval styrelseledamot 2010-2012.

https://forum.piratpartiet.se/misc.p...ild&bildid=142

Ålder: 54
Bostadsort: Kvidinge, Åstorp , Skåne

Jag står for en samhällsriktning , där PP blir en part i alla samhällsfrågor.
Vi ska ägenhändigt kunne give vor åsikt om alla frågor.
Det funker inte med et enfråga parti.
Vi har lagt vor hovudtyngd på moderna rärrtigheter.
Vi har som alla andre en bas. Men vi får aldrig bli en enfråga dygnfluga.

Henrik Brändén 2012-03-07 13:09

Sv: Kandidat, Partistyrelsen: Hans Donnerborg

Hej alla kandidater till styrelsen. Jag skulle vilja fråga er alla om tre saker jag är nyfiken på:

1. Vilka egenskaper och erfarenheter har du, som kan vara en tillgång i styrelsearbetet?

2. Vilka tycker du är de viktigaste utmaningarna partiet står inför, och hur tycker du vi bör möta dem? (Var gärna konkret: Vad bör vi göra, eller göra annorlunda än nu!)

3. Vad tycker du är så värdefullt i det sätt vi nu arbetar på att vi inte bör förändra eller tumma på det?

PiratPendlerProtestant 2012-03-08 00:00

1. Vilka egenskaper och erfarenheter har du, som kan vara en tillgång i styrelsearbetet?

Mer än 20 år i danska fackrörelsen - före detta frotroendevald - nu sitter jag som styrelsesledamot i FRO Helsingborg http://www.hbg.fro.se/ -dom updatere vel hemsidan en dag :)
Sitter som revisor i FRO Skåne.
Har jobbat i mer än 20 år innom danska hemvärnet bl.a. som plutonledare
Jobbar fram til 31 mars i en dansk kommun som IT-sysadm mm.

2. Vilka tycker du är de viktigaste utmaningarna partiet står inför, och hur tycker du vi bör möta dem? (Var gärna konkret: Vad bör vi göra, eller göra annorlunda än nu!)

Vi ska bygga partiet op fron botten ock göra en struktur da partiet kan handtera upgifter på et bättre sätt än nu - vi ska bli mer mogna -
där skal inte ku opstå sånna sager som at en stad holler sin anti ACTA på en annan dag än resten av landet.
journalister skal inte kun omköra lokala ledare ock skriva onödiga skaldal historier.
Vi ska visa att en lagstifning gjort av menniskor kan ändras av menniskor.
Vi ska visa att vi kan ta del i alla samhällfrågor.

3. Vad tycker du är så värdefullt i det sätt vi nu arbetar på att vi inte bör förändra eller tumma på det?
Vora debatter - vora basisprincip.

Anton Nordenfur 2012-03-19 22:40

Hej Hans,

Var stod du i diskussionen om huruvida Piratpartiet ska uppta ideologin humanism, och varför? Anser du att det fortfarande är en intressant diskussion, eller är den död och begraven?

PiratPendlerProtestant 2012-03-20 08:06

1.Var stod du i diskussionen ...
Tog inte del där. Tycker inte jag hade nogot annorlunda att bidra med.
Jag tar nog inte den upp; men om den är död - na
Just nu ¨finns dett mycket annat att få på plats innan.

IsakGerson 2012-03-20 09:44

Citat:

Ursprungligen postat av PiratPendlerProtestant (Inlägg 272227)
Mer än 20 år i danska fackrörelsen

Vilket var det du var aktiv i? Vad tror du att vi kan lära oss från facket/fackrörelsen?

Anton Nordenfur 2012-03-20 13:01

Citat:

Ursprungligen postat av PiratPendlerProtestant (Inlägg 272510)
1.Var stod du i diskussionen ...
Tog inte del där. Tycker inte jag hade nogot annorlunda att bidra med.
Jag tar nog inte den upp; men om den är död - na
Just nu ¨finns dett mycket annat att få på plats innan.

Förstår jag det rätt i att du alltså inte har en speciell åsikt åt något håll i frågan?

Vilken anser du vara Piratpartiets viktigaste fråga när vi går till val 2014 (EU och riksdag)?

Anna Troberg 2012-03-22 10:11

Piratpartiet är inne i ett viktigt breddningsskede. Det gör det än viktigare än någonsin att partiet aktivt vänder sig utåt och talar med människor som kanske inte ens vet att Piratpartiet är ett perfekt parti för dem. Det ställer en hel del krav på oss som parti. Vi måste se till att alla nyfikna som närmar sig oss alltid möts av ett trevligt, välkomnande och inkluderande parti. Det gäller allt vi gör, från hemsidan till lokala fikor, demonstrationer, seminarier, etc.

Som förtroendevald (eller funktionär) har man ett speciellt ansvar att tänka på hur man själv och andra bör agera i olika sammanhang för att skapa det där trevliga, välkomnande och inkluderande partiet som vi vill vara.

Jag har knåpat ihop några frågor. Det finns inget rätt och fel svar på dem. Jag vill bara veta hur ni tänker kring olika situationer då ett gott omdöme är det allra bästa verktyget.

Alla frågorna är baserade på verkliga händelser som våra förtroendevalda eller funktionärer (från KL till PL) tvingats hantera. Det är också saker som, när omdömet sviktat, varit en direkt anledning till att människor fått en dålig bild av partiet och därför valt att inte engagera sig.

1. Du befinner dig på ett piratevenemang. Du känner dig attraherad till en annan pirat och/eller råkar ut för en pirat som är attraherad av dig. Vad gör du?

2. Du befinner dig på ett piratevenemang. Du ser att någon annan är verbalt eller fysiskt närgående på någon annan på ett sätt som inte känns helt okej. Vad gör du?

3. Du sitter i en piratchatt och ser att någon behandlar sina medpirater nedlåtande och otrevligt. Vad gör du?

4. Du sitter i en piratchatt och ser att någon verbalt attackerar tex: män, kvinnor, invandrare, homosexuella, feminister, tjocka, smala, kristna, muslimer, unga, gamla eller vad det nu kan vara. Vad gör du?

5. Du är på ett evenemang där det bjuds på alkohol. Vad gör du?

Du behöver inte alls svara långt, bara ge en liten bild av hur du tänker.
Tack för mig!

Christoffer Eldengrip 2012-03-29 22:39

Hej en fråga jag ställer till alla styrelsekandidater.

Hur ser du på problematiken kring rökning på allmänplats, ska det vara tillåtet att röka på platser där det finns en överhängande risk att personer drabbas mot sin vilja av passiv rökning?

Motivera och exemplifiera gärna.

En diskussion kring frågan.
https://forum.piratpartiet.se/showthread.php?t=36473

PiratPendlerProtestant 2012-04-05 08:13

Dem som kender mig ved vid jeg er dansk. DET kan-Derfor være svært vid kontrollere alt. Men jag var en förtroendeman för min postaltkolleger. förhandla om arbetstid och ersättning schema och timmar av tjänster var en del av uppgiften.
frem til danske kommune sammenlægning havde jeg en position som repræsentant i HK Nordsjælland.
Min styrka ligger i att hålla avtal. Ge service. Att få människor att känna sig trygga och få dem att lösa problem. Slutligen har jag förmågan att vara enkel "footsoldier" och lösa tilldelade uppgifter

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:47.