Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Mårten Fjällström Inte uppkopplad

Mårten Fjällströms avatar

Reg.datum: Feb 2006
Standard Dagordning till ledningsgruppsmötet 17/11 - 2009-11-17, 16:50

Text required.

"Med bevis finns inga hinder att döma så kallade muslimer i svenska domstolar, det sker dagligen. Terroristlagstiftningen gäller bara så kallade muslimer som är oskyldiga i lagens mening." - Jan Guillou

Svara med citat
  (#2) Gammal
Mårten Fjällström Inte uppkopplad

Mårten Fjällströms avatar

Reg.datum: Feb 2006

Länk: #180949
Standard RE: Dagordning till ledningsgruppsmötet 17/11 - 2009-11-17, 17:05

Jag vill ta en fråga om budget och verksamhetsplansarbetet inför 2010. Som jag skissade upp här föreslår jag:

Citat:
Partiledningen bör skicka ut en förfrågan till funktionärer, arbetsgruppsansvariga etc för att få in budgetäskanden. Dessa ska ha:
1 Text om den planerade verksamheten
2 Mål för den planerade verksamheten
3 Budgetplan för verksamheten

Detta ligger sedan till grund för styrelsens arbete med verksamhetsplan (1&2) och budget (3).

Det här tror jag skulle ge en bättre process inför årsmötet 2010.
Det kom in bra synpunkter på att vi i samma utskick får vara tydliga på vår budgetstruktur (vad kan äskas? att det kommer finnas dl-budgetar och vl-budgetar bör också noteras) och ge exempel på hur man ska äska så ingen behöver gissa. Planerad wiki-sida: http://wiki.piratpartiet.se/Verksamhetsplanering%202010

Sedan har jag en liknande punkt om verksamhetsberättelse. Mitt förslag till plan är att den exekutiva ledningen tar fram ett underlag som består av en beskrivning av verksamheten så kan styrelsen lägga till vad styrelsen utfört och bedömning av utförandet av uppdraget från års- och medlems-möten. Jag har startat en wiki-sida: http://wiki.piratpartiet.se/Verksamh...4ttelse%202009

Jag vill mest ha feedback på planerna så kör jag vidare. Och så skadar det inte att uppmärksamma att det är dags att skriva lite.

"Med bevis finns inga hinder att döma så kallade muslimer i svenska domstolar, det sker dagligen. Terroristlagstiftningen gäller bara så kallade muslimer som är oskyldiga i lagens mening." - Jan Guillou

Svara med citat
  (#3) Gammal
Anders Hedberg Inte uppkopplad

Reg.datum: Jul 2006

Länk: #181070
Standard RE: Dagordning till ledningsgruppsmötet 17/11 - 2009-11-17, 19:58

Jag (Anders Hedberg) måste ta tag i några saker som blivit kritiska (utanför PP alltså). Ska se om Daniel kan hoppa in som distriktsledare ett tag...

Det kom ett utskick i veckan, vem gör vad med dessa punkter?

* På gång: En redogörelse från partiledningen om beslutsprocessen som ledde till beslutet att förlänga tiden.

* På gång: Partiledningen ska ta fram ordentlig dokumentation till stöd för ledare inom organisationen.
Daniel Gustafsson, Hammar och Jan-Olov Viklund från Kalmar har fått det uppdraget i Syd. Samordning med resten av organisationen.
http://wiki.piratpartiet.se/VadGorEnValkretsledare
http://wiki.piratpartiet.se/VadGorEnKommunledare

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Dagordning till ledningsgruppsmötet 9/2 Anders Hedberg Ledningens dagordningar och kallelser 2 2010-02-09 20:59
Dagordning till ledningsgruppsmötet 5/1 Mårten Fjällström Ledningens dagordningar och kallelser 1 2010-01-05 14:32
Dagordning till ledningsgruppsmötet 20/10 Mårten Fjällström Ledningens dagordningar och kallelser 2 2009-10-20 16:20
Dagordning till ledningsgruppsmötet 22/9 Mårten Fjällström Ledningens dagordningar och kallelser 1 2009-09-22 12:44
Dagordning till ledningsgruppsmötet 8/9 Mårten Fjällström Ledningens dagordningar och kallelser 0 2009-09-01 21:13