Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
WhiteHat Inte uppkopplad

WhiteHats avatar

Reg.datum: Feb 2012
Standard PP & Microsoftskatten, samarbetet med Ubuntu Sverige! - 2012-03-14, 13:19

Då jag under mitt andra konto tog upp detta, så visade PP intresse att jobba runt detta och ställa sig bakom oss i Ubuntu Sverige i en skrivelse och ett antal debattartiklar. Jag tog även upp detta då jag ansökte om att bli praktikant, men har ännu inte hört något, då detta är något jag verkligen brinner för att få ett slut på.

Jag har jobbat med detta i snart 2 års tid, har massvis av information rörande detta, och två artiklar som jag måste putsa av och redigera om.

Så frågan är, kan PP komma att ställa sig bakom oss i denna fråga? Vi insatta vet ju vilken enorm sandlåda det blir på IDG när det tas upp om t.ex Microsoft, Linux och Mac.

http://www.cracker.se IT-säkerhet, Boxee Box, pfSense och Piratpartiet!

Svara med citat
  (#2) Gammal
Peter Johansson Inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2009

Länk: #272372
Standard Sv: PP & Microsoftskatten, samarbetet med Ubuntu Sverige! - 2012-03-14, 14:07

Citat:
Ursprungligen postat av WhiteHat Visa inlägg
Då jag under mitt andra konto tog upp detta, så visade PP intresse att jobba runt detta och ställa sig bakom oss i Ubuntu Sverige i en skrivelse och ett antal debattartiklar. Jag tog även upp detta då jag ansökte om att bli praktikant, men har ännu inte hört något, då detta är något jag verkligen brinner för att få ett slut på.

Jag har jobbat med detta i snart 2 års tid, har massvis av information rörande detta, och två artiklar som jag måste putsa av och redigera om.

Så frågan är, kan PP komma att ställa sig bakom oss i denna fråga? Vi insatta vet ju vilken enorm sandlåda det blir på IDG när det tas upp om t.ex Microsoft, Linux och Mac.
Om du inte hittar detta ställningstagande bland PPs nuvarande valfrågor och ställningstagande så får du skriva en motion angående detta och driva den genom medlemsmötet om en majoritet av medlemmarna ställer sig bakom förslaget kör på annars vet du hur läget ser ut.

Peter Johansson
http://Pejj31.blogspot.com

Svara med citat
  (#3) Gammal
Winston Smith Inte uppkopplad

Winston Smiths avatar

Reg.datum: Jun 2006

Länk: #272381
Standard Sv: PP & Microsoftskatten, samarbetet med Ubuntu Sverige! - 2012-03-15, 00:49

Citat:
Ursprungligen postat av Peter Johansson Visa inlägg
Om du inte hittar detta ställningstagande bland PPs nuvarande valfrågor och ställningstagande så får du skriva en motion angående detta och driva den genom medlemsmötet om en majoritet av medlemmarna ställer sig bakom förslaget kör på annars vet du hur läget ser ut.
Att motionera är förstås en möjlighet men nog borde det finnas enklare sätt att få till ett samarbete kring debattartiklar o.d. mellan Piratpartiet och exempelvis Ubuntu Sverige.

Dessa aktiviteter tar väl knappast några av partiets ekonomiska resurser i anspråk och då är det väl trepiratsregeln som gäller, dvs det räcker att samla tre partimedlemmar bakom initiativet för att agera i partiets namn. I värsta fall får väl partiet ta avstånd från aktiviteterna i efterhand, något jag gissar inte händer särskilt ofta om avsikterna är goda.

Om man lyckas samla tre partimedlemmar till stöd för sin hjärtefråga så kan man dessutom kräva att en fråga tas upp för behandling i partistyrelsen.

Detta beskrivs här: http://www.piratpartiet.se/styrelsens_arbetsformer

Svara med citat
  (#4) Gammal
AndersLindbäck Inte uppkopplad

AndersLindbäcks avatar

Reg.datum: Jun 2009

Länk: #272397
Standard Sv: PP & Microsoftskatten, samarbetet med Ubuntu Sverige! - 2012-03-15, 17:09

Partistyrelsen har redan behandlat frågan. Frågan är avskriven.

Ordförande PP Västmanland. Blogg: http://kunskapssamhallet.se/
Mitt vita rena mjöl och andras smutsiga fingrar gör degen oätlig.
Upphovsrättsmonopol är ingen äganderätt utan en statlig garanterad nyttjanderätt med extremt lång tidsbegränsad rätt att bestämma över verket.

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är