Piratpartiets mötesplattform

< DöljPiratpartiets vårmöte 2016
Mötesklocka   
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Bitbybit Inte uppkopplad

Reg.datum: Apr 2009
Standard Sv: Inget PP i Almedalen - 2011-07-13, 11:22

Citat:
Ursprungligen postat av Nyhetsankaret Visa inlägg
Inget PP i Almedalen
Om nu PP skall försöka strida för sin framtida existens, borde ni då inte satsat på att ses i Almedalen? Förutom en PP-tröja i publiken på en mindre debatt har jag inte sett partiet alls.

Ytterligare ett bevis på att PP:s tid är över? Och inte heller Liberaldemokraterna (om man nu skall kalla dem för parti än) har jag sett till.
Källa: almedelen
På fullaste allvar, driver ni med oss nu?

En fullblodsrasist med kopplingar till några av sveriges mest främlingfientliga organisationer tillåts att lägga upp nyheter i piratpartiets officiella livesida?

Jag har undrat förut och försökt ställa konstruktiva frågor om hur livesidan och länkningen från nyhetsforumet funkar och varför man låter alla posta till nyheter trots att funktionen missbrukas och alla poster ligger kvar även om de flyttas i efterhand.

Nu orkar jag inte ens låtsas vara konstruktiv, är de som sköter livesidan/nyhetsfunktionen helt jävla inkompetenta/ointresserade eller är det verkligen partiets officiella ståndpunkt att det är bra hur nyhetsfunktionen och livesidan funkar just nu?

Hur i helvete ska man med gott samvete kunna skicka intresserade av partiet till en av deras största sidor för nyheter, blogguppdateringar av piratfrågor etc när ni på fullaste allvar inte kan sköta en officiell sida bättre än att ni låter den här idioten få tillgång att permanent lägga upp sina "nyheter" på partiets eget nyhetsflöde.

Jag kanske bara är dum i huvudet, för det övergår fullständigt mitt förstånd.

Internet? What the fuck is the internet!? -Jay

Svara med citat
  (#2) Gammal
Robobengt Inte uppkopplad

Robobengts avatar

Reg.datum: Apr 2006

Länk: #266747
Standard Sv: Inget PP i Almedalen - 2011-07-14, 06:35

Jag håller till vis del med Bitbybit. Det har gång på gång visats att det inte är en bra idé att sammankoppla livesidan med forumet då det antingen missbrukas eller används till att sprida saker som inte hör hemma där. Den kopplingen bör göras något åt.

Flyter bra du korkknopp..
  Skicka ett meddelande via MSN till Robobengt  
Svara med citat
  (#3) Gammal
Sven Petersson Inte uppkopplad
Avstängd användare

Reg.datum: Dec 2008

Länk: #266748
Standard Sv: Inget PP i Almedalen - 2011-07-14, 07:46

Citat:
Ursprungligen postat av Bitbybit Visa inlägg
På fullaste allvar, driver ni med oss nu?

En fullblodsrasist med kopplingar till några av sveriges mest främlingfientliga organisationer tillåts att lägga upp nyheter i piratpartiets officiella livesida?

Jag har undrat förut och försökt ställa konstruktiva frågor om hur livesidan och länkningen från nyhetsforumet funkar och varför man låter alla posta till nyheter trots att funktionen missbrukas och alla poster ligger kvar även om de flyttas i efterhand.

Nu orkar jag inte ens låtsas vara konstruktiv, är de som sköter livesidan/nyhetsfunktionen helt jävla inkompetenta/ointresserade eller är det verkligen partiets officiella ståndpunkt att det är bra hur nyhetsfunktionen och livesidan funkar just nu?

Hur i helvete ska man med gott samvete kunna skicka intresserade av partiet till en av deras största sidor för nyheter, blogguppdateringar av piratfrågor etc när ni på fullaste allvar inte kan sköta en officiell sida bättre än att ni låter den här idioten få tillgång att permanent lägga upp sina "nyheter" på partiets eget nyhetsflöde.

Jag kanske bara är dum i huvudet, för det övergår fullständigt mitt förstånd.
Föreslår du implicit att yttrandefriheten på forumet bara ska gälla de som oreserverat stöder Piratpartiets ledning?

Svara med citat
  (#4) Gammal

Robobengts avatar

Länk: #266749
Standard Sv: Inget PP i Almedalen - 2011-07-14, 07:56

Nej. Han föreslår att lägga upp saker på Piratpartiets officiella nyhetskanal kanske ska vara förbehållet de som faktiskt lägger upp saker som passar att ha på en dylik kanal. Lite som om man gick in på SDs hemsida och plötsligt ligger den en nyhet på förstasidan som handlar om att man nu kan köpa kopierade Louis Vutton-väskor i Iran. Var finns relevansen?

Svara med citat
  (#5) Gammal
Sven Petersson Inte uppkopplad
Avstängd användare

Reg.datum: Dec 2008

Länk: #266750
Standard Sv: Inget PP i Almedalen - 2011-07-14, 09:28

Citat:
Ursprungligen postat av Robobengt Visa inlägg
Nej. Han föreslår att lägga upp saker på Piratpartiets officiella nyhetskanal kanske ska vara förbehållet de som faktiskt lägger upp saker som passar att ha på en dylik kanal.
Vem avgör vem de är ”som faktiskt lägger upp saker som passar”?

Vem avgör vad som passar?

Bekräftar du egentligen inte med ditt uttalande att min tolkning av Bitbybits inlägg var riktig!

Men varför inte låta Bitbybit svara själv?

Svara med citat
  (#6) Gammal

Robobengts avatar

Länk: #266757
Standard Sv: Inget PP i Almedalen - 2011-07-14, 13:30

Citat:
Ursprungligen postat av Sven Petersson Visa inlägg
Vem avgör vem de är ”som faktiskt lägger upp saker som passar”?

Vem avgör vad som passar?

Bekräftar du egentligen inte med ditt uttalande att min tolkning av Bitbybits inlägg var riktig!

Men varför inte låta Bitbybit svara själv?
Du har helt rätt. Jag ska inte påstå att jag garanterat tolkat Bitbybit 100% korrekt. Det är bättre än att han talar för sig själv.

Anledningen till att jag inte alls bekräftar ditt uttalande är att du av någon outgrundlig anledning blandar in förtroende för partiledningen i detta.

Svara med citat
  (#7) Gammal
RUTROS Inte uppkopplad

RUTROSs avatar

Länk: #266916
Standard Sv: Inget PP i Almedalen - 2011-07-22, 18:27

Jag tycker nog att denna observation hade nyhetsvärde och kan utgöra en tankeställare inför nästa Almedalen. Det är ju genom att vara närvarande och synlig under mellanvalsperioden som man framstår som ett alternativ vid valet. Det är knappast realistiskt att ro att man skulle få ett liknande stöd från pressen nästa gång. Det finns inget alternativ till traditionellt vardagsslit.

Fd Partimedlem
Ett parti vars patentpolitik vill göra 40 000 av våra mest nyskapande utvecklingsingenjörer arbetslösa kan jag inte försvara även om resten är bra.

Svara med citat
  (#8) Gammal
Bitbybit Inte uppkopplad

Länk: #266920
Standard Sv: Inget PP i Almedalen - 2011-07-22, 22:09

Citat:
Ursprungligen postat av Sven Petersson Visa inlägg
Föreslår du implicit att yttrandefriheten på forumet bara ska gälla de som oreserverat stöder Piratpartiets ledning?
Det är inte överaskande att du väljer att tolka det på värsta tänkbara sätt.

Livesidan är en av partiets officiella sidor. Det är inte en privat bloggportal, den är direkt kopplad till partiet.

Det är fullständigt idiotiskt att ha den situation som vi har nu, där *alla* utan något som helst filter kan lägga in vilka inlägg som helst på nyhetsforumet, partiets officiella nyhetsforum, och det kommer upp på livesidan för att sedan ligga kvar där även *efter* att moderatorerna eventuellt lyckas flytta allt skräp till skräpkorgsforumet.

Ja, Jag tycker att vi antigen måste förändra situationen där alla kan lägga upp vad som helst på vårt *officiella partipolitiska nyhetsforum* och få det publicerat på *partiets officiella livesida* eller så får vi koppla lös nyhetsforumet från livesidan.

Folk får gärna ha andra åsikter om partiet och hur vi når våra mål etc, det är skillnad på det och att låta talespersoner för rasistiska organisationer använda sig av våra officiella partikanaler.

Jag upprepar frågan, är det partiets ståndpunkt att det fungerar som det ska nu, när alla mentala kalhyggen kan lägga upp vad de helst önskar på livesidan? Jag är som jag sa tidigare helt färdig med att vara konstruktiv i min kritik här, eftersom inget alls verkar hända, jag vill bara veta om det är inkompetens, tidsbrist, eller officiell policy som gör att vi fortsätter att ha den här situationen.

Svara med citat
  (#9) Gammal
AndersLindbäck Inte uppkopplad

AndersLindbäcks avatar

Reg.datum: Jun 2009

Länk: #266943
Standard Sv: Inget PP i Almedalen - 2011-07-24, 22:22

Citat:
Ursprungligen postat av Bitbybit Visa inlägg
Det är fullständigt idiotiskt att ha den situation som vi har nu, där *alla* utan något som helst filter kan lägga in vilka inlägg som helst på nyhetsforumet, partiets officiella nyhetsforum, och det kommer upp på livesidan för att sedan ligga kvar där även *efter* att moderatorerna eventuellt lyckas flytta allt skräp till skräpkorgsforumet.
Jag håller med men:

Piratpartiet tror på yttrandefrihet

Piratpartuet är beroende av att ideella krafter hjälper till och samlar in länkar om piratpartiet till vårt forum. Så därför får alla forumiter lägga in länkar till nyhetsarkivet.

Ibland kan det hända att personer missköter sig och lägger in länkar som inte bör hamna på live-sidan men i så fall flyttar moderatorerna den.

Personer som upprepande gånger missköter sig riskerar avstägning från forumet.

Pirater gillar inte censur.

Så vi får leva med situationen vi har - den är inte perfekt men det är ingen lösning.

Om det funnits tid så hade någon person kunnat skriva om live-sidan så att när inlägget flyttas så tas länken på live-sidan bort. Det kräver att någon har tid och att ändra live-sidan är det bästa denna person kan ägna denna tid åt.

Men om du har tid och känner att problemet är stort så kanske du kan hjälpa till och fixa till live-sidan ?

Ordförande PP Västmanland. Blogg: http://kunskapssamhallet.se/
Mitt vita rena mjöl och andras smutsiga fingrar gör degen oätlig.
Upphovsrättsmonopol är ingen äganderätt utan en statlig garanterad nyttjanderätt med extremt lång tidsbegränsad rätt att bestämma över verket.

Svara med citat
  (#10) Gammal
Bitbybit Inte uppkopplad

Länk: #266959
Standard Sv: Inget PP i Almedalen - 2011-07-25, 11:29

Citat:
Ursprungligen postat av AndersLindbäck Visa inlägg
Jag håller med men:

Piratpartiet tror på yttrandefrihet

*snip*

Ibland kan det hända att personer missköter sig och lägger in länkar som inte bör hamna på live-sidan men i så fall flyttar moderatorerna den.

*snip*

Personer som upprepande gånger missköter sig riskerar avstägning från forumet.

Pirater gillar inte censur.

Så vi får leva med situationen vi har - den är inte perfekt men det är ingen lösning.

*snip*

Det är inte cencur och brist på yttrandefrihet att inte alla kan spruta ut sitt budskap i alla lägen från alla plattformar.

När blev det här definitionen på cencur? Den här attityden är en av anledningarna att partiet gång efter annan beter sig handlingsförlamat i en mängd situationer, man vägrar att ha någon som helst tillstymmelse till kontroll över bland annat den sida som är partiets officiella och största samlingspunkt på nätet. Att ha kontroll över vem som använder sig av ens egna partiorgan och för vilka syften är för helvete nödvändigt.

Det är inte cencur att jag inte någonsin kommer att få stå på balkongen i vatikanen och förespråka ateism framför katolicism.

Det är inte censur att jag inte får göra nationella tal från vita huset när jag vill.

Det är inte cencur att inte alla får använda piratpartiets officiella partikanaler till vad som helst.

*ingen* har tillgång till alla plattformer alltid, det är *inte* ett problem med cencur eller yttrandefrihet.

Rasistnötet med "bssborlänge" som sin namn på sin blogg och vidare länkar därifrån till en rad rasistiska organisationer är inte cencurerad om vi säger att han får hålla sig borta från *partiets offficiella nyhetstjänst på nätet* Hans förmåga att uttrycka sig fritt är bara inte utsträckt till alla forum som existerar, samma situation som gäller för precis varenda människa på planeten i olika utsträckning. Han har fortfarande en alldeles fantastisk möjlighet att göra sina åsikter hörda.

Han borde inte kunna göra följande dock:

Posta vilket inlägg han vill på ett annat partis officiella nyhetstjänst, få den automatiskt publicerad på partiets officiella livesida som fungerar som en av de största nätknutpunkterna för piratpartiet, en sida underhållen av partiet, inte av någon privatperson. Han har dessutom kvar det här inlägget på hemsidan oavsettt om någon flyttar det från nyhetsforumet eller inte.

Jag vill upprepa den biten, efter du tar upp att moderatorer flyttar trådar som inte hör hemma. *det gör ingen skillnad eftersom den jävla livesidan är strukturerad så att oavsett vad som postas där, utan något som helst filter i förväg, så stannar det kvar där och länkar korrekt till forumposten även efter att det flyttats till skräpforumet här.*

Jag vidhåller min ståndpunkt:

Så länge som piratpartiets livesida fungerar på det här viset och den här bristen kontinuerligt används för att trycka in fullständigt barocka skäp-poster utan relevans för partiet och av människor som får använda partiets nyhetssystem till att länka direkt till sina rasist och konspirationsteorier så kommer jag aldrig att kunna rikta en enda människa med intresse för piratpolitik i närheten av livesidan. Jag har prövat det och folk har skrattat mig rakt i ansiktet och undrat vad i helvete ni håller på med innan de gått vidare. Det funkar inte att en politisk organisation vägrar att ta något som helst ansvar för vad som publiceras på deras officiella platser på nätet.

Det här är inte flashback, det är en officiell partipolitisk platform, och det är inte cencur eller ett yttrandefrihetsproblem att vi begränsar tillgången till att lägga ut sig här till en mindre grupp än "alla i hela världen".

Jag har ingen kunnande för att tekniskt lösa problemet, speciellt eftersom du inte tycker om iden att kapa länken mellan nyhetsforumet och livesidan, vilket inte kan vara så jävla svårt, men det gör inte min kritik varker svagare eller starkare.

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg