Piratpartiets mötesplattform

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Cyberbuddha Inte uppkopplad

Reg.datum: May 2009
Standard Piratbladet - 2009-10-26, 17:01

Efter ett samtal på Skype så kom idéen upp om ett Piratbladet som dels ska kunna användas digitalt som ett reklam blad, men också för att lätt sprida olika saker till hela Sverige, för att kunna sätta upp på olika ställen efter en enkel utskrift.

Självklart måste denne skötas av någon och man mailar in texter, bilder och så vidare för att sättas ihop.

Vad tycker ni?

Bara en idé.

Mikael Ensson

Kommunledare

Eda Kommun

Mikael Ensson
Politisk Vilde
KL Eda kommun
http://ensson.se
mikael@ensson.se
  Skicka ett meddelande via MSN till Cyberbuddha Skicka ett meddelande via Yahoo till Cyberbuddha Skicka ett meddelande via Skype™ till Cyberbuddha  
  (#2) Gammal

Länk: #176240
Standard RE: Piratbladet - 2009-10-26, 17:02

Vet inte om den hamnade på rätt ställe, men..

Mikael Ensson
Politisk Vilde
KL Eda kommun
mikael@ensson.se
  Skicka ett meddelande via MSN till Cyberbuddha Skicka ett meddelande via Yahoo till Cyberbuddha Skicka ett meddelande via Skype™ till Cyberbuddha  
  (#3) Gammal
Pontus Ö. Inte uppkopplad

Reg.datum: Apr 2009

Länk: #176268
Standard RE: Piratbladet - 2009-10-26, 17:46

Vi för just nu en diskussion om en typ utav webbtidning och denna bör istället hamna på Off-topic än här

//Pontus

Admin Ubuntu Sverige
Admin MeeGo Sweden
Admin Hundkoja.com
Webmaster ID-10-T.se
  Skicka ett meddelande via ICQ till Pontus Ö. Skicka ett meddelande via AIM till Pontus Ö. Skicka ett meddelande via MSN till Pontus Ö. Skicka ett meddelande via Yahoo till Pontus Ö.  
  (#4) Gammal

Länk: #176269
Standard RE: Piratbladet - 2009-10-26, 17:49

Har mailat Mårten Fjällström om hjälp att flytta denna tråd någonstans.

Micke

Mikael Ensson
Politisk Vilde
KL Eda kommun
mikael@ensson.se
  (#5) Gammal
stefan siegers Inte uppkopplad

stefan siegerss avatar

Reg.datum: Mar 2009

Länk: #176284
Standard RE: Piratbladet - 2009-10-26, 18:46

Borde den inte ligga under centralt partiarbete snarare, det är ju inte en off topic grej att skriva en tidning gällande piratfrågor.

issuu.com är ett bra gratis dtidnings verktyg.

(#6) Gammal
agnesson Inte uppkopplad
Ansvarig forumgruppen

agnessons avatar

Reg.datum: Apr 2006

Länk: #176288
Standard RE: Piratbladet - 2009-10-26, 18:55

Jag flyttar från Media till Övrigt partiarbete.

Sitter i partiledningen med ansvar för lokala föreningar

Arbetar som lokal assistent åt Amelia Andersdotter i Sverige

(#7) Gammal
JohanL Inte uppkopplad

Länk: #176314
Standard RE: Piratbladet - 2009-10-26, 20:21

Så, vad skönt, ligger tråden rätt nu? :-)

Det jag såg framför mig vid diskussionen på Skype var en tidning på ett enda A2-papper som man använder som affisch. Det blir som de gamla affisch-tidningarna och jag ser framför mig hur folk stannar upp och ställer sig och läser någon minut, innan de går vidare i vardagen. Kanske kommenteras det mellan varandra där man står och läser?

Det behövs en person som samlar ihop material, antingen att folk skickar in material, eller att man aktivt letar efter bloggar som man tycker är bra och får låna text ifrån. När man fått ihop ett A2 gör man en pdf av det och publicerar genom lämplig kanal. Vems om helst får sen ladda ner affischen, skriva ut den hos lokala tryckeriet och sätta upp den på valfri vägg/anslagstavla.

Det blir svärmarbete för att göra iordning bladet och det blir svärmarbete för att få ut den. Naturligtvis kan vem som helst också gå in och läsa pdf:n online. Det här blir framförallt ett sätt att nå ut med mer information till dem som inte har internet, men eftersom man använder sig av anslagstavlor så har man ändå kvar "internetkänslan" om ni förstår vad jag menar. Av praktiska själ kanske man får köra med A4-sidor istället för A2.

Det var den vision som jag fick när jag hörde idén på Skype.

---
Är numera enkel medlem i partiet och har inga offentliga uppdrag från partiet.
---
  Skicka ett meddelande via ICQ till JohanL Skicka ett meddelande via MSN till JohanL  
  (#8) Gammal
€xit Inte uppkopplad

Reg.datum: Jun 2006

Länk: #176356
Standard RE: Piratbladet - 2009-10-26, 22:30

Jag lider en del med "Cyberbuddha"....Cyberbuddha har stor entusiasm. Har sett det under tiden jag följt honom. Att avfärda en mäniska, från avdelning till avdelning till vart han nu befinner sig är fel. Detta är (enligt mig) en User med kreativitet, sådanna bör man inte bara hiva bort!

Cyberbuddha har blivit knuffad från avdelning till avdelning. Hur ska han då kunna få bevisa vad han vill?

Ta ansvar för, missa inte människor som vill ställa upp!

Edit: En länk till vart tråden flyttas är på sin plats. OK!!

Väl mött

€xit

.

(#9) Gammal
JohanL Inte uppkopplad

Länk: #176359
Standard RE: Piratbladet - 2009-10-26, 22:37

Citat:
€xit (2009-Oct-26)Jag lider en del med "Cyberbuddha"....Cyberbuddha har stor entusiasm. Har sett det under tiden jag följt honom. Att avfärda en mäniska, från avdelning till avdelning till vart han nu befinner sig är fel. Detta är (enligt mig) en User med kreativitet, sådanna bör man inte bara hiva bort!

Cyberbuddha har blivit knuffad från avdelning till avdelning. Hur ska han då kunna få bevisa vad han vill?

Ta ansvar för, missa inte människor som vill ställa upp!

Väl mött

€xit

Jag tror du missuppfattat något. Det är inte personen som blivit runtflyttad, utan bara tråden, eftersom den hamnade fel. Nu är den rätt och nu för vi diskussionen framåt.

---
Är numera enkel medlem i partiet och har inga offentliga uppdrag från partiet.
---
  Skicka ett meddelande via ICQ till JohanL Skicka ett meddelande via MSN till JohanL  
  (#10) Gammal
€xit Inte uppkopplad

Reg.datum: Jun 2006

Länk: #176361
Standard RE: Piratbladet - 2009-10-26, 22:39

Tack Johan, länk till tråden vore find kompis!

.

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är