Piratpartiets mötesplattform

< DöljPiratpartiets vårmöte 2016
Mötesklocka   
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Mårten Fjällström Inte uppkopplad

Mårten Fjällströms avatar

Reg.datum: Feb 2006
Standard Dagordning till ledningsgruppsmöte 14:e april - 2009-04-14, 12:52

Lite sent, men nu är tråden här.

Jag har en punkt jag vill diskutera: Uppsala vill ha en valstuga, både för det här valet och 2010. Uppsala - och därmed stora delar av länet - har en central punkt på stora torget i Uppsala, där partiet har tillstånd att ställa upp en valstuga. En valstuga kostar storleksordning 5-10kkr, vilket skulle äta upp en ansenlig del av distriktsbudgeten (som är 20kkr). Under diskussion dök två lösningar upp, som båda kräver handling på nationell nivå.

A) få tillräckligt med lämpligt budgetutrymme - tex i distriktsbudgeten eller en valstugebudget.

Eller B) få möjlighet till att utföra lokal fundraising på mer modern nivå än att skicka runt en hatt (som gjordes åtskilliga gånger 2006). Möjligheter under b är att märka donationer (går det rent praktiskt till nuvarande kontot?) eller ge Uppsala i uppdrag att öppna ett konto och att styrelsen utser relevanta personer i Uppsala att förvalta kontot (flera konton gör dock ekonomin klurigare). Eller att väcka liv i /skapa ny lokal förening som kan öppna konto (flera föreningar kräver mer årsmöten och formalia).

Jag tror mer på B, eftersom jag antar att det finns fler ställen som gärna skulle ha en valstuga. Frågan är vilken lösning som är mest praktisk på lite sikt.

"Med bevis finns inga hinder att döma så kallade muslimer i svenska domstolar, det sker dagligen. Terroristlagstiftningen gäller bara så kallade muslimer som är oskyldiga i lagens mening." - Jan Guillou

Svara med citat
  (#2) Gammal
Rick Falkvinge Inte uppkopplad

Rick Falkvinges avatar

Reg.datum: Dec 2005

Länk: #137684
Standard RE: Dagordning till ledningsgruppsmöte 14:e april - 2009-04-14, 15:28

Ett spontant svar på B är att vi kan bryta ner ekonomin i hur små poster som helst. Budget kan allokeras på stadsdels- och ämnesnivå, om det är så.

Om donationer är märkta så kan de slussas rätt, men det kan kräva lite arbete med praktiska detaljer. Dock definitivt mindre arbete än att starta hela nya organisationer (som kommer att kräva exakt de momenten som en delmängd av arbetet ändå).

Svara med citat
  (#3) Gammal
Rick Falkvinge Inte uppkopplad

Rick Falkvinges avatar

Reg.datum: Dec 2005

Länk: #137727
Standard RE: Dagordning till ledningsgruppsmöte 14:e april - 2009-04-14, 19:01

PM för TPB, och en sak till som jag vill ta bakom stängda dörrar

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Dagordning till ledningsgruppsmöte 18:e augusti Mårten Fjällström Ledningens dagordningar och kallelser 0 2009-08-04 20:26
Dagordning till ledningsgruppsmöte 21:a april Mårten Fjällström Ledningens dagordningar och kallelser 6 2009-04-22 11:02
Dagordning till ledningsgruppsmöte 7:e april Mårten Fjällström Ledningens dagordningar och kallelser 4 2009-04-08 02:18
Dagordning till ledningsgruppsmöte 31:a mars Mårten Fjällström Ledningens dagordningar och kallelser 8 2009-03-31 17:45
Dagordning till ledningsgruppsmöte 24:e mars Mårten Fjällström Ledningens dagordningar och kallelser 3 2009-03-24 14:39