Piratpartiets mötesplattform

< DöljPiratpartiets vårmöte 2016
Mötesklocka   
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
dansve Inte uppkopplad

Reg.datum: Feb 2009
Standard RE: Val av ny valkretsledare - 2009-12-21, 12:44

Citat:
Björn Felten (2009-Dec-21)
Citat:
Daniel Svensson (2009-Dec-20)Edit: Har nu sett att pipe blev vice. Grattis till dig oxå.
Jag ser fram emot att arbeta med dig er båda.
Jag kom bara att tänka på en sak (och nu duckar jag direkt för all pajkastning vilken som vanligt följer när man ställer föreningsrelaterade frågor i den här organisationen).
Hur gick det egentligen till när du blev vald till DL2? Hur många röster fick du, och hur många alternativ fanns det att rösta på? Var finns protokollet från omröstningen?
Eftersom vice distriktsledare utses direkt av distriktsledaren finns det självklart inget protokoll på detta. Lika lite som det (normalt sett) skrivs protokoll när en VL1, VL2, KL1 eller KL2 blir utsedd

Du har varit med sedan 2006 och troligen funktionär hela tiden. Du har dessutom varit revisor för partiet vilket gör att jag tar det för självklart att du har bättre koll på hur vår organisation fungerar. Har du några ytterligare frågor att diskutera som inte hör hemma här att göra kan du väl vara snäll att ta det i en annan tråd.

Svara med citat
  (#2) Gammal
Björn Odlund Inte uppkopplad

Björn Odlunds avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #188337
Standard RE: Val av ny valkretsledare - 2009-12-27, 03:26

Citat:
Björn Felten (2009-Dec-17)
Citat:
xor (2009-Dec-17)Vad pysslar du med Felten? Varför är du så satans arg helt plötsligt?
Vad pysslar DU med, Kalle? Varför är DU helt plötsligt så satans arg? Jag har ju precis höjt dig, och alla övriga aktivister, till skyarna.
Tja, när man kommer med vissa oförskämdheter, är det väl inte så konstigt om folk blir arga. Visst skulle man kunna tycka att folk kunde tagit det lite lugnare i den här tråden, men jag förstår att folk undrat var sjutton vissa formuleringar kommit från och påverkats emotionellt. Jag själv har tillexempel själv valt att avstå från deltagande här, trotts att jag ett par gånger ansett att jag borde komma med nån kommentar då jag inte vill skriva i affekt.

Kallelsetider, tid och plats för mötet har allt legat inom det som enligt min mening är acceptabelt och brukligt i de sammanhang jag varit med i annars. Att vissa inte fått mailutskick för att de själva angett i pirateweb att dom inte vill ha lokala mail är ju deras eget problem. Sen ska det väl tilläggas att det största felet faller tillbaka på mig för att inte ha prioriterat att initiera processen med att få fram en ny valkretsledare tidigare på hösten. Aktiva har vetat om att det har varit på gång då det snackats om det under en längre tid, men tiden går fort när man har mycket att göra (och när man har roligt, vilket är två saker man ofta har i partiet )

Visst var det vissa detaljersom kunnat varit bättre, men jag håller inte med om att det skulle ha varit helt oacceptabelt, för att vara första gången posten tillsattes på detta vis och med tanke på omständigheterna tycker jag vi lär oss och förbättrar till nästa gång.

Nåja, jag ville ge något slags livstecken i den här tråden och ge någon slags personlig sammanfattning och analys. Nu fortsätter vi framåt. Peace out!

Björn Odlund, Borås

Svara med citat
  (#3) Gammal
Fredrik Moberg Inte uppkopplad

Fredrik Mobergs avatar

Reg.datum: Nov 2009

Länk: #188474
Standard RE: Val av ny valkretsledare - 2009-12-29, 17:29

Citat:
Jacob Hallén (2009-Dec-21)Kommunikationspolicy
Jag har skrivit ett utkast till kommunikationspolicy som finns här.
Synpunkter och frågor kan lämnas i den här tråden eller direkt till mig.
Jättebra om vi kan få lite mer liv i forumet, som föreslås. Åtminstone jag har tidvis undrat vart partiet tagit vägen eftersom det varit rätt dött där.

AFK-möten på café är bra, men jag tror man missar en hel del engagerade människor som helt enkelt inte har möjlighet att dyka upp. Rätt mycket arbete kan bedrivas offline och koordineras i forumet, men då måste informationen förstås finnas där.
  Skicka ett meddelande via MSN till Fredrik Moberg  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Val till valkretsledare Zillen VL-val Värmland 2010 39 2010-01-27 07:40
Ny valkretsledare Andreas Svensson 20. Skaraborgs valkrets (Västra Götaland östra) 2 2009-05-21 12:14
Ny Valkretsledare Andreas Rönnqvist 25. Gävleborgs län 1 2009-02-22 10:29
Lägsta ålder för valkretsledare, vice valkretsledare, kommunledare och vice kommunledare Urban Sundström Meta-diskussioner för valkretsar (STÄNGD) 13 2006-09-15 23:17
Guide för nya valkretsledare Rick Falkvinge Valkretsledare 0 2006-03-25 10:04