Piratpartiets mötesplattform

< DöljPiratpartiets vårmöte 2016
Mötesklocka   
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Henry Rouhivuori Inte uppkopplad

Henry Rouhivuoris avatar

Reg.datum: Feb 2006
Standard Sv: SR: Piratpartiet vill legalisera innehav av barnporr - 2010-08-05, 10:37

Citat:
Ursprungligen postat av minata Visa inlägg
En tung socialdemokratisk bloggare skriver följande efter dementin.
En tung socialdemokratisk bloggare är just socialdemokrat.

Ekonomiansvarig

ingsoc.eu

Svara med citat
  (#2) Gammal
minata Inte uppkopplad

minatas avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #221294
Standard Sv: SR: Piratpartiet vill legalisera innehav av barnporr - 2010-08-05, 10:59

Citat:
Ursprungligen postat av Henry Rouhivuori Visa inlägg
En tung socialdemokratisk bloggare är just socialdemokrat.
Läst på Rick Falkvinges blogg:

"Nu spelar det dock väldigt liten roll. Du dödade piratpartiet idag."

Svara med citat
  (#3) Gammal
Gabriel Fjellander Inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2010

Länk: #221314
Standard Sv: SR: Piratpartiet vill legalisera innehav av barnporr - 2010-08-05, 11:43

Jag tror också att Falkvinge kan ha förstört pp:s chanser till riksdagen nu. Ett sådant uttalande kan inte en partiledare för ett riksdagsparti göra. Jag höjer min röst för Falkvinges avgång. Har man stort ansvar måste man ta sitt ansvar ibland också.

Svara med citat
  (#4) Gammal
Ahruman Inte uppkopplad

Ahrumans avatar

Reg.datum: Jun 2006

Länk: #221316
Standard Sv: SR: Piratpartiet vill legalisera innehav av barnporr - 2010-08-05, 11:50

Jag har svårt att tro något annat än att Rick menade precis vad han sa. Det är tydligt att Ricks egen agenda är radikalare än partiets (t.ex. är det ingen hemlighet att han vill avskaffa upphovsrätten helt), och han klarar inte att skilja på dem.

Jag har inte haft något större förtroende för Rick Falkvinge på länge nu. En alltför stor andel av den uppmärksamhet PP får handlar om att Rick trampar i klaveret. Det här är droppen: om Rick stannar kvar som partiledare lämnar jag partiet.

Jens Ayton

This moment, right now, 2009, this is as hard as copying will be for the rest of recorded history. Next year, copying will be easier. And the year after that. And the year after that. — Cory Doctorow
  Skicka ett meddelande via AIM till Ahruman  
Svara med citat
  (#5) Gammal
minata Inte uppkopplad

minatas avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #221318
Standard Sv: SR: Piratpartiet vill legalisera innehav av barnporr - 2010-08-05, 11:53

Här har vi en som säger adjö.

http://deepedition.com/2010/08/05/pi...-tack-och-hej/

Svara med citat
  (#6) Gammal
PeWi Inte uppkopplad

Reg.datum: Apr 2009

Länk: #221324
Standard Sv: SR: Piratpartiet vill legalisera innehav av barnporr - 2010-08-05, 12:05

Jag tycker det är intressant att se sådana nick som minata och Macco, de har tydligen hamnat i en
politisk trotsålder där uppror mot det gamla är viktigare än att gå vidare med det nya.
Jag önskar er uppriktigt lycka till med resten av era liv.
Bind er inte fast vid det som uppenbarligen ger er så mycket ångest
utan använd er kraft på det ni tror på istället.

на пути к мечте главное -
составить чёткий план её достижения
мечтай планируй действуй и верь в себя.
и у тебя всё получится!

//Peter W

(filosofen på torpet)
För övrigt anser jag att Ask-molnet bör upplösas.
Pandoras Ask - Vem vet vilka galna idéer som dyker upp nästa gång?

Svara med citat
  (#7) Gammal
forsgren Inte uppkopplad

Reg.datum: Apr 2010

Länk: #221326
Standard Sv: SR: Piratpartiet vill legalisera innehav av barnporr - 2010-08-05, 12:08

I morse slog jag upp ögonen och började titta igenom twitterflödet, man kan väl säga att det inte var någon vidare bra start på dagen... Först tänkte jag att det säkerligen var någon som fått något rejält om bakfoten (vilket det ju i sak trots allt är), men efter att ha hört det Rick sade till ekot så förstår jag verkligen alla rubriker och reaktioner.

Rick kan på helt egen hand, med några få ord, ha utplånat Piratpartiets chanser i valet. Det värsta är att jag inte tror att det är någon liten risk för det heller...

Flera gånger har jag tänkt att Rick nog inte är någon vidare bra frontfigur, nu har den tanken helt slagit fast hos mig.

Jag hade ett visst hopp till "dementi-intervjun". Till vissa delar måste jag säga att han åter igen uttryckte sig, milt sagt, klumpigt.

Hur ska vi jobba oss ur det här? Finns förtroende för Rick kvar?

Svara med citat
  (#8) Gammal
Henry Rouhivuori Inte uppkopplad

Henry Rouhivuoris avatar

Reg.datum: Feb 2006

Länk: #221328
Standard Sv: SR: Piratpartiet vill legalisera innehav av barnporr - 2010-08-05, 12:12

Till de som säger sig lämna partiet: Kom inte sedan efter valet och säg att ni NU stödjer partiet ifall ni lämnade ett riksdagsparti.

Ekonomiansvarig

ingsoc.eu

Svara med citat
  (#9) Gammal
Obrell86 Inte uppkopplad

Reg.datum: Dec 2008

Länk: #221330
Standard Sv: SR: Piratpartiet vill legalisera innehav av barnporr - 2010-08-05, 12:13

Jag måste säga att jag länge irriterat mig på Ricks framtoning framförallt i debatter och vart påmind om detta när Pride festivalen hade debatt.

Personligen tycker jag att Anna har en bättre framtoning och under den tid då Rick varit på semester och Anna hållit i rodret fick vi mycket bättre fart än tidigare.
Däremot har jag fortfarande förtroende för Rick och det finns inget utrymme att byta PL just nu. Det gäller att vara proaktiva på stan då det trots allt är där slaget står!

Svara med citat
  (#10) Gammal
Pholostan Inte uppkopplad

Reg.datum: Jun 2006

Länk: #221340
Standard Sv: SR: Piratpartiet vill legalisera innehav av barnporr - 2010-08-05, 12:20

Ännu en väldigt klumpig mediavurpa. Det lät inte speciellt bra på lunchekot idag heller. Där lät det klart och tydligt som Piratpartiet varit för barnporr i alla dess former fram tills idag. Så det är nog att kyssa adjö alla möjligheter till riksdagsplatser. Så dödar man ett parti i ett slag.
  Skicka ett meddelande via ICQ till Pholostan  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg