Piratpartiets mötesplattform

< DöljPiratpartiets vårmöte 2017
Mötesklocka   

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Anna Troberg Inte uppkopplad

Anna Trobergs avatar

Reg.datum: Apr 2008
Standard Nyhetsbrev 2011-01-18: Nyhetsbrev 2011-01-18 - 2011-01-18, 17:06

Hej allihop!

Detta nyhetsbrev innehåller:

• Allmän information om vad partiledningen gör

• Intressanta länkar

• Information om Kommun- och Landstingsdagarna i Uppsala

Allmän info om vad partiledningen gör:

I dag har jag en gästskribent här i nyhetsbrevet, som kommer att berätta lite om vad som händer i Uppsala helgen den 4-6/2. Men innan jag lämnar över till honom tänkte jag berätta lite om vad den nya partiledningen just nu har för sig.

Vi håller på att bygga upp de olika delarna av den nya ledningen och hitta bra sätt att samarbeta och dra nytta av varandras olika kompetenser. Vi ska dessutom se till att bredda våra kompetenser för att bli mer effektiva.

I dagsläget är det en hel del saker som bara en eller ett par personer i ledningsgruppen kan och/eller har access att göra. Att skicka ut pressmeddelande och att lägga upp saker på hemsidan är exempel på det. Det innebär att det ibland tar onödigt lång tid att få ut pressmeddelanden eller att uppdatera information på hemsidan. Ibland leder det till och med till att det inte alls görs. Det leder också till att vi har en hemsida som är full av outnyttjade möjligheter.

Därför kommer jag på kvällens ledningsmöte att meddela min nya ledningsgrupp att de alla inom kort kommer att få all den kunskap och access de behöver för att kunna göra de här sakerna. Min förhoppning är att det kommer att göra hemsidan intressantare och att det kommer att bidra till ett bättre och öppnare informationsflöde inom partiet.

Emma Marie Andersson har redan föregått med gott exempel och på hemsidan berättat lite om hur hon tänker ta sig an sitt nya uppdrag som Kommunikationsledare. Utbildningsledaren Marit Deldén har följt hennes exempel och det kommer fler personer ur ledningsgruppen också att göra inom kort.

Intressanta länkar:

Min debattartikel på SVT Debatt om IT-säkerhetsföretaget Stejs granskning av hur över femhundra svenska myndigheter hanterar sin mejl: “Svenska myndigheter låter främmande makt spionera i din mejlkorg.

Min replik på DN Debatt till EU-kommissionär Cecilia Malmströms senaste hyss: “Malmström skräms med cyberskuggor.

Oscar Swartz granskar Malmströms elastiska förhållande till sanningen: “Malmströms lögner om cyberhotet förtäckt NATO-propaganda.

Och för er som fortfarande undrar vem sjutton er nya partiledare är: “Förlagschefen som blev piratledare“, “Anna från Borlänge ny partiledare” och till sist en intervju i TV4 Nyhetsmorgon.

Och sist, men absolut inte minst, en fin påminnelse om att den nya generationens kulturskapare vet var skåpet ska stå: ?Joss Stone: Piracy is great!?

Och nu lämnar jag med varm hand över till Isak Gerson.

/Anna Troberg, Partiledare

Information om Kommun- och Landstingsdagarna i Uppsala:

Hej!

Mitt namn är Isak Gerson, och jag är huvudansvarig för Piratpartiets Kommun- och Landstingsdagar. Det är en helg i Uppsala mellan 4-6 februari där vi det kommer att diskuteras strategi, politik, möjligheter och idéer. Tanken är att vi varje år på Kommun- och landstingsdagarna ska ha ett separat lokalpolitiskt tema som vi diskuterar och slutligen skriver ihop ett dokument om, så att vi år 2014 kommer att ha ett grundprogram med utgångspunkt i fyra olika lokalpolitiska teman som alla kommuner är välkomna att utveckla och ställa upp med.

För 2014 är det otroligt viktigt att vi kommer in i Sveriges kommuner och landsting. Jag personligen tror inte att internetsamhället kommer att byggas uppifrån riksdagen (allena). Vi behöver sätta igång och bygga upp Sverige ur ett internet- och informationsperspektiv. Det kommer inte att byggas uppifrån, och det kommer inte att byggas av sig självt. 2010 njöt jag av att se alla lokalpolitiska satsningar för Piratpartiet runt om i Sverige, och min förhoppning är att det till 2014 smittar av sig så att vi ställer upp i Sveriges 100 största kommuner och alla landsting.

Och det kräver att vi sänker trösklarna för deltagande, samt inspirerar piratpartister runt om i Sverige. Kommun- och landstingsdagarnas mål är flera. Vi behöver ett gemensamt grunddokument för framtidens lokalpolitik. Vilka frågor tacklar vi, och hur tacklar vi dem? Vi behöver utbilda och kommunicera i framtidens lokalpolitik. Hur fungerar kommuner och landsting? Hur förhåller vi oss (som parti, som mittenparti, som nyparti, som litetparti, och så vidare) till kommuner och landsting. Slutligen behöver vi inspirera folk till framtidens lokalpolitik. Tack vare en lysande toppgrupp till både Uppsala kommuns och Uppsala läns listor förstod jag hur kul det skulle bli att utveckla skolorna, att bygga om vårdens datasystem, ja, att bygga upp internetsverige från grunden.

Därför hoppas jag att ni kommer på Kommun- och Landstingsdagarna i Uppsala 2011, och 2012, 2013 och 2014. Jag hoppas också att alla deltagare deltar i de lokala valen 2014. Det är då vi bygger om Sverige. Anmäl dig nu!

/Isak Gerson

Partiledare
Blogg: http:www.annatroberg.se
Mejl: anna.troberg@piratpartiet.se
Facebook: http://www.facebook.com/annatroberg1
Mobil: 0704-676 273

(#2) Gammal
IsakGerson Inte uppkopplad

IsakGersons avatar

Reg.datum: Apr 2009

Länk: #254476
Standard Sv: Nyhetsbrev 2011-01-18: Nyhetsbrev 2011-01-18 - 2011-01-18, 20:18

Kul!

---

Scienta donum scienta est, unde vendi non potest

(#3) Gammal
Vidde Inte uppkopplad

Viddes avatar

Reg.datum: Jun 2006

Länk: #254506
Standard Sv: Nyhetsbrev 2011-01-18: Nyhetsbrev 2011-01-18 - 2011-01-19, 08:21

Jättebra att hela ledningen ska kunna uppdatera hemsidan! Det är verkligen något jag saknat tidigare.

(#4) Gammal
Johan mlg Karlsson Inte uppkopplad

Johan mlg Karlssons avatar

Reg.datum: Mar 2009

Länk: #254594
Standard Sv: Nyhetsbrev 2011-01-18: Nyhetsbrev 2011-01-18 - 2011-01-20, 17:37

Ja, verkligen både kul och spännande!

Fortsätta gärna hålla oss uppdaterade om vad ledningen gör och hur den utvecklas. Det är oerhört givande att höra vad som händer. Speciellt när det händer bra saker.

Det här är min signatur. Its my sig.

Gammal 2011-09-22, 11:13
Oregistrerade
Detta meddelande har raderats av JPAnderson. Anledning: Spam

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer