Piratpartiets mötesplattform

< DöljPiratpartiets vårmöte 2017
Mötesklocka   
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Stefan Flod Inte uppkopplad
Förbundsordförande UP

Stefan Flods avatar

Reg.datum: Jan 2006
Standard Förslag på VP2010, utkast 0.3 (bygger på simons) - 2010-01-27, 14:10

Jag har ett nytt förslag på verksamhetsplan för 2010. Ny struktur. Nya mål är rödmarkerade.

Den bygger på Simon förslag.
Bifogade filer
Filtyp: doc Verksamhetsplan 2010 0.3.doc (40.5 KB, 94 visningar)
Filtyp: pdf Verksamhetsplan 2010 0.3.pdf (67.7 KB, 103 visningar)

tel:0760-18 89 18
http://stefanflod.com/
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Stefan Flod  
Svara med citat
  (#2) Gammal
agnesson Inte uppkopplad
Ansvarig forumgruppen

agnessons avatar

Reg.datum: Apr 2006

Länk: #191728
Standard RE: Förslag på VP2010, utkast 0.3 (bygger på simons) - 2010-01-27, 15:41

Jag har velat fram och tillbaka kring de två fokusområden som är föreslaget. Jag anser att de inte är speciellt underbyggda med möjligheter att faktiskt lyckas. Några tydliga verksamhetsmål finns inte heller utan det är bara ett "fokusområden" utan några direkta mål som styrelsen ska uppfylla.

När det gäller fokus distrikt så talas det mycket om att ge dom möjlighet att bedriva verksamhet. Bidrag för distrikten är svårt att söka just nu då vi inte finns representerade i kommun, landsting eller riksdag utan ett bidrag måste mer eller mindre komma uppifrån, från förbundet. Det faktum att förbundet har växt till över 20 000 medlemmar (med ett bidrag från ungdomsstyrelsen som är tänkt för 4 800 medlemmar) gör att utrymmet i budgeten är liten, väldigt liten. Att räkna med några större bidrag från förbundet till distrikten utan att minska lokalavdelningarnas bidrag är därför omöjligt.

När det gäller fokus riksdagsvalet ser jag en fara i att Ung Pirat kan ta för mycket värdefull tid av Piratpartiet. Givetvis är det svårt att redan nu veta hur kommande förbundsstyrelse kommer se ut, men i nuvarande styrelse är det precis hälften som står med på riksdagslistorna. Om jag får gissa på hur många av den nya styrelsen som står med på riksdagslistorna så ökar andelen (lägg även till kommun- och landstingslistorna). Men det är som sagt va bara min gissning. Två scenarion är möjliga om Ung Pirat ska ha valet som fokusområde. Antingen kommer för mycket tid av styrelsen och de arvoderade läggas på Ung Pirat så att faktiskt Piratpartiet valfokus blir lidande. Det andra som kan hände är givetvis tvärtom, att för mycket tid läggs på partiet valkampanjande att Ung Pirats verksamhet kommer bli lidande. Enligt mig är det bara att erkänna att våra organisationer till stor del består av samma människor och att någon av organisationerna kommer bli lidande.

Jag föreslår att fokusområden stryks i verksamhetsplanen.

Sitter i partiledningen med ansvar för lokala föreningar

Arbetar som lokal assistent åt Amelia Andersdotter i Sverige

Svara med citat
  (#3) Gammal
of_darkness Inte uppkopplad

Reg.datum: Jun 2006

Länk: #191837
Standard RE: Förslag på VP2010, utkast 0.3 (bygger på simons) - 2010-01-29, 04:58

Jag ser det som rätt självklart att distriktet tex ansvarar för upptagsområden, administrativa saker som att ordna och ansvara för och med lokalavdelningarnas forum sektioner etc i samråd med lokaldelningarna, ja så mycket som möjligt bör lokalavdelningerna
kunna vända sig till distriktet för att få hjälp med sånna praktiska saker.

Jag ser även att de i framtiden får utökade möjligheter i de tekniska systemen för att bättre vara lokalavdelningarna behjälpliga och att förbundsstyrelsen skall fokusera på den nationella planeringen och den nationella förbundsprofilen och vara behjälpliga till distrikt och lokalavdelningar.

men det grundar sig i att vi får mer självständiga distrikt i framtiden vilket kräver fler funktionärer som vill vara med att styra in up i framtiden. Men det är oxå något som jag tror kommer att komma när vi bara hunnit i fatt och fått ordning på det grundläggande.

Kontakt (e-post föredras):robert.nyberg@piratpartiet.se
Tel och sms:0763082850

Svara med citat
Svara
Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Ursäkta röran, vi bygger om! samface Östra 0 2010-02-12 11:35
Sommarjobb, nu bygger vi inför hösten Jonatan Walck Piratstudenterna i Linköping 2 2009-09-02 21:30
Tyskland bygger infrastruktur för att blockera Internet Dennis Nilsson PP i media 2 2009-06-20 11:38
Vi bygger om! Mab Ung Pirat - allmänt 9 2009-03-12 23:00
Möt människorna som bygger den nya webben Ken Rabelius PP i media 1 2006-08-19 00:23