Piratpartiets mötesplattform

< DöljPiratpartiets vårmöte 2016
Mötesklocka   
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Taz_1999 Inte uppkopplad
Ola Andersson

Taz_1999s avatar

Reg.datum: Jul 2009
Standard Hur du visar ditt verkliga namn vid din avatar om det inte framgår av ditt användarnamn - 2012-05-05, 23:34

Då jag har ett rätt vanlig namn så registerar jag mig oftast med Taz_1999. Det betyder att det är vad som syns som användarnamn.

Jag har under lång tid trott att mitt verkliga namn, Ola Andersson, syns i min användarprofil, men så är det inte har jag fått påtalat för mig.

Vill du också ange ditt verkliga namn så att det syns i alla gamla och nya inlägg, precis under din avatar, så är det lättast att ändra det genom att ange egenanpassad användartitel. Just för att den metoden visar det på alla gamla och nya inlägg direkt.

Stegen är:
1. Gå till Kontrollpanelen.
2. Ange ditt verkliga namn i rutan "Egenanpassad användartitel".
3. Klicka på "Spara ändringar".

I den bifogade bilden ser du hur man gör.

Varför inte en signatur?
Du kan även ange ditt namn och annan info genom att skapa en signatur, men den syns förmodligen bara på nya inlägg.

Om signaturen skall synas styrs av krysset under "Tilläggsalterativ" - "Visa din signatur", när du skriver inlägg och varje inlägg märks med detta individuellt. Den är default off när man inte har en signatur. Därmed syns inte signaturen på gamla inlägg.

Har du dock skapat en massa inlägg med en signatur och sedan ändrar du på den, så syns den nya direkt på alla gamla inlägg med "Visa din signatur" förkryssat på.
Bifogade miniatyrer
Klicka på bilden för en större version

Namn:	ange_verkligt_namn.jpg
Visningar:	42
Storlek:	158.1 KB
ID:	4448  
  Skicka ett meddelande via ICQ till Taz_1999 Skicka ett meddelande via AIM till Taz_1999 Skicka ett meddelande via MSN till Taz_1999 Skicka ett meddelande via Skype™ till Taz_1999  
Svara med citat
  (#2) Gammal
Henry Rouhivuori Inte uppkopplad

Henry Rouhivuoris avatar

Reg.datum: Feb 2006

Länk: #276297
Standard Sv: Hur du visar ditt verkliga namn vid din avatar om det inte framgår av ditt användarnamn - 2012-05-05, 23:44

Bra tips! Den rutan har jag inte sett tidigare.

Ekonomiansvarig

ingsoc.eu

Svara med citat
  (#3) Gammal
Henry Rouhivuori Inte uppkopplad

Henry Rouhivuoris avatar

Reg.datum: Feb 2006

Länk: #276298
Standard Sv: Hur du visar ditt verkliga namn vid din avatar om det inte framgår av ditt användarnamn - 2012-05-05, 23:51

Citat:
Ursprungligen postat av Henry Rouhivuori Visa inlägg
Bra tips! Den rutan har jag inte sett tidigare.
Den rutan ser jag inte.

Ekonomiansvarig

ingsoc.eu

Svara med citat
  (#4) Gammal
Taz_1999 Inte uppkopplad
Ola Andersson

Taz_1999s avatar

Länk: #276299
Standard Sv: Hur du visar ditt verkliga namn vid din avatar om det inte framgår av ditt användarnamn - 2012-05-05, 23:59

Asch då, skall kolla om det beror på att jag har flera rättigheter i forumet med forumexperterna.
  Skicka ett meddelande via ICQ till Taz_1999 Skicka ett meddelande via AIM till Taz_1999 Skicka ett meddelande via MSN till Taz_1999 Skicka ett meddelande via Skype™ till Taz_1999  
Svara med citat
  (#5) Gammal
Taz_1999 Inte uppkopplad
Ola Andersson

Taz_1999s avatar

Länk: #276350
Standard Sv: Hur du visar ditt verkliga namn vid din avatar om det inte framgår av ditt användarnamn - 2012-05-06, 13:22

Jepp, att jag kan ändra det beror på att jag har flera rättigheter än "normala" medlemmar, då jag är medlem av mötespresidiet.

Jag har väckt frågan med forumgruppen här, så får de grunna på och besluta om det.

Piratpartiet > Övrigt > Forumgruppen/teknisk support > Att det inte GÅR att ange verkligt namn vill jag ändra på så det är möjligt

Följande medlemmar gillar debattinlägget:
Henry Rouhivuori
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är