Piratpartiets mötesplattform

< DöljPiratpartiets vårmöte 2016
Mötesklocka   
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Winston Smith Inte uppkopplad

Winston Smiths avatar

Reg.datum: Jun 2006
Standard Sv: Skop: S under 25 procent - 2011-02-02, 17:54

Citat:
Ursprungligen postat av Jimmy Windeskog Visa inlägg
PK-maffian
Jag känner instinktivt att skinheads bör få skallen spräckt av en tegelsten. Är det väldigt PK av mig att inte propagera för detta förfarande utan istället förespråka ett humant samhälle som tar hand om dessa i många fall hjälplösa individer? Jag förespråkar att skinheads ska ha rimliga livsförutsättningar trots att de näppenligen förtjänar det och trots att jag verkligen inte vill ha dem som grannar. Är jag för PK? Borde jag förespråka hårdare tag som är mer i samklang med folkets vilja?

Svara med citat
  (#2) Gammal
Jimmy Windeskog Inte uppkopplad

Jimmy Windeskogs avatar

Reg.datum: Jul 2010

Länk: #256000
Standard Sv: Skop: S under 25 procent - 2011-02-02, 18:04

Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith Visa inlägg
Jag känner instinktivt att skinheads bör få skallen spräckt av en tegelsten. Är det väldigt PK av mig att inte propagera för detta förfarande utan istället förespråka ett humant samhälle? Jag förespråkar att skinheads ska ha rimliga livsförutsättningar trots att de näppenligen förtjänar det och trots att jag verkligen inte vill ha dem som grannar. Är jag för PK?
Du berättar alltså öppet att du instinktivt är för politiskt våld och mot yttrandefrihet? Jo, att försvara politiskt våld när de drabbar demokrater som verkar mot massinvandringen är nog att betrakata som PK ja, lite beroende från vilken situation i samhället man har. Din verkar vara ganska låg, och därför inte heller speciellt viktig att definiera. Men när tex chefsredaktörer, Ohly eller Reinfeld bagatelliserar politiskt våld så är det givetvis PK.

Svara med citat
  (#3) Gammal

Winston Smiths avatar

Länk: #256010
Standard Sv: Skop: S under 25 procent - 2011-02-02, 18:32

Citat:
Du berättar alltså öppet att du instinktivt är för politiskt våld och mot yttrandefrihet? Jo, att försvara politiskt våld när de drabbar demokrater som verkar mot massinvandringen är nog att betrakata som PK ja, lite beroende från vilken situation i samhället man har. Din verkar vara ganska låg, och därför inte heller speciellt viktig att definiera. Men när tex chefsredaktörer, Ohly eller Reinfeld bagatelliserar politiskt våld så är det givetvis PK.
Hallå, jag försvarar inte våld. Du får nog läsa om mitt inlägg. Jag konstaterade att det kan betraktas som PK att som jag ständigt avstå från att förespråka våld trots att känslorna rinner på. Jag är väl en högtstående samhällsmedborgare helt enkelt, som har möjlighet att sära på primitiva instinkter och högre ideal. Jag undrar verkligen hur många SD-väljare som kan räkna sig till samma kategori.

Svara med citat
  (#4) Gammal
Michael Anderson Inte uppkopplad

Michael Andersons avatar

Reg.datum: May 2009

Länk: #256100
Standard Sv: Skop: S under 25 procent - 2011-02-03, 15:24

Citat:
Hallå, jag försvarar inte våld. Du får nog läsa om mitt inlägg. Jag konstaterade att det kan betraktas som PK att som jag ständigt avstå från att förespråka våld trots att känslorna rinner på. Jag är väl en högtstående samhällsmedborgare helt enkelt, som har möjlighet att sära på primitiva instinkter och högre ideal. Jag undrar verkligen hur många SD-väljare som kan räkna sig till samma kategori.
+1

Det är skillnad på vad man "känner" om saken, och vad man "tycker" om saken.

"I'm going to blow them off the face of the earth with the fury of God's own thunder."
- President Josiah 'Jed' Bartlet
  Skicka ett meddelande via MSN till Michael Anderson Skicka ett meddelande via Skype™ till Michael Anderson  
Svara med citat
  (#5) Gammal

Jimmy Windeskogs avatar

Länk: #256366
Standard Sv: Skop: S under 25 procent - 2011-02-07, 09:39

Citat:
Primitiva åsikter snarare, det är sådan här extremism som gör en mörkrädd.

Svara med citat
  (#6) Gammal

Winston Smiths avatar

Länk: #256444
Standard Sv: Skop: S under 25 procent - 2011-02-07, 17:39

Citat:
Primitiva åsikter snarare, det är sådan här extremism som gör en mörkrädd.
Tja, du väljer att inte ta till dig min liknelse ser jag - lite bångstyrigt kan jag tycka men det är ett fritt val.

Svara med citat
  (#7) Gammal

Jimmy Windeskogs avatar

Länk: #256472
Standard Sv: Skop: S under 25 procent - 2011-02-07, 19:30

Citat:
Tja, du väljer att inte ta till dig min liknelse ser jag - lite bångstyrigt kan jag tycka men det är ett fritt val.
Att jag reagerar beror ju på att jag inte har sådana instinktiva reaktoner. Ja mot pedofiler och våldtäktsmän kanske, men inte mot människor bara för att de har en annan åsikt.

Svara med citat
  (#8) Gammal

Winston Smiths avatar

Länk: #256514
Standard Sv: Skop: S under 25 procent - 2011-02-08, 01:26

Citat:
Att jag reagerar beror ju på att jag inte har sådana instinktiva reaktoner. Ja mot pedofiler och våldtäktsmän kanske, men inte mot människor bara för att de har en annan åsikt.
Skinheads har "bara en annan åsikt"? Haha.

Svara med citat
  (#9) Gammal

Jimmy Windeskogs avatar

Länk: #257734
Standard Sv: Skop: S under 25 procent - 2011-02-17, 19:51

Citat:
Skinheads har "bara en annan åsikt"? Haha.
Och varför skulle deras åsikter vara mindre värda än andra kräks åsikter, som dig tex.

Svara med citat
  (#10) Gammal

Winston Smiths avatar

Länk: #257740
Standard Sv: Skop: S under 25 procent - 2011-02-17, 20:30

Citat:
Och varför skulle deras åsikter vara mindre värda än andra kräks åsikter, som dig tex.
De är mindre värda eftersom de framförs tillsammans med kängtramp och allmänt skrik, hotfullhet, villervalla och bögknackande - såvida det inte finns en tv-kamera i närheten förstås. Då försöker de visa upp en civiliserad fasad samtidigt som de står och gnisslar tänder, ungefär som du, även om den till min stora icke-förvåning i det här fallet börjar spricka nu.

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är