Piratpartiets mötesplattform

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Winston Smith Inte uppkopplad

Winston Smiths avatar

Reg.datum: Jun 2006
Standard RE: Kritik/förslag/tips till moderatorn Winston Smith (nyheter) - 2010-02-14, 13:01

Citat:
malavel (2010-Feb-14)Kanske? Du kan fortfarande inte ge ett rakt svar? Ja eller nej?

För att förtydliga lite. Det här gäller bara om tråden var ok just då. Vi kan så klart ändra reglerna för mediadelen om det visar sig att de inte fungerar. Jag har skrivit ett sånt förslag i 'konspirations'-tråden.
Jag tror att olika personer skulle ge olika svar på den frågan. Det finns en gråzon. Reglerna är inte precis glasklara. Så det är nog bra att förtydliga reglerna.

(#2) Gammal
mobboffer Inte uppkopplad

mobboffers avatar

Reg.datum: May 2006

Länk: #193684
Standard RE: Kritik/förslag/tips till moderatorn Winston Smith (nyheter) - 2010-02-14, 13:06

Citat:
Winston Smith (2010-Feb-14)Jag tror att olika personer skulle ge olika svar på den frågan.
Nu frågar jag dig, som moderator.

(#3) Gammal

Winston Smiths avatar

Länk: #193685
Standard RE: Kritik/förslag/tips till moderatorn Winston Smith (nyheter) - 2010-02-14, 13:09

Citat:
malavel (2010-Feb-14)Nu frågar jag dig, som moderator.
Jag tyckte att tråden var olämplig i nyhetsdelen eftersom den tar ställning i klimatfrågan redan i rubriken och sedan i artikeln.

(#4) Gammal

mobboffers avatar

Länk: #193693
Standard RE: Kritik/förslag/tips till moderatorn Winston Smith (nyheter) - 2010-02-14, 13:31

Citat:
Winston Smith (2010-Feb-14)Jag tyckte att tråden var olämplig i nyhetsdelen eftersom den tar ställning i klimatfrågan redan i rubriken och sedan i artikeln.
Rubriken sa ingenting alls om klimatfrågan. Den sa bara att CRU kanske skulle klara sig från åtal enligt FOIA.

Vad gäller artikeln i övrigt så är det väl bara den citerade delen som spelar roll? Det är bara den delen som syns i forumet och folk behöver ju inte klicka på länken om de inte vill.

(#5) Gammal

Winston Smiths avatar

Länk: #193694
Standard RE: Kritik/förslag/tips till moderatorn Winston Smith (nyheter) - 2010-02-14, 13:33

Citat:
malavel (2010-Feb-14)Rubriken sa ingenting alls om klimatfrågan. Den sa bara att CRU kanske skulle klara sig från åtal enligt FOIA.

Vad gäller artikeln i övrigt så är det väl bara den citerade delen som spelar roll? Det är bara den delen som syns i forumet och folk behöver ju inte klicka på länken om de inte vill.
Jag tycker att rubriken antyder att
1. CRU är skumma typer
2. artikeln handlar om ytterligare fuffens kring CRU

(#6) Gammal

mobboffers avatar

Länk: #193701
Standard RE: Kritik/förslag/tips till moderatorn Winston Smith (nyheter) - 2010-02-14, 14:20

Citat:
Winston Smith (2010-Feb-14)Jag tycker att rubriken antyder att
1. CRU är skumma typer
2. artikeln handlar om ytterligare fuffens kring CRU
Så du håller med om att den inte tar ställning i klimatfrågan?

Menar du att vad moderatorer tycker att rubriker antyder ska vara skäl att flytta trådar? Det blir ju helt omöjligt för oss stackars vanliga medlemmar att försöka sia om det. Jag tycker rubriken är så neutral som den kan vara (för den bloggen).

Om du skulle köra med såna tuffa krav i alla andra frågor som kan tänkas vara kontroversiella så skulle det bli omöjligt att posta nyheter som är relevanta för oss om de dessutom berör nån sån fråga.

Ytterligare fuffens i artikeln? Vad spelar det för roll? Är det inte det jag citerar som är det viktiga? Annars blir ju vissa relevanta nyheter omöjliga att rapportera om.

(#7) Gammal
dansve Inte uppkopplad

Reg.datum: Feb 2009

Länk: #193704
Standard RE: Kritik/förslag/tips till moderatorn Winston Smith (nyheter) - 2010-02-14, 14:31

Citat:
malavel (2010-Feb-14)Ytterligare fuffens i artikeln? Vad spelar det för roll? Är det inte det jag citerar som är det viktiga? Annars blir ju vissa relevanta nyheter omöjliga att rapportera om.
Det är just detta som är problemet med postningar i media. Man kan hitta relevanta citat i vilka märkliga, skumma och t.o.m. olämpliga sammanhang som helst. Eftersom allt hamnar på live utan moderering och vi inte har tid att nå postaren för att diskutera eventuella justeringar är en flytt den enklaste och snabbaste lösningen.

Tycker du att det skulle vara OK att köra media som modererat forum för att kunna diskutera justeringar innan posten blir offentlig?

(#8) Gammal
Mikael Holm Inte uppkopplad

Reg.datum: Dec 2008

Länk: #193705
Standard RE: Kritik/förslag/tips till moderatorn Winston Smith (nyheter) - 2010-02-14, 14:36

Är det inte bara en bättre lösning att ta bort mediaforumet från live?

Mikael Holm
--

(#9) Gammal
dansve Inte uppkopplad

Reg.datum: Feb 2009

Länk: #193707
Standard RE: Kritik/förslag/tips till moderatorn Winston Smith (nyheter) - 2010-02-14, 14:42

Citat:
acwder (2010-Feb-14)Är det inte bara en bättre lösning att ta bort mediaforumet från live?
Så kan det vara. Jag är dock nyfiken på om vi skulle kunna enas om moderering som en kompromiss.

(#10) Gammal
Tommten Inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2008

Länk: #193708
Standard RE: Kritik/förslag/tips till moderatorn Winston Smith (nyheter) - 2010-02-14, 14:53

Citat:
malavel (2010-Feb-13)
Jag blev avstängd för att jag inte accepterade ditt ultimatum.
Jag vill rätta dig lite här. Det var inte Winstons personliga ultimatum. Det var forumgruppens ultimatum. Det rådde koncensus i gruppen om det ultimatumet.
  Skicka ett meddelande via MSN till Tommten Skicka ett meddelande via Skype™ till Tommten  

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Förslag, ris och ros till moderatorn Martin Ekdahl Martin Ekdahl Forumgruppen/teknisk support 6 2011-10-08 15:27
Kritik (eller varför inte beröm?) till moderatorn DrakeICN DrakeICN Forumgruppen/teknisk support 21 2011-07-11 06:29
Kritik och synpunkter till moderatorn Tommten Tommten Forumgruppen/teknisk support 14 2011-01-11 23:54
Kritik till moderatorn i DL-utfrågning piratcensur Forumgruppen/teknisk support 1 2010-01-28 00:03
Kritik/förslag/tips till moderatorn Tommten Tommten Forumgruppen/teknisk support 32 2009-12-12 18:39