Piratpartiets mötesplattform

Piratpartiets mötesplattform (https://forum.piratpartiet.se/index.php)
-   Val till förtroendeuppdrag (https://forum.piratpartiet.se/forumdisplay.php?f=910)
-   -   Kandidat, Partistyrelsen: Fredrik Johansson Jägerbrink (https://forum.piratpartiet.se/showthread.php?t=40247)

Mötespresidiet 2015-03-22 21:57

Kandidat, Partistyrelsen: Fredrik Johansson Jägerbrink

Fredrik Johansson Jägerbrink

Kandiderar till Styrelseledamot till och med 2016 (fyllnadsval).

https://forum.piratpartiet.se/misc.p...ild&bildid=674

Ålder: 21
Bostadsort: Nybro

Jag känner att jag vill förändra partiet och bästa sättet att förändra är att sitta i partistyrelsen.

Jag vill gärna kunna förra partiet framåt.

Tycker även att det kan behövas lite smålänningar i styrelsen.

Henry Rouhivuori 2015-04-05 12:28

Sv: Kandidat, Partistyrelsen: Fredrik Johansson Jägerbrink

Du säger du vill förändra partiet och föra det framåt. Kan du kort beskriva hur du avser förändra partiet och vad anser du är framåt förutom de givna parametrarna; högre valresultat, fler medlemmar, synlighet i media etc.

Jagerbrink 2015-04-05 22:23

Ja för det första skulle jag vilja förändra partistrukturen.
Jag skulle jobba för att partiet ska ha partistämman en gång om året och istället för online ska man ha det AFk. Att man har det uppbyggt ungefär lika dant som Ung Pirat förbundskongress.
Detta skulle gynna den demokratiska processen inom partiet.

Tycker även att paritet ska synas även när det inte är valår, för det är partiet väldigt dåliga med just nu tycker jag för syns man inte så vet inte folk om att man finns.

Även att man försöker brädda partiet mer än man gör i nuläget, att man kanske tillsätter en grupp medlemmar som jobbar fram förslag som går i partiets riktlinje till vår- och höstmötet.

Andreas Bjärnemalm 2015-04-06 19:09

Citat:

Ursprungligen postat av Jagerbrink (Inlägg 294474)
Jag skulle jobba för att partiet ska ha partistämman en gång om året och istället för online ska man ha det AFk. Att man har det uppbyggt ungefär lika dant som Ung Pirat förbundskongress.

Tycker även att paritet ska synas även när det inte är valår, för det är partiet väldigt dåliga med just nu tycker jag för syns man inte så vet inte folk om att man finns.

Även att man försöker brädda partiet mer än man gör i nuläget, att man kanske tillsätter en grupp medlemmar som jobbar fram förslag som går i partiets riktlinje till vår- och höstmötet.

Ingenting av det du nämner är något du behöver sitta i styrelsen för att åstadkomma.

Vill du att partiets medlemsmöten ska förändras kan du debattera för det i medlemsforumets del för stadgerevisionen: https://medlem.piratpartiet.se/forum...stadgerevision

Vill du att partiet ska synas mer, gör någon aktivitet som får partiet att synas. Det behövs ingen styrelsepost för det.

Vill du att det ska finnas en grupp för att utveckla partiets politik så skapa en, eller hitta en som redan finns. Eller gå med i diskussionerna som förs på partiets medlemsforum: https://medlem.piratpartiet.se/forum/

Som jag påvisat finns det alltså inget behov av en styrelsepost för att åstadkomma det du vill åstadkomma. Så vilken anledning har vi då för att välja just dig till partiets styrelse? Vad är dina styrkor och kunskaper som just du kan berika styrelsen med?

JorgenL 2015-04-12 13:01

Finns det nånstans man kan se vad du tycker och hur du resonerar? En blog, något forum där du är aktiv eller liknande?

Fabian Rosdalen 2015-04-16 19:59

Citat:

Ursprungligen postat av Jagerbrink (Inlägg 294474)

Du nämner många mål här, men inte så mycket om hur du ska åstadkomma detta.
Så hur ska du åstadkomma en partistämma AFK med tanke på budget osv.
Och hur ska du göra så att partiet syns mer och vad är det i PS som gör att du kan göra detta och inte som "vanlig" medlem?

AndersLindbäck 2015-04-17 13:32

Jag håller med dig i dina mål. Men för det behöver man inte sitta i partistyrelsen för att påverka.

1. Vad har du gjort för att skapa opinion inom partiet för de mål du tar upp ?

Vet du om att partistyrelsen sysslar mest med administration av partiet och är då med och bestämmer om organisationsförändringar etc dvs mycket handlar om sådana kunskaper.

2. Vad för uppdrag inom olika organisationer gör att du har tidigare kunskap från sådant som behövs i för att förbättre partiet ?

3. Vilka listor har du ställt upp för i valen för piratpartiet ?

4. Har du läst partiprogrammet ?

AndersLindbäck 2015-04-17 13:33

(forts)
4a. Vad tycker du är de viktigaste bitarna där ?
4b Vad gillar du inte för frågor i partiprogrammet ?

Tommten 2015-04-27 09:19

Hur länge har du varit medlem i PP?
Varför gick du med i PP och när gjorde du det?
Vad gillar du och vad gillar du inte med PPs politiska ståndpunkter?
Har du varit aktiv på något annat medlemsmöte eller på något annat sätt?
Om vi räknar bort PP, hur ser dina politiska sympatier och värderingar ut?

Vem är du?

Jagerbrink 2015-04-27 17:58

Jag drar tillbaka min kandidatur. Då jag har bestämt att jag lämnar Piratpartiet för gott.

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:39.