Piratpartiets mötesplattform

< DöljPiratpartiets vårmöte 2016
Mötesklocka   

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
pannkaka Inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2009
Standard förslag på affischer till eu-valet - 2009-03-24, 23:15

Nu vet jag inte om det är exakt rätt ställe att posta men det handlar ju om EU-valet ändå.

Jag såg några av era tänkta valaffischer som jag tror opassande-Emma gjort och visst de var fina och så, vet inte hur mycket mer ni gjort. Det jag tycker var lite synd är att de bara innehåller en uppmaning att rösta, känns lite gammal politisk propaganda som man mest ignorerar när man ser det på gator och torg. Visst är det bra att informera om att pp ställer upp i valet men jag tycker att man kan passa på att göra annat samtidigt.

Vore det inte bra om man gjorde en med lite kort info om IPRED1 (och kanske 2), ACTA, Teledatalagringen (kanske telekompaketet också?) och så skriver man något i stil med “allt detta kommer från EU, RÖSTA PÅ I EU-VALET PIRATPARTIET så vi kan motverka det och liknande lagar”. Då får man ju en motivering till att rösta på pp samtidigt som man får veta att de ställer upp..

En annan sak jag tänkte på var det att jag hörde på rapport tror jag det var att ca 80% av lagarna som stiftas i Sverige kommer från EU. Om någon vet den exakta siffran och har säker källa så kan det vara bra att påpeka det så folk fattar hur viktigt det är. Men detta känns mest bara som något man ev. kan använda. Det jag nämner över känns dock som en väldigt bra idé.

Jag själv saknar tyvärr talang och kunskap på bildhanteringsområdet så har därför inte realiserat någon av dessa idéer själv. Just därför skriver jag här.

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Förslag till opinionsbildning inför EU-valet freddiedaman PP i media 5 2009-04-21 19:32
Affischer till demonstrationen i Umeå! Stefan Flod 28. Västerbottens län 2 2007-02-13 21:40
Inspiration till affischer Spaceromancer Arkiv för Norrbottens län 2 2006-08-23 14:05
Adresser till lokalavdelningar för affischer mm Urban Sundström Informationshantering (STÄNGD) 11 2006-07-07 00:16
Två informerande affischer (förslag) Zetterling Lagrat material 0 2006-06-05 17:23